Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2011
<<   1, 2
12777 besök totalt
Peter Vinter
Södermanland
Här sen Mar 2014

Trådstartare
Re: Superstage

Sliparn skrev:
MrGolf_R skrev:
Nu har jag varit och kört superstage med Bilsport, lånade ut bilen till Gullabo han körde 1.25.4 bästa tiden för dagen andra bil Masserati 1.28, detta får väl man vara nöjd med original DCC dämpare samt understyrt och original ok och skivor skall bli intressant att fixa chassi och bromsdetaljer detaljer och se vad detta kan ge i framtiden. Själv var det andra gången med R däck och den nya effektökning var väl lite för feg men körde 1.32 detta var snabbaste förartid för dagen då inte Gullabo körde bilarna, på min tid finns det att kapa men superstage var inte helt lätt att köra.

Man får gratulera! Den golfen verkar funka som den ska thumbs up

Jag var själv med på den första superstagedagen med Bilsport 23 maj,
och kammade hem vinsten med 1,24,14 , (Gullabo 1,24,47)
Men om min tid var dagens bästa vet jag däremot inte, en Audi sportQuattro (som kör 9or på strippen)
var riktigt snabb med Gullabo vid spakarna, har för mej den gick på 1,23 nånstans.
den bilen var förövrigt den brutalaste någonsin Gullabo kört

Förresten, gjordes det något reportage när ni var där?
Vi blev iallafall intervjuade och fotade, så det lär väl komma ett reportage framöver.

Ja Golfen går bra, men kommer att jobba på lite framvagns detaljer och eventuellt bromsarna, ja bilsport gjorde reportage med oss också.

Södermanland
Här sen Mar 2014

Trådstartare

gasekke skrev:
MrGolf_R skrev:
Nu har jag varit och kört superstage med Bilsport, lånade ut bilen till Gullabo han körde 1.25.4 bästa tiden för dagen andra bil Masserati 1.28, detta får väl man vara nöjd med original DCC dämpare samt understyrt och original ok och skivor skall bli intressant att fixa chassi och bromsdetaljer detaljer och se vad detta kan ge i framtiden. Själv var det andra gången med R däck och den nya effektökning var väl lite för feg men körde 1.32 detta var snabbaste förartid för dagen då inte Gullabo körde bilarna, på min tid finns det att kapa men superstage var inte helt lätt att köra.

Det är mkt svårare än man tror med superstage , ruskigt roligt däremot och ställer en del krav på kylning och bromsar.
Uppdatering av bromsar och chassie så kan det gå en bra bit snabbare tror jag nog.

Hej Erik jag hade sjukt roligt, Stertman kommer att jobba lite med framvagnen byta ut lite grejor samt lätta den och även se till att kunna ställa camber fram och bak och sätta fast subframen lite bättre och eventuellt byta bromsarna, och sen kolla vad detta ger och sen nästa år eventuellt coilovers, som du vet är det en dyrbar hobby så jag tar lite i taget och på så sätt hita rätt i setupen.

Skåne
Här sen Jul 2007

Sliparn skrev:

ajaj, Har Gullabo redan glömt min volvo som han körde 1,21sek med där han gjorde samma uttalande.

SportQ du nämner är galen. Hade jag haft kapital löst så hade jag stått utanför hans dörr med plånboken i högsta hugg tills han gav upp och sålde bilen till mig.

Tranås
Här sen Jun 2005

bullen! skrev:
Sliparn skrev:

ajaj, Har Gullabo redan glömt min volvo som han körde 1,21sek med där han gjorde samma uttalande.

SportQ du nämner är galen. Hade jag haft kapital löst så hade jag stått utanför hans dörr med plånboken i högsta hugg tills han gav upp och sålde bilen till mig.

Tror din är betydligt bättre på att svänga, men vill då åka 9or på strippen, och samtidigt klara superstage utan att skämmas, då thumbs up

Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2011
<<   1, 2
12777 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande