Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
utformning av inloppsrör till turbo för bästa flödet
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15131 totalt)
allemeck

Här sen Jan 2004
Inlägg: 511



Garrett TR30R för att nämna en

Målet på kompressorindusern är iaf runt 44mm, det vara ungefär där den "magiska" gränsen för vad restriktorn klarar av att öppna upp till utan att luften släpper på en 34mm restriktor. Så det är viktigt att det flödar mycket nära centrum på kompressorn.
Sen säger reglementet (F.I.A.)
Maximum compressor wheel diameter 69.5mm
Maximum turbine wheel diameter 60.00mm
Så där är det bara att gilla läget och köra på de maximala måtten då man först vill ha stort backwheel för att få turbon effektiv på höga laddtryck och sedan stor turbin för att flöda mycket för att hålla nere mottrycket.

Svårt att säga vilken "standard" Garrett som passar bra med 34mm restriktor, kanske GTX3067R ligger bra till om man bara kikar mått. Den har lite för stor inducer men har ist en billetkompressor med 11 blad som är gjord för höga PR. Det kanske går svarva en restriktor till den som även förminskar inducern?

_________________
AIexander StenvaII
Citera
Racetech
utformning av inloppsrör till turbo för bästa flödet
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15131 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande