Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 12718 besök totalt |
Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa! _________________ olof Johansson |
||||||||||||
Re:
Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97? Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg..... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Re:
Visst går det lätta den mer, men vår tanke är att M3an ska vara en bra grund att börja med. Vi har en ny kille som kommer med en liknade bil till lördag. sen hänger mycket på den som sitter bakom ratten;). _________________ olof Johansson |
||||||||||||
Re:
Naturligtvis hänger det på den som kör men jag har kört en del racing innan och känner mig själv för väl för att köra med material som inte räcker till. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Re:
Då har du nog inget at oroa dig över:). Kom och testa på din hemmabana;) _________________ olof Johansson |
||||||||||||
Re:
Blir inget denna gång då jag inte har bilen körklar men jag ska spana lite å se hur det verkar ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Re:
Hej ![]() Kul att även du funderar på klass Special. Det finns många potenta M3 3.2 som mycket väl skulle platsa in. Ambitionsnivån sätter gränsen och är det som du skriver att du har erfarenhet sedan tidigare och vill ha material som platsar på pallen så skall man sikta dit. Ambitionsnivån sätter ofta ribban och är ytterst individuell. Med hyfsad väghållning och lite lättning är dessa bilar bra ämnen för klassen. En del blir lite fundersamma att ta steget till klass Special när det byggs bilar med V8:or osv men i 9 fall av 10 handlar det mer om det som sitter mellan ratt och stol samt vikt kontra väghållning och förmågan att ställa in bilen än effekt. Att tävla innebär alltid lite anpassning förutom de obligatoriska säkerhetsåtgärder SBF kräver. Det bästa enligt mig är att helt enkelt komma till start med det man har och sedan utvärdera vad nästa steg blir och utveckla bilen efterhand. Effekten behöver du inte oroa dig för. Hoppas vi ses på gridden ! ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||||||
Låter bra Patrik även om jag igår kväll såg vilka tider som krävs för att "vara med" i klass special på Atorp
![]() Jag har åkt strax under 1.50 i Poppe och 5sek till kräver gaaaaaaaaasfot ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Re:
Alltså inget att vara ledsen över, min snabbaste loggade tid på Mossen är 1.52 någonting ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||||||
Re:
Fast, det var med 450hk Mikael, mer vikt ios men ändå..... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
För att fylla på med lite fakta i fallet varvtider Anderstorp.
Nedan finns gällade varvrekord för Bmw Cup satta under race. Klass: (kommentarer gällande bilen som har varvrekordet) Std: 205 r-däck & ca 150hk Mod: 225 r-däck & ca 230hk Spec: Slicks ca 550hk (bilar med denna spec är inte tillåtna i klass spec längre) Tänk på att detta är varvrekorden varvtiderna varierar från säsong till säsong beroende på förare, bilar & reglemente. Enklast är att gå in på bmw sc & kolla i resultaten för olika tävligar de senaste åren för att bilda sig en uppfattning hur fort det går. ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||||
Re:
Detta med att bilarna i specialklassen har så trimmade motorer har jag hört från flera håll nu ! Vart kommer detta påstående ifrån ? Jag kan börja med min egen motor som är en S54 från 2004 med drygt 9200 mil avverkade och tre race sässonger. Det enda som är gjort med motorn är vevlagerbyte till coatade lager i förebyggande syfte sedan är den helt orörd med std plenum,grenrör bibehållen vanos m,m . Det som inte är orginal är motorstyrenheten som är en DTA S100 för dryga 10000 spänn. Lundvall har exakt samma spec... Stålheim har kolfiberplenum och borttagen vanos men går lika som ovanstående bilar. Min bil väger för övrigt 1193 kg inkl pilot ![]() _________________ Håkan Johansson |
||||||||||||
Re:
Hold your horses Håkan ![]() Har inte påstått nått om trimmning, ställde bara frågan hur det ligger till. 1193kg inkl förare är ju ios inte tungt direkt.... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Re:
Det är ingen fara Thomas ! Jag är bara lite trött på att folk tror och påstår en massa saker istället för att fråga oss som åker. Precis som Patrik skriver är det inte bara motorn eller framförallt bilen som gör att varvtiderna är så bra bland topp fem i specialklassen ![]() _________________ Håkan Johansson |
||||||||||||
Det är väl egentligen ingen som tycker ni är för snabba det är ju bara kul, men eftersom m3 e36 är så vanliga som trackday bilar och förhållandevis billiga vore det väldigt intressant med en lagom klass för medel lättade inregistrerade och r däck ?
Kunde kanske bli en hit? _________________ Ulf Sanden |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 12718 besök totalt |