Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW Cup Deltävling 7 & 8 Anderstorp 16 Aug
<<   1, 2, 3   >>
12718 besök totalt
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!

_________________
olof Johansson
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Re:

Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Re:

bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....


Visst går det lätta den mer, men vår tanke är att M3an ska vara en bra grund att börja med. Vi har en ny kille som kommer med en liknade bil till lördag. sen hänger mycket på den som sitter bakom ratten;).

_________________
olof Johansson
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Re:

Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....


Visst går det lätta den mer, men vår tanke är att M3an ska vara en bra grund att börja med. Vi har en ny kille som kommer med en liknade bil till lördag. sen hänger mycket på den som sitter bakom ratten;).


Naturligtvis hänger det på den som kör men jag har kört en del racing innan och känner mig själv för väl för att köra med material som inte räcker till.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Re:

bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....


Visst går det lätta den mer, men vår tanke är att M3an ska vara en bra grund att börja med. Vi har en ny kille som kommer med en liknade bil till lördag. sen hänger mycket på den som sitter bakom ratten;).


Naturligtvis hänger det på den som kör men jag har kört en del racing innan och känner mig själv för väl för att köra med material som inte räcker till.


Då har du nog inget at oroa dig över:). Kom och testa på din hemmabana;)

_________________
olof Johansson
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



Vad är det för E87 som ska köra special?

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Re:

Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....


Visst går det lätta den mer, men vår tanke är att M3an ska vara en bra grund att börja med. Vi har en ny kille som kommer med en liknade bil till lördag. sen hänger mycket på den som sitter bakom ratten;).


Naturligtvis hänger det på den som kör men jag har kört en del racing innan och känner mig själv för väl för att köra med material som inte räcker till.


Då har du nog inget at oroa dig över:). Kom och testa på din hemmabana;)


Blir inget denna gång då jag inte har bilen körklar men jag ska spana lite å se hur det verkar thumbs up .

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5913



Re:

bakmotor skrev:
Naturligtvis hänger det på den som kör men jag har kört en del racing innan och känner mig själv för väl för att köra med material som inte räcker till.


Hej
Kul att även du funderar på klass Special.
Det finns många potenta M3 3.2 som mycket väl skulle platsa in.
Ambitionsnivån sätter gränsen och är det som du skriver att du har erfarenhet sedan tidigare och vill ha material som platsar på pallen så skall man sikta dit. Ambitionsnivån sätter ofta ribban och är ytterst individuell.
Med hyfsad väghållning och lite lättning är dessa bilar bra ämnen för klassen.
En del blir lite fundersamma att ta steget till klass Special när det byggs bilar med V8:or osv men i 9 fall av 10 handlar det mer om det som sitter mellan ratt och stol samt vikt kontra väghållning och förmågan att ställa in bilen än effekt.
Att tävla innebär alltid lite anpassning förutom de obligatoriska säkerhetsåtgärder SBF kräver.

Det bästa enligt mig är att helt enkelt komma till start med det man har och sedan utvärdera vad nästa steg blir och utveckla bilen efterhand. Effekten behöver du inte oroa dig för.

Hoppas vi ses på gridden !


_________________
Patrik Skoog
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Låter bra Patrik även om jag igår kväll såg vilka tider som krävs för att "vara med" i klass special på Atorp !
Jag har åkt strax under 1.50 i Poppe och 5sek till kräver gaaaaaaaaasfot .

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

bakmotor skrev:
Låter bra Patrik även om jag igår kväll såg vilka tider som krävs för att "vara med" i klass special på Atorp !
Jag har åkt strax under 1.50 i Poppe och 5sek till kräver gaaaaaaaaasfot .


Alltså inget att vara ledsen över, min snabbaste loggade tid på Mossen är 1.52 någonting Du leder med 2 sekunder redan innan start

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Re:

mblixt@gmail.com skrev:
bakmotor skrev:
Låter bra Patrik även om jag igår kväll såg vilka tider som krävs för att "vara med" i klass special på Atorp !
Jag har åkt strax under 1.50 i Poppe och 5sek till kräver gaaaaaaaaasfot .


Alltså inget att vara ledsen över, min snabbaste loggade tid på Mossen är 1.52 någonting Du leder med 2 sekunder redan innan start


Fast, det var med 450hk Mikael, mer vikt ios men ändå.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579


Trådstartare
För att fylla på med lite fakta i fallet varvtider Anderstorp.
Nedan finns gällade varvrekord för Bmw Cup satta under race.

Klass: (kommentarer gällande bilen som har varvrekordet)
Std: 205 r-däck & ca 150hk
Mod: 225 r-däck & ca 230hk
Spec: Slicks ca 550hk (bilar med denna spec är inte tillåtna i klass spec längre)

Tänk på att detta är varvrekorden varvtiderna varierar från säsong till säsong
beroende på förare, bilar & reglemente.

Enklast är att gå in på bmw sc & kolla i resultaten för olika tävligar de senaste åren
för att bilda sig en uppfattning hur fort det går.


_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Håkan Johansson
Säffle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 60



Re:

bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....



Detta med att bilarna i specialklassen har så trimmade motorer har jag hört från flera håll nu !
Vart kommer detta påstående ifrån ?

Jag kan börja med min egen motor som är en S54 från 2004 med drygt 9200 mil avverkade och tre race sässonger. Det enda som är gjort med motorn är vevlagerbyte till coatade lager i förebyggande syfte sedan är den helt orörd med std plenum,grenrör bibehållen vanos m,m . Det som inte är orginal är motorstyrenheten som är en DTA S100 för dryga 10000 spänn.

Lundvall har exakt samma spec...

Stålheim har kolfiberplenum och borttagen vanos men går lika som ovanstående bilar.

Min bil väger för övrigt 1193 kg inkl pilot

_________________
Håkan Johansson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Den där snigeln är så felplacerad på dig Håkan
Du hade kört 1:50 med en strypt Isetta...

_________________
BMW MC-klubben
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Re:

Håkan Johansson skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....



Detta med att bilarna i specialklassen har så trimmade motorer har jag hört från flera håll nu !
Vart kommer detta påstående ifrån ?

Jag kan börja med min egen motor som är en S54 från 2004 med drygt 9200 mil avverkade och tre race sässonger. Det enda som är gjort med motorn är vevlagerbyte till coatade lager i förebyggande syfte sedan är den helt orörd med std plenum,grenrör bibehållen vanos m,m . Det som inte är orginal är motorstyrenheten som är en DTA S100 för dryga 10000 spänn.

Lundvall har exakt samma spec...

Stålheim har kolfiberplenum och borttagen vanos men går lika som ovanstående bilar.

Min bil väger för övrigt 1193 kg inkl pilot


Hold your horses Håkan
Har inte påstått nått om trimmning, ställde bara frågan hur det ligger till.
1193kg inkl förare är ju ios inte tungt direkt....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Håkan Johansson
Säffle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 60



Re:

bakmotor skrev:
Håkan Johansson skrev:
bakmotor skrev:
Vätterleden Racing skrev:
bakmotor skrev:
Ska försöka hinna ut och spana en liten runda på lördag, finns lite svaga funderingar på att testa en tävling eller 2 även om jag förstått att min bil hamnar lite fel i klassningen som den är nu (std M3 3,2).

Good luck everyone thumbs up !


Tycker det låter som du passar in perfekt i klass special med din M3a. Kom på lördag och testa!


Hänger man verkligen med i special med en std (motormässigt) 3,2-97?
Utan att det är ett glasfiber skal typ 1000kg.....



Detta med att bilarna i specialklassen har så trimmade motorer har jag hört från flera håll nu !
Vart kommer detta påstående ifrån ?

Jag kan börja med min egen motor som är en S54 från 2004 med drygt 9200 mil avverkade och tre race sässonger. Det enda som är gjort med motorn är vevlagerbyte till coatade lager i förebyggande syfte sedan är den helt orörd med std plenum,grenrör bibehållen vanos m,m . Det som inte är orginal är motorstyrenheten som är en DTA S100 för dryga 10000 spänn.

Lundvall har exakt samma spec...

Stålheim har kolfiberplenum och borttagen vanos men går lika som ovanstående bilar.

Min bil väger för övrigt 1193 kg inkl pilot


Hold your horses Håkan
Har inte påstått nått om trimmning, ställde bara frågan hur det ligger till.
1193kg inkl förare är ju ios inte tungt direkt....


Det är ingen fara Thomas ! Jag är bara lite trött på att folk tror och påstår en massa saker istället för att fråga oss som åker.
Precis som Patrik skriver är det inte bara motorn eller framförallt bilen som gör att varvtiderna är så bra bland topp fem i specialklassen

_________________
Håkan Johansson
Citera
uffe50
Skåne
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1209



Det är väl egentligen ingen som tycker ni är för snabba det är ju bara kul, men eftersom m3 e36 är så vanliga som trackday bilar och förhållandevis billiga vore det väldigt intressant med en lagom klass för medel lättade inregistrerade och r däck ?

Kunde kanske bli en hit?

_________________
Ulf Sanden
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1318



Man kan ju tillåta orörd s50 i modifierat med 1400 kg startvikt..

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5913



Re:

frapp skrev:
Man kan ju tillåta orörd s50 i modifierat med 1400 kg startvikt..


Det är möjligt. Men vill man inte åka slicks?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2743



Re:

Patrik Skoog skrev:
frapp skrev:
Man kan ju tillåta orörd s50 i modifierat med 1400 kg startvikt..


Det är möjligt. Men vill man inte åka slicks?


Jo.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5913



Re:

Rikard Ahlin skrev:
Patrik Skoog skrev:
frapp skrev:
Man kan ju tillåta orörd s50 i modifierat med 1400 kg startvikt..


Det är möjligt. Men vill man inte åka slicks?


Jo.


Du ja, det visste jag

_________________
Patrik Skoog
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW Cup Deltävling 7 & 8 Anderstorp 16 Aug
<<   1, 2, 3   >>
12718 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande