Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17160 besök totalt |
Ja då originalförsäkringar smugit upp mina premier under några år, känndes det som att det var dags att se sig om efter något annat. Och detta är ju bättre då man har täckning under fler event.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
intressant
Mycket intressant. Bytte till orginalförsäkring på min gamla quattro.. premien gick upp en hel del.. visseligen så är den avställd på vintern.. enl min mening så är det bättre att få något än inget, även att bilen är värd med i delar.. ses på mantorp alla ![]() _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||
Anmäld
![]() (Linköping City bokat, kan ha en säng över ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||
Övernattning:
http://www.scandichotels.se/Hotels/S Vanligtvis samling där kl. 19:00-19:30 kvällen innan för en köttbit och pilsner ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
||||
Behövs det hjälp på Mantorp
Tjenare! Jag tänkte komma ner och hänga i depån men inte köra själv. Behövs det någon hjälp, t.ex. besiktning, pit lane osv. Jag hjälper gärna till. Har mailat generalen utan svar. _________________ Niklas Domeij BMW Club Schweden Motorsport BMW Z3 3.0 |
||||
Markus,
ja, någon form av SBF-licens för försäkringsskyddet. Vi brukar erbjuda "Ringtaxi" med detta syfte, men nästa gång vi erbjuder "Ringtaxi" blir på Kinnekulle. PR-licenser används till självkostnadspris (150 Kr). Niklas, du är välkommen ![]() Ta kontakt med herr Toth (eller mig) på plats. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Och en sådan kan man köpa på plats av vem? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Kanske av den vandrande vålnaden Stefan Toth ? ![]() Dom säger att han har setts till i pitlanes i Sydamerika, dom säger att han luktar gummirester i hårfästet, dom säger att han äter svänghjulsflingor till frukost... Han har dock inte setts till på emailen, telefonen eller sms sen den uppfanns... ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Markus,
som tidigare nämnts så planeras ingen Ringtaxi på Mantorp 3/5 så det är enbart möjligt om om herr Toth har några PR-licenser tillgängliga på plats, och om det finns någon instruktör som anser sig ha tiden då instruktörerna ska fokusera på deltagarnas utveckling främst - inte nöjeskörning med besökande kompisar. Prata med herr Toth på plats så får du se om det blir ett blank nej eller ett kanske som svar ![]() Ringtaxi är planerat för Kinnekulle, och då finns det en möjlighet för familjemedlemmar etc att få känna på upplevelser i passagerarstolen. Mikael, japp, du är helt rätt på det. Vår egen "Stig" ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Jag ser det kanske mer som värvning av nya medlemmar. Det är ju inget svensexa-spex vi pratar om. Men jag har förstått. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Det var ju ett tag sen sist...så man är lite ny på nytt. Några frågor:
Är det god tillgång på instruktörer ? Åker man enbart med i instruktör-bil eller finns även möjlighet att få med instruktör i egen bil ? _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Hej, Som ansvarig för instruktöreriet svarar jag: ![]() Ja, det är god tillgång. I huvudsak åker man som deltagare med i instr.-bil. Om man redan har ganska god koll kanske man kan övertyga en instruktör att åka med istället. Men det är upp till varje instruktör att avöra. (Jag gör det inte.) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17160 besök totalt |