Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ljuddämpardilemma Alfetta -76
<<   1, 2
7510 besök totalt
König
Tumba
Här sen Jun 2012

Sista racet blev ju inställt på knutstorp då det var en klubb som varit där innan och låtit för mycket.
Miljö drog tillbaka tillståndet!
Borde varit i oktober som det hände?
Gällde finalen i slc.
Men missförstå mig inte, mitt hjärta slår extra för alfa och deras motorer( men har tyvärr bara en gtv 6:a nu)!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Björnbusen skrev:
Hmm, kontrollmätte den lilla walkerdämparen. Det visade sig att innerdiametern är drygt 1,9 tum trots angivna 2 ,25.

Eftersom jag upplevde att redan 2,25 var på gränsen så blir den dämparen nu diskvalificerad. Frågan är, var hittar jag en snarlik i 2,5 tum? Gärna i Stockholmsområdet... Verkar inte vara så vanlig modell...

Eller avgassystem i Sumpan, prata med Matte och hälsa från rolleslitz

Tror säkert han kan ordna fram eller bygga något passande.

Arboga
Här sen Jan 2013

Re:

König skrev:
Sista racet blev ju inställt på knutstorp då det var en klubb som varit där innan och låtit för mycket.
Miljö drog tillbaka tillståndet!
Borde varit i oktober som det hände?
Gällde finalen i slc.
Men missförstå mig inte, mitt hjärta slår extra för alfa och deras motorer( men har tyvärr bara en gtv 6:a nu)!

Visserligen var Alfaklubben på Knutstorp i början av oktober men om vi varit så högljudda hade vi nog fått veta det.

Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Re:

therealpinto skrev:
Har du kollat Hansen Racings katalog?

Där finns det enormt många olika typer av ljuddämpare och om inte Hansen säljer direkt (vet inte?) så tar ju alla Mekonomen hem därifrån. Man får förstås försöka bedöma kvaliteten (motståndet) men det är väldigt bra utbud på former i alla fall.

Gustaf

Oj, här har det kommit massa svar, kul! 😃

Jo, det blev en dykning i Hansens katalog igen. Åkte hem med en rund Magnaflow i 2,25 tum som är en 2,5 tums med ihopklämda stosar, ingen strypning där! Och oerhört mycket finare hantverk! Nackdelen är att den intehar den trevliga rundningen som skräpdämparen hade men vi får svetsa på en liten skidbacke.

Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Re:

Rolle Scirocco skrev:
Björnbusen skrev:
Hmm, kontrollmätte den lilla walkerdämparen. Det visade sig att innerdiametern är drygt 1,9 tum trots angivna 2 ,25.

Eftersom jag upplevde att redan 2,25 var på gränsen så blir den dämparen nu diskvalificerad. Frågan är, var hittar jag en snarlik i 2,5 tum? Gärna i Stockholmsområdet... Verkar inte vara så vanlig modell...

Eller avgassystem i Sumpan, prata med Matte och hälsa från rolleslitz

Tror säkert han kan ordna fram eller bygga något passande.

De är redan hovleverantörer av arbetet! 👍 Mitt första system gjorde jag själv och det var jag väldigt nöjd med. När det var dags att uppdatera var jag lite lat och riskade att låta avgassystemet bygga det, åkte därifrån väldigt nöjd så de kommer användas igen! 😃

Citera
Skruva banåkabil
Ljuddämpardilemma Alfetta -76
<<   1, 2
7510 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande