Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Japan 2014
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13549 totalt)
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Supramannen skrev:
AJ AJ

Känslig film

Undra om detta kommer sluta väl

https://www.youtube.com/watch?v=K8Zesx9657M

Titta på egen risk


Med den smällen får man nog vara glad att han inte avled på plats.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Men flaggvakten står ju och viftar med grönflagg vid olycksplatsen, han står dessutom högt upp så det syns ju på lite avstånd!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20216



Den filmen kommer inte att ligga kvar länge, och otäck dessutom, speciellt när man tänker på vart hjälmen är.


Det är väl grönt i sektorn efter, körriktningen är väl mot kameran.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587


Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Den filmen kommer inte att ligga kvar länge, och otäck dessutom, speciellt när man tänker på vart hjälmen är.


Det är väl grönt i sektorn efter, körriktningen är väl mot kameran.


Du har kanske rätt där, men det känns ju ändå helt sjukt att han viftar med grönflagg efter kraschen.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ja det är efter och banan är fri efter den flaggposten, men det känns ju lite bizzart

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
peppe fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 898



Kikar man här är det märkligt hur fort de kör vid gulflagg.
Där ser man hastigheten vid crashen


https://www.youtube.com/watch?v=3DS33TY50CU

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Väldigt intressant folk håller 210 blås förbi sutil crach och i regn... ingen repeterar gul flagg och i detta fall dubbel gul flagg som betyder att man ska kunna stanna direkt..

dett är ju det som man ska fokusera på inte att det borde blivit SC bil,,, hade folk släppt av och kört typ 100 hade inget hänt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Visst är det så att allt är klart efter grönflaggen men det här är i så fall ett rejält gränsfall. Jag menar nog att det inte är ok att vifta just där. Man kan ju bara tänka vad som sker i en vinnarskalle när han ser en grön flagga viftande.

Jag hoppas i alla fall att det går bra för Bianchi, även om det ser väldigt jobbigt ut!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 14038



Jules Bianchi's condition is critical but stable



Jules Bianchi's condition is "critical but stable" according to the FIA's head of communication, who was speaking from the Mie hospital. The 25-year-old suffered a "severe head injury" when he ploughed into a tractor that was recovering Adrian Sutil's Sauber, which had gone off at Turn 7 of the Suzuka circuit. Bianchi, who was unconscious, was transported by ambulance to the Mie Prefectural General Medical Centre in Yokkaichi, 10 kilometers from the track.A CT scan revealed that he had suffered a "severe" head injury and he underwent emergency surgery before being moved to ICU. Reports this morning claimed that he was in a critical condition and relying on a respirator to breathe.There were, however, no official updates as both the hospital and Bianchi's Marussia team waited for his parents, Philippe and Christine, to arrive at the hospital.They did so on Monday night after which FIA head of communication Matteo Bonciani gave a brief update on Bianchi's condition. He revealed that the Frenchman is in a "critical but stable" condition as he spends a second night in hospital.Bonciani added: "It should be understood that it is very, very serious."Meanwhile, Sky Sports F1 is reporting that Professor Gerard Saillant, who oversaw the initial treatment of Michael Schumacher following his skiing accident, is set to arrive at the hospital on Tuesday. Craig Slater is reporting: "We know that Professor Gerard Saillant, who is a good friend of Jean Todt, is due to come here on Tuesday."He is one of the world's leading orthopedic surgeons but he advised the Schumacher family when they were undertaking his initial treatment in Grenoble after his skiing accident last December. "He was a kind of intermediary figure between the doctors treating Schumacher and the family and it seems as though he's going to play a similar role here."


http://bit.ly/Live24Racing

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 813



Re:

Supramannen skrev:
Väldigt intressant folk håller 210 blås förbi sutil crach och i regn... ingen repeterar gul flagg och i detta fall dubbel gul flagg som betyder att man ska kunna stanna direkt..

dett är ju det som man ska fokusera på inte att det borde blivit SC bil,,, hade folk släppt av och kört typ 100 hade inget hänt


Här hemma i Sverige fick man alltid höra att det skulle släppas av ordentligt vid gulflagg. Internationellt är det inte på samma sätt. Dom har fler sektioner än vad som visas på tidtagningen och kolla därmed så att det inte blir några personbästa tider, om andra ord så går det fortare än här hemma, tyvärr.

När jag tittat på filmen några gånger blir jag förvånad över att du inte blev en halshuggning. Bianci måste duckat för annars hade detta slutat i en katastrof.

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2355



Om man överlever första timmen efter så svårt våld mot huvudet anses dag 2 och 3 vara den mest kritiska perioden. Det är då vävnaden börjar svullna med risk för bestående hjärnskador.
Olyckan såg verkligen otäck ut. Att Jules överhuvudtaget överlevde kollisionen är förvånande och jag förstår varför man inte kablade ut de bilderna under sändningen.

_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
Haase DD2 kart

NS: 38 varv
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3010



Rätt sjukt att åka av så ordentligt i en sektor med dubbel gul flagg. Förstår att det kan uppfattas som konstigt att de vinkar grönflagg vid den posteringen men banan är faktiskt ren efter den posteringen.

Ett stort misstag av Jules men konsekvenserna blev bland de värsta tänkbara. Hade han bara träffat barriären hade det nog inte varit några problem alls. Dock hade han lika gärna kunnat köra på en funktionär.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4383



Helvete vilken fart han kom in mot traktorn med
Hade lika gärna kunnat sluta med en eller ett par funktionärer döda eller invalidiserade.

Sjukt att man i såna förhållanden tillåter 200+ km/h under gulflagg med funktionärer och räddningsfordon ute på banan thumbs down

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166



Re:

Johan Samson skrev:
Att Jules överhuvudtaget överlevde kollisionen är förvånande och jag förstår varför man inte kablade ut de bilderna under sändningen.


Min tanke också. Det är nog bara ren tur att han överlevde.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 908



Kan någon som sett filmen beskriva hur han träffade hjullastaren, filmen är som förespått inte tillgänglig längre.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4383




_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2493



Eftersom även den filmen säkert kommer plockas bort snart så lägger jag in detta:
http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2782638/Footage-em . . . .

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 7294



Mht till vädersituationen så är det att beteckna som gladiatorspel...man anar ju vilka påtryckningar som sker bakom kulisserna för att investeringar inte ska få ge vika för säkerhetsaspekten.

_________________
Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4383



Ser man till däcksvalen så var det ju faktiskt inte så extremt blött under större delen av loppet. Hur många varv efter säkerhetsbilen gått in efter starten gjorde förarna på full wet-däcken? Typ 2 sen var det dags för intermediate.

Största problemet här ser inte jag som vädret utan brist på fartbegränsning vid gulflagg. Samt att de borde starta racet tidigare i Japan för att inte riskera skymning.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 908



Re:

GustafB skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=w_lp5ODzpLs


Oj! Ser som många redan konstaterat riktigt illa ut. Hoppas innerligt att han klarar sig så bra som det går från detta.

Personalen som står framför lastaren ser ju att han kommer, han hinner säkert flytta sig 0,5 meter från den position han hade. Frågan uppstår om man överhuvudtaget skall ha personal på banan när det endast är gulflaggat. Farterna är horribla för att blanda ihop de element som nu blandas.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4606




_________________
Jens Lanvin
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Japan 2014
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13549 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande