Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7899 besök totalt |
Där var aldrig ngn 30 sek-skylt. Det var det inte förra året heller, så om det kan glädja dig så gjorde jag samma miss förra året, hade dörren öppen, motorn på tomgång och ingen växel i när plötsligt alla startade med ett ryt.... Begriper mig ärligt talat inte på MGCCs starter, först krånglar man med uppställingen hur länge som helst, sen när man nästan somnat så rycker plötsligt startern upp flaggan efter att 2 sekunder haft armen uppe.... _________________ Pär Hylander |
||||
Där ser du! Att renovera växellådan var ett misstag, annars hade du ju inte fått i ettan ![]() Mvh Sign. Avundsjuk _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||
För snabb för gata. ![]() ![]() Tipsa polaren att Jonas Florinius säljer en Miata som verkar lämplig. |
||||
Jag bevakade de bakre partierna i vårt startfält och när jag tyckte att det lugnade ner sig där, följde jag startern och kom iväg rätt bra. Vet inte om du kom ihåg vid förarsammanträdet, då fanns det inte någon frivillig att starta fältet. Det kom kanske någon nybörjare till slut. ![]() Brukar inte gå till så här på MGCC's möten. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Jag gjorde som du; kollade i backspegeln tills alla stod på plats och funktionären där bak gav klartecken till startern; väntade på 30-sekundersskylten... sen bara flög flaggan upp ![]() Nåja, alla kan vi göra misstag, och klaga på funktionärer ska man nog låta bli när man själv inte hjälper till utan bara vill rejsa ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Klaga behöver man inte göra, alla kan göra misstag och kan vara osäkra första gången. Jag tycker att det är dem som race'ar som står för själva kärnverksamheten i klubben, så inte behöver du ha dåligt samvete för det. Du ger ditt bidrag till klubbens aktiviteter. Som flaggvakt har man första parkett till händelserna. Jag har själv stått flaggvakt under SSM på olika ställen runt banan. När du kört in i min kofångare, kan du ställa dig som flaggvakt och prova på det med. ![]() OBS! Ha inte för bråttom med det bara. ![]() Ci vediamo Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Som lovat kommer här lite bilder, så nu låter vi tävlingen "spot the rejsakändis" dra i gång...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Får passa på att tacka fotografen Simon för bilderna ![]() (bilderna från min andra fotograf Linda kommer upp på min hemsida så fort de är framkallade) _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Hurra!!!!!!!!! Jag har ju kommit med på en alldeles egen bild med min uddabil!!!!!!!!!!!!!! ![]() Tacka fotografen!! Nu kommer jag ju dessutom ihåg att jag träffade och pratade med dig där utan att veta att du var du. ![]() Fredrik |
||||
Fotografen hälsar ![]() Jag har tyvär ingen aning om vem du är ![]() ![]() Vi får hälsa ordentligt nästa gång... ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7899 besök totalt |