Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (12329 totalt) |
Jaa, jag har funderat på hagmans "stålplast" epoxi eller vad den heter.. Har dock dåliga erfarenheter ar hagmans förr.. Måste ju finnas något annat alternativ är hagmans, men känns som att det är den enda vettiga man kan få tag på lätt..
_________________ Anton Hasselström |
Börjat passa in dörrar och skärmar osv.. ska borras endel nya hål i trösklar osv till alla lister och sånt innan blästringen och epoxigrunden..
Kom ju på att det kan vara smart att montera i motorn på samma gång och se ifall man behöver svettsa nya fästen o sånt.. Då kan jag ju grunda och lacka direkt efter epoxigrunden! Ganska stor motivationshöjare att se karossen lite påklädd! ![]() _________________ Anton Hasselström |
Nu var de ju ett tag sedan, men endel har hänt...
![]() Motorn har provmonterats, stolar och bälten har inhandlats. ![]() Laserskar ut egna stolsfästen med olika justeringar i alla riktningar som passar i originalfästena. Skall pulverlackas senare. ![]() Sedan har det blästrats, grundats, blästrats, grundats, osv.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beslutade mig senast idag för att kapa bort reservhjulsbaljan. Ska dit en plåt med pressade förstärkningar istället. ![]() Så nu är det bara lite blästring och epoxigrund kvar innan slipning, grund och lack! Börjar ta sig. Mvh. Hasselstrom _________________ Anton Hasselström |
Snyggt.
Jag tycker du ska sätta stöttor för fjäderbenstornen till buren. Det är där karossen kommer ge sig. Och batterihyllan sitter bara ivägen. Bort med den.....och sätt batteriet i skuffen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (12329 totalt) |