Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M135i -12 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
<<   1, 2, 3, 4   >>
52376 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11955



Damn, hade jag haft bättre minne å kommit ihåg att du dissat 1M så hade jag gissat på just 135, hur som helst, låter som ett klokt val thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re:

Johan Samson skrev:
Riktigt trevlig bil du valt!


Tack den verkar ju gå riktigt bra även med gatdäck. Dina fälgar har jag redan spanat in...

Nu får du finna dig i att bli utsatt för lite frågor:

Vad har du för bredd på fälgarna?
Hur breda däck tror ju man kan ha?
Går det att ställa någon grad camber på hjulen med orignalchassie?

@ Mats
Det var nära.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2355



Re:

LUX skrev:
Tack den verkar ju gå riktigt bra även med gatdäck. Dina fälgar har jag redan spanat in...

Nu får du finna dig i att bli utsatt för lite frågor:

Vad har du för bredd på fälgarna?
Hur breda däck tror ju man kan ha?
Går det att ställa någon grad camber på hjulen med orignalchassie?

Jo, förutom innerhjulsspinn funkade den kanon redan som standardbil. Trodde jag skulle vara stoppkloss med tanke på att jag hade gatdäck, men bilen var snäll och lättkörd så det var bara att ladda på.

Jag har AEZ Sydney 8x19" Et 37 med 235/35-däck fram. Tyvärr breddar de lite för mycket utåt och skrapar i skärmkanten lite. Jag har valsat skärmarna något så nu funkar det helt ok även om det fortfarande tar i lite i extremfallen.
Bak är det 9x19" Et45 med 255/30. Sitter perfekt när bilen sänktes. Nu är det säkert ett par mm mellan skärmkant och däck... När bilen fortfarande rullade på originalfjädrarna såg det inte bra ut.

Med lite försiktigare offset kan man nog få in lite bredare däck, men jag är lite osäkerhur mycket plats som finns inåt då jag bara legat pyrt till på utsidan.

Jag måste erkänna att jag inte ens undersökt vad som går att göra med hjulvinklarna då bilen uteslutande används för att busa till och från jobb och dagis. Körningen på Gelleråsen blev av bara för att tävlingsbilen var trasig...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 660



Re:

Johan Samson skrev:
LUX skrev:
Tack den verkar ju gå riktigt bra även med gatdäck. Dina fälgar har jag redan spanat in...

Nu får du finna dig i att bli utsatt för lite frågor:

Vad har du för bredd på fälgarna?
Hur breda däck tror ju man kan ha?
Går det att ställa någon grad camber på hjulen med orignalchassie?

Jo, förutom innerhjulsspinn funkade den kanon redan som standardbil. Trodde jag skulle vara stoppkloss med tanke på att jag hade gatdäck, men bilen var snäll och lättkörd så det var bara att ladda på.

Jag har AEZ Sydney 8x19" Et 37 med 235/35-däck fram. Tyvärr breddar de lite för mycket utåt och skrapar i skärmkanten lite. Jag har valsat skärmarna något så nu funkar det helt ok även om det fortfarande tar i lite i extremfallen.
Bak är det 9x19" Et45 med 255/30. Sitter perfekt när bilen sänktes. Nu är det säkert ett par mm mellan skärmkant och däck... När bilen fortfarande rullade på originalfjädrarna såg det inte bra ut.

Med lite försiktigare offset kan man nog få in lite bredare däck, men jag är lite osäkerhur mycket plats som finns inåt då jag bara legat pyrt till på utsidan.

Jag måste erkänna att jag inte ens undersökt vad som går att göra med hjulvinklarna då bilen uteslutande används för att busa till och från jobb och dagis. Körningen på Gelleråsen blev av bara för att tävlingsbilen var trasig...



jag kör bbs ch-r på min 125d 8x19 et40 225/35 fram och 9x19 et44 bak 255/30 bak och det går precis fritt det kan skrapa i lite fram.
har provat den på bana en gång och min bil va väldigt understyrd. mer camber fram är något man måste få till tror jag. http://www.garaget.org/?car=293402

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2355



Dina BBS sitter riktigt snyggt, Jonas! thumbs up

_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re:

jonaslarsson skrev:
Johan Samson skrev:
LUX skrev:
Tack den verkar ju gå riktigt bra även med gatdäck. Dina fälgar har jag redan spanat in...

Nu får du finna dig i att bli utsatt för lite frågor:

Vad har du för bredd på fälgarna?
Hur breda däck tror ju man kan ha?
Går det att ställa någon grad camber på hjulen med orignalchassie?

Jo, förutom innerhjulsspinn funkade den kanon redan som standardbil. Trodde jag skulle vara stoppkloss med tanke på att jag hade gatdäck, men bilen var snäll och lättkörd så det var bara att ladda på.

Jag har AEZ Sydney 8x19" Et 37 med 235/35-däck fram. Tyvärr breddar de lite för mycket utåt och skrapar i skärmkanten lite. Jag har valsat skärmarna något så nu funkar det helt ok även om det fortfarande tar i lite i extremfallen.
Bak är det 9x19" Et45 med 255/30. Sitter perfekt när bilen sänktes. Nu är det säkert ett par mm mellan skärmkant och däck... När bilen fortfarande rullade på originalfjädrarna såg det inte bra ut.

Med lite försiktigare offset kan man nog få in lite bredare däck, men jag är lite osäkerhur mycket plats som finns inåt då jag bara legat pyrt till på utsidan.

Jag måste erkänna att jag inte ens undersökt vad som går att göra med hjulvinklarna då bilen uteslutande används för att busa till och från jobb och dagis. Körningen på Gelleråsen blev av bara för att tävlingsbilen var trasig...



jag kör bbs ch-r på min 125d 8x19 et40 225/35 fram och 9x19 et44 bak 255/30 bak och det går precis fritt det kan skrapa i lite fram.
har provat den på bana en gång och min bil va väldigt understyrd. mer camber fram är något man måste få till tror jag. http://www.garaget.org/?car=293402


Tack för infon Johan.
BBS ser väldigt väldigt sjyssta ut Jonas.
Kan understyrningen bero på att du har gått upp i bredd bak men inte fram vilket ändrar balansen?

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 660



Re:

LUX skrev:
jonaslarsson skrev:
Johan Samson skrev:
LUX skrev:
Tack den verkar ju gå riktigt bra även med gatdäck. Dina fälgar har jag redan spanat in...

Nu får du finna dig i att bli utsatt för lite frågor:

Vad har du för bredd på fälgarna?
Hur breda däck tror ju man kan ha?
Går det att ställa någon grad camber på hjulen med orignalchassie?

Jo, förutom innerhjulsspinn funkade den kanon redan som standardbil. Trodde jag skulle vara stoppkloss med tanke på att jag hade gatdäck, men bilen var snäll och lättkörd så det var bara att ladda på.

Jag har AEZ Sydney 8x19" Et 37 med 235/35-däck fram. Tyvärr breddar de lite för mycket utåt och skrapar i skärmkanten lite. Jag har valsat skärmarna något så nu funkar det helt ok även om det fortfarande tar i lite i extremfallen.
Bak är det 9x19" Et45 med 255/30. Sitter perfekt när bilen sänktes. Nu är det säkert ett par mm mellan skärmkant och däck... När bilen fortfarande rullade på originalfjädrarna såg det inte bra ut.

Med lite försiktigare offset kan man nog få in lite bredare däck, men jag är lite osäkerhur mycket plats som finns inåt då jag bara legat pyrt till på utsidan.

Jag måste erkänna att jag inte ens undersökt vad som går att göra med hjulvinklarna då bilen uteslutande används för att busa till och från jobb och dagis. Körningen på Gelleråsen blev av bara för att tävlingsbilen var trasig...



jag kör bbs ch-r på min 125d 8x19 et40 225/35 fram och 9x19 et44 bak 255/30 bak och det går precis fritt det kan skrapa i lite fram.
har provat den på bana en gång och min bil va väldigt understyrd. mer camber fram är något man måste få till tror jag. http://www.garaget.org/?car=293402


Tack för infon Johan.
BBS ser väldigt väldigt sjyssta ut Jonas.
Kan understyrningen bero på att du har gått upp i bredd bak men inte fram vilket ändrar balansen?


Ja det blir ju inte bättre med bredare däck bak än fram. denna bilen har jag ju dock inte till att åka snabbt runt en bana. jag tror nästan där är 0 i camber fram så man sliter ju bort texten på däcksidan

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Patrickofsweden
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 49



Hur går det? Har du hämtat bilen än? Lite bilder vore väl på sin plats?

_________________
Patrick Heddini
Megane RS250 Cup-11
Porsche 993 C2-94
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Några mobilbilder








_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 503



Snygg i blå thumbs up

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
M Elmeskog

Här sen Feb 2003
Inlägg: 33



Den här tråden ska följas! :-)
Fick min M135 för några veckor sedan och planerar att ge mig ut på bana i sommar. Ska byta de där jäkla RF-däcken till MPSS. Tänkte även passa på att slänga på nya fjädrar och spacers.
Har det adaptiva chassit. Vet du om fjäderbytet kan ställa till några problem?

Mvh Martin

_________________
Martin Elmeskog
Citera
Patrickofsweden
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 49



Riktigt fin den där! Har du hunnit prova den på bana än? Hur står den sig mot Meganen?

_________________
Patrick Heddini
Megane RS250 Cup-11
Porsche 993 C2-94
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2355



Re:

M Elmeskog skrev:
Den här tråden ska följas! :-)
Fick min M135 för några veckor sedan och planerar att ge mig ut på bana i sommar. Ska byta de där jäkla RF-däcken till MPSS. Tänkte även passa på att slänga på nya fjädrar och spacers.
Har det adaptiva chassit. Vet du om fjäderbytet kan ställa till några problem?

Mvh Martin

Med lägre fjädrar får du en varning varje gång bilen startas att det hänt något med chassiet.
Vet inte om den känner att den är för låg eller om det beror på att man drog ur kontakten ut fjäderbenet vid bytet. Kanske kan nollas hos BMW, men jag har inte kollat.
Det fysiska bytet vållar inga stora problem, gick hur smidigt som helst. Skönt att skruva nya bilar som inte har några rostiga skruvförband. thumbs up

Michelin Pilot Super Sport fungerar riktigt bra. Beter sig som vilket gatdäck som helst vid vardagskörning och håller samtidigt i förvånansvärt bra även vid bankörning. Visserligen var det inte högsommarvärme då jag provade det på bana, så jag har inte provat i riktigt varma förhållanden. Långt ifrån det billigaste däcket, men det är en fantastiskt bra kompromiss. Rekomenderas!

Mvh Johan


_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Haha Thomas. Jag har inte loggat in här på 2 år tror jag, men lyckades skaffa ett nytt lösenord.

Jag hämtade ut en sprillans ny m135i xDrive förra veckan. Helt fantastisk bil! Trodde inte att den skulle vara så bra som den är. Går inte att jämföra med en Baguette, på en annan nivå vad gäller allt. Så förstår att de är betydligt dyrare.

Vi hörs!
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re:

Franzetti skrev:
Snygg i blå thumbs up

Tack, tänkte sätta lite färg på livet.

@ Martin, du fick ju ett bra svar av Samson.

@ Patrick, återkommer givetvis med rapport från Ringen.

@ PeterF: Long time no comment! Great minds think alike eller vad säger man.
Det är ju så att det är en helt annan bilupplevelse än Meganen. Jag är inte säker på att körprestanda kommer att slå Renault. Motor och automatlåda är dock ett väldigt trevligt paket.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ringenpremiär idag och gud vad rostig man kände sig.

Det är framförallt tre saker som slår mig med bilen:

Motorn, det är riktigt skönt morr i motorn och den skjuter på bra även uppför. När Sportauto mätte effekten i sitt supertest gav den bilen 345hk och 495Nm. Det betvivlar jag inte en sekund. Jag kom på mig själv med att fegsläppa på gasen idag för att det gick så in i h-vete.

Automatlådan växlar snabbt och mjukt. Det är en helt ny känsla att kunna hålla båda händerna på ratten hela tiden. Det känns att det kommer behövas en hel del tillvänjning. Men det blir nog bra när man har vant sig.

Trots att bilen har BMWs adaptiva M-sportchassie så är det inte i närheten av det KW clubsport v3 som satt på Meganen. Det är helt otroligt vad bra det chassiet var. Som jämförelse så gungar bilen en del i ojämnheterna på ringen. Det är mest en vanesak hoppas jag men den känns allmänt svajig och oprecis i högre fart. Om man gör plötsliga riktningsförändringar så blir det lite obehagligt, bilen kräver att man kör den mjukt och att den får sätta sig i kurvorna innan man börjar trycka på.

Intryck efter fem varv i vårsolen

Saknar just nu:
Riktigt bälte
R-däck

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vehicles with electronic damping control:
KW coilovers Variant 3 "inox-line" incl. cancellation kit
Part-No. 3522000E
KW coilovers Variant 2 "inox-line" incl. cancellation kit
Part-No. 1522000E
* KW DDC coilovers are in preperations

thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11955



Re:

LUX skrev:
Intryck efter fem varv i vårsolen


Btg?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Vehicles with electronic damping control:
KW coilovers Variant 3 "inox-line" incl. cancellation kit
Part-No. 3522000E
KW coilovers Variant 2 "inox-line" incl. cancellation kit
Part-No. 1522000E
* KW DDC coilovers are in preperations

thumbs up


Det är klart att grabben ska ha lite dämpare för 4 000EUR.
Nej älskling, jag lovar, jag skall inte modda den här som jag gjorde med Meganen...

@ Mats
Allting handlar inte om tider. Men eftersom du frågar så låg tiderna mellan 9:24 och 8:40. Vilket inte säger någonting egentligen. Tids nog skall det gasas.

PS njut av snön i storstan:D

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1202



Var det inte surt att bli omkörd av dessa Meganer??

Vad kör du med för greje rsom loggar och filmar, såg lysnade ut..

_________________
Magnus Wide
Golf 8.5R 2025a & VW ID3 2025a

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M135i -12 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
<<   1, 2, 3, 4   >>
52376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande