| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Ringtaxikrascher 2014 (1. Brünnchen, 2. Mutkurve?)
|
1 besök senaste veckan (16904 totalt) |
|
Igår var det dags igen:
http://bridgetogantry.com/2/index.ph |
||
|
Koeniggseggs testbil har krashat...
http://www.automotorsport.se/artikla _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Re: Ringtaxikrascher 2014 (1. Brünnchen, 2. Mutkurve?)
Kikade av en slump på detta klipp igen. Jag skulle tillskriva allt till konstruktionen av diffen och inte tillräckligt snabb motstyrning (förarfel). När bilen går ut på kurbsen som har lägre friktion än asfalten, så börjar vänster drivhjul att spinna innan diffen hinner fördela moment till höger hjul, vilket leder till oversteer/medvridning och snurren är ett faktum. Hade BMW haft en riktig lamelldiff på M-modellerna hade inte detta skett. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
![]() |
Nürburgring
Ringtaxikrascher 2014 (1. Brünnchen, 2. Mutkurve?)
|
1 besök senaste veckan (16904 totalt) |

