Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (59809 totalt) |
Re:
Så gör jag ju nu... Men vore trevligt med manövrering inifrån bilen... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Re:
Jag sa aldrig praktisk... Och det är inte för mkt effekt, än... Fälgarna bytes gärna mot bbs rs eller style 5. 17 tum och 8,5 -10 tum vore trevligt _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Re:
Jag sa aldrig praktisk... Och det är inte för mkt effekt, än... Fälgarna bytes gärna mot bbs rs eller style 5. 17 tum och 8,5 -10 tum vore trevligt _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Kommer följas!
![]() Om jag inte har fel är väl denna i mångt och mycket en E28 under skalet = hyffsad tillgång på "åka-fort-delar"? |
||||
Re:
Den här är tidig och ska därför dela med e12 enligt uppgift, men jag ska fördjupa mig i ämnet. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Just denna är e12 baserad vilket begränsar tillgången på delar rätt mycket.
Körde 1.34 på mantorp som bäst med min e24, då med 735whp, lös styrsnäcka och originalstolar. Hade nog gått att plocka några sekunder till, men bromsarna gick åt i rask takt också ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Grattis till bilen
![]() Jag var och provkörde en likadan innan jag hamnade i Porscheträsket, tyvärr var det en med automat vilket tog bort en del av känslan, men snygga är de! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Lite elstrul, nån som har koll på vad som ska sitta här? I kontakten, ser ut som det är resterna av ett knäckt kort kvar. Hittar inget elschema som visar vad det är som ska sitta där, bara kabelhärvan hittas....
![]() _________________ Tord Ringenha11 |
||||
När jag frågade igår, så sa du att knapparna till elspeglarna satt i mittkonsollen?
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Re:
Testa en sak, när du stänger av bilen och den inte bryter av tändningen och bilen går fortfarande, testa att dra upp handbromsen.. testa och se om bilen dör då ![]() _________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Re:
det verkade hänga ihop med att centrallåsmotorn brann ihop och skapade kortis, första lösningen var dra säkringen men sen när jag kopplade ur centrallåsmotorn så funkar det.... men det kommer komma en ordentlig genomgång av elen då det småspökar hela tiden. exempelvis vänster blinkers tänder helljuset om jag inte håller tillbaks blinkerspaken _________________ Tord Ringenha11 |
||||
_________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Re:
Jag har kört 1:35 med en e30 och m50b25 i långlopp så att med 530 HK till i en e24 kapa en sekund verkar ju lite dyrt ![]() _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Ja, rätt så.
Tilläggas ska att styrväxeln behagade lossna i tid och otid så det vart väl 2 varv i stöten innan det var dags för depå, hade säkert gått att hitta ner till 1.30 med lite mer öva ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (59809 totalt) |