Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bygga om släp?
<<   1, 2
12 besök senaste veckan (13971 totalt)
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Re:

Wankel:
Precis, det är ett gammalt bromsat släp som jag tänkte ha som utgångsobjekt, just eftersom jag antar att de
är hyfsat stabila. Och det låter smart att åka dit och snacka med dem ja.

Formelbilens vikt är 450kg och bredden är 170cm över bakhjulen. Beroende på hur mycket släpet behöver
breddas, så var min tanke att svetsa eller bulta en ram runtom av t.ex. rhs-profil eller liknande.

Om det blir av får jag väl lägga upp en tråd i övriga projekt-kategorin, så jag kan fortsätta att bolla idéer.

Kungälv
Här sen Feb 2003

De flesta släp är väl ca 250-260 cm långa och 130-140 cm breda i flaket så det blir ju en del du får öka. Eller du kanske ska satsa på ett högbyggt (flaket helt ovanför hjulen). De har ju bredare flak och ofta löstagbara lämmar runt om. Fast det krävs ju långa ramper för att lasta i och med att de är så höga men i gengäld kan man nog lasta ramperna på undersidan av flaket när de inte används.
Jag har ett gammalt Fågelsta som har är 300x172 cm i flakyta. Det väger 300 kg så det drar ju tyvärr iväg i vikt när ytan blir stor. Fast det är väldigt praktiskt.

Kul sidoprojekt!

Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Ett släp där flaket ligger helt över hjulen är ju såklart bra, men det är ju egentligen inget stort problem
att bygga skärmarna på släpet så att man kan rulla över formelbilens hjul över dem.
Att det blir ganska långa ramper är egentligen inget stort problem, precis som du säger så går de ju
att lasta under släpet.

Bygga om släp?
<<   1, 2
12 besök senaste veckan (13971 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande