Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 11836 besök totalt |
Re:
Det är ett bra däck, har det som gatdäck på min bil. Körde en bandag med det i år. greppet kändes som ett sämre r-räck. Men framför allt kunde jag ligga på lika hårt som jag brukar i varv efter varv utan att de överhettade. Slitaget verkade inte farligt heller. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
Michelin Super Sport
Jag har nu kört ~120 mil på bana med Michelin Super Sport till min E39 M5. I övrigt har jag lagt runt 1500 mil gatkörning med dem. 245/40/18" fram 275/35/18" bak Längsta stinten jag klarat var 35 minuter på mantorp i våras, men då var däcken ganska hala måste jag säga =) Nu är vänster fram så pass sliten i ytterkant att jag måste byta framdäcken. Jag är mycket nöjd med super sport. Bästa streetdäcket jag kört med. _________________ Erik Axzell BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19 |
||
Det blev Bridgestone Adrenalin RE002 för mig,hittade dom på Gummihuset för 6871kr inkl hemkörning till dörren.
Kanon att man kan få bra info här på forumet ![]() _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 11836 besök totalt |