Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (13549 totalt) |
Re:
Med den smällen får man nog vara glad att han inte avled på plats. ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Men flaggvakten står ju och viftar med grönflagg vid olycksplatsen, han står dessutom högt upp så det syns ju på lite avstånd!
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Den filmen kommer inte att ligga kvar länge, och otäck dessutom, speciellt när man tänker på vart hjälmen är.
![]() Det är väl grönt i sektorn efter, körriktningen är väl mot kameran. ![]() |
||
Re:
Du har kanske rätt där, men det känns ju ändå helt sjukt att han viftar med grönflagg efter kraschen. _________________ Christoffer Silfverberg |
||
Kikar man här är det märkligt hur fort de kör vid gulflagg.
Där ser man hastigheten vid crashen https://www.youtube.com/watch?v=3DS3 _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Väldigt intressant folk håller 210 blås förbi sutil crach och i regn... ingen repeterar gul flagg och i detta fall dubbel gul flagg som betyder att man ska kunna stanna direkt..
dett är ju det som man ska fokusera på inte att det borde blivit SC bil,,, hade folk släppt av och kört typ 100 hade inget hänt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Visst är det så att allt är klart efter grönflaggen men det här är i så fall ett rejält gränsfall. Jag menar nog att det inte är ok att vifta just där. Man kan ju bara tänka vad som sker i en vinnarskalle när han ser en grön flagga viftande.
Jag hoppas i alla fall att det går bra för Bianchi, även om det ser väldigt jobbigt ut! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Jules Bianchi's condition is critical but stable
Jules Bianchi's condition is "critical but stable" according to the FIA's head of communication, who was speaking from the Mie hospital. The 25-year-old suffered a "severe head injury" when he ploughed into a tractor that was recovering Adrian Sutil's Sauber, which had gone off at Turn 7 of the Suzuka circuit. Bianchi, who was unconscious, was transported by ambulance to the Mie Prefectural General Medical Centre in Yokkaichi, 10 kilometers from the track.A CT scan revealed that he had suffered a "severe" head injury and he underwent emergency surgery before being moved to ICU. Reports this morning claimed that he was in a critical condition and relying on a respirator to breathe.There were, however, no official updates as both the hospital and Bianchi's Marussia team waited for his parents, Philippe and Christine, to arrive at the hospital.They did so on Monday night after which FIA head of communication Matteo Bonciani gave a brief update on Bianchi's condition. He revealed that the Frenchman is in a "critical but stable" condition as he spends a second night in hospital.Bonciani added: "It should be understood that it is very, very serious."Meanwhile, Sky Sports F1 is reporting that Professor Gerard Saillant, who oversaw the initial treatment of Michael Schumacher following his skiing accident, is set to arrive at the hospital on Tuesday. Craig Slater is reporting: "We know that Professor Gerard Saillant, who is a good friend of Jean Todt, is due to come here on Tuesday."He is one of the world's leading orthopedic surgeons but he advised the Schumacher family when they were undertaking his initial treatment in Grenoble after his skiing accident last December. "He was a kind of intermediary figure between the doctors treating Schumacher and the family and it seems as though he's going to play a similar role here." http://bit.ly/Live24Racing _________________ Tord Ringenha11 |
||
Re:
Här hemma i Sverige fick man alltid höra att det skulle släppas av ordentligt vid gulflagg. Internationellt är det inte på samma sätt. Dom har fler sektioner än vad som visas på tidtagningen och kolla därmed så att det inte blir några personbästa tider, om andra ord så går det fortare än här hemma, tyvärr. När jag tittat på filmen några gånger blir jag förvånad över att du inte blev en halshuggning. Bianci måste duckat för annars hade detta slutat i en katastrof. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Om man överlever första timmen efter så svårt våld mot huvudet anses dag 2 och 3 vara den mest kritiska perioden. Det är då vävnaden börjar svullna med risk för bestående hjärnskador.
Olyckan såg verkligen otäck ut. Att Jules överhuvudtaget överlevde kollisionen är förvånande och jag förstår varför man inte kablade ut de bilderna under sändningen. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
Rätt sjukt att åka av så ordentligt i en sektor med dubbel gul flagg. Förstår att det kan uppfattas som konstigt att de vinkar grönflagg vid den posteringen men banan är faktiskt ren efter den posteringen.
Ett stort misstag av Jules men konsekvenserna blev bland de värsta tänkbara. Hade han bara träffat barriären hade det nog inte varit några problem alls. Dock hade han lika gärna kunnat köra på en funktionär. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Helvete vilken fart han kom in mot traktorn med
![]() ![]() Hade lika gärna kunnat sluta med en eller ett par funktionärer döda eller invalidiserade. Sjukt att man i såna förhållanden tillåter 200+ km/h under gulflagg med funktionärer och räddningsfordon ute på banan ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Re:
Min tanke också. Det är nog bara ren tur att han överlevde. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Eftersom även den filmen säkert kommer plockas bort snart så lägger jag in detta:
http://www.dailymail.co.uk/sport/for _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Mht till vädersituationen så är det att beteckna som gladiatorspel...man anar ju vilka påtryckningar som sker bakom kulisserna för att investeringar inte ska få ge vika för säkerhetsaspekten.
_________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||
Ser man till däcksvalen så var det ju faktiskt inte så extremt blött under större delen av loppet. Hur många varv efter säkerhetsbilen gått in efter starten gjorde förarna på full wet-däcken? Typ 2 sen var det dags för intermediate.
Största problemet här ser inte jag som vädret utan brist på fartbegränsning vid gulflagg. Samt att de borde starta racet tidigare i Japan för att inte riskera skymning. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Re:
Oj! Ser som många redan konstaterat riktigt illa ut. Hoppas innerligt att han klarar sig så bra som det går från detta. Personalen som står framför lastaren ser ju att han kommer, han hinner säkert flytta sig 0,5 meter från den position han hade. Frågan uppstår om man överhuvudtaget skall ha personal på banan när det endast är gulflaggat. Farterna är horribla för att blanda ihop de element som nu blandas. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||
_________________ Jens Lanvin |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (13549 totalt) |