Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio RS -01 Aka Vinterskottet
<<   1, 2
18494 besök totalt
johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Re:

rscliosport skrev:
byta startmotorn e inga problem tre bultar uppifrån rek spärrblock 13 mm underlättar den nedersta bort med kablarna sen e de "bara" att tråkla den mot hf hjul å sen vrida ner den runt drivaxeln

Sådär nu har jag fått loss startmotorn, ska bara tråkla bort den och den där jäääääävla värmeskölden som har kilat sig så jag knappt kan flytta den. En sak är säker, motorrummet på en Clio är inte anpassat för en som jobbar med stooooora dieselmotorer och har labbar som en bonde. har sår på armarna upp till armbågarna amen förhoppningsvis har jag fått ut den imorgon

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Mitsubishi Evolution 3 -95
Honda Cbr 929 Fireblade -01
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010

Re:

johan_f skrev:
En sak är säker, motorrummet på en Clio är inte anpassat för en som jobbar med stooooora dieselmotorer och har labbar som en bonde.

Motorrummet är inte anpassat för nått förutom motorn upplever jag! Trängre får man leta efter

johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Jahapp det verkar som där är något elfel oxå :-( solenoiden slår så fort jag sätter på batteripolen
Hoppas bara det inte har brunnit någon stanns :-( jaja den får vila lite över helgen, Ska åka på jobb i Bremerhaven för att jobba på ett av världens största skepp, Maersk Majestic :-) MAN 8S80ME-C9.2 engines,
8-cylinders, 800 mm bore, 3450 mm stroke, rated at 29.7 MW @ 73 rpm each. Ska bli skoj det sen blir det till att dyka in och kolla upp kablarna på sporten :-(

Over and out

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Jahapp då var det kanske dax att ta tag i Clion, den har stått sen 2014 pga för mycket jobb och tappade intresset lite när det vissade sig vara ett kabelfel istället för startmotorn. Har börjat småpilla och organisera upp delarna som ska ihop sen ska det börja mätas upp kablar.

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Sådär dax för lite uppdateringar här, har bytat jobb nu och slutat resa 200+ dagar om året och det har gett mig lite tid att sortera ut en massa projekt som stått stilla. Har kört ett rejs i garaget flera kvällar nu och börjar få ihop bilen, startmotorn bytt, bakstycket på tändningslåset bytt, nu håller jag på att fräscha upp alla jordpunkter som jag kan hitta och så ska jag koppla startrelä till startmotorn så belastningen på tändningslåset minskat. Det har varit många svordomar och rivsår långt upp på armarna för där är så satans trångt, sen är det ju jävligt smart att ta bilder när man plockar isär bilen men ännu smartare att ha kvar telefonen bilderna finns i

Tjopp tjohej trevlig kväll.

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Sådär då är bilen ihop, tyvärr så startar den inte blir till att fortsätta felsöka elfel efter påsk då jag fått garageförbud av flickvännen som knappt sett mig de närmaste veckorna.

Finns det någon vänlig själ i Malmö som är grym på clio elsystem? Eller som har tillgång till en dator så man kan felsöka elsystemet?

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010

Re:

johan_f skrev:
Sådär då är bilen ihop, tyvärr så startar den inte blir till att fortsätta felsöka elfel efter påsk då jag fått garageförbud av flickvännen som knappt sett mig de närmaste veckorna.

Finns det någon vänlig själ i Malmö som är grym på clio elsystem? Eller som har tillgång till en dator så man kan felsöka elsystemet?

Har du testat att göra rent reläerna som sitter vänster fram i motorutrymmet. Min vägrade starta, startmotorn malde ett tag men sen stannade den. Jag hade friska jordpunkter och bra batteri. Det visade sig vara reläerna under plastkåpan som sitt framför batteriet. Jag tog loss dem och gjorde rent kontaktytorna, efter det funkade det.

johan_f
Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Japp har rengjort dem, ska ta ut kontakterna ur dosan och rengöra dem med. Det märkliga är att om jag vrider om nyckeln och väntar en stund innan jag försöket starta så är den död, vrider jag på och försöker starta direkt så snurrar startmotorn tills jag släpper nyckeln.

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
pillee
kalmar
Här sen Aug 2006

Re:

johan_f skrev:
Japp har rengjort dem, ska ta ut kontakterna ur dosan och rengöra dem med. Det märkliga är att om jag vrider om nyckeln och väntar en stund innan jag försöket starta så är den död, vrider jag på och försöker starta direkt så snurrar startmotorn tills jag släpper nyckeln.

Hej,har ni bilen kvar?
är den det undrar jag hur det gick med dina problem?

Mvh Peter

Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Har inte gjorts mycket med bilen, den ligger på ångestlistan över projekt som jag måste ta tag i. Har nästa Nyligen bytt garage oxå mitt i allt. Men det kommer snart, är en av de roligare bilarna jag har haft.

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
pillee
kalmar
Här sen Aug 2006

Det var synd att läsa Jag försöker göra min lite bättre för varje år(änn sålänge går det åt rätt holl)

Mvh Peter

Malmö
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Har ett litet mystiskt elfel som jag inte lyckats hitta, startmotorn funkar men jag får ingen ström till ecu:n

Renault Clio Sport -01
Ford Fiesta -95
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag har en likadan 01a och bor utanför Malmö. Kikar gärna förbi ditt garage om du behöver jämföra eller testa något från min bil så du vet. Dra iväg ett pm bara. MEN jag är ingen mekaniker måhända ett petrolhead.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
<<   1, 2
18494 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande