| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hungaroring
|
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 11 besök senaste veckan (13814 totalt) |
|
JAG HATAR TV4.... vaknar lägligt till F1 efter en hård helg med blixtvisiter ifårn sundsvall till StorsjöYran i Östersund... Och vad får jag se?!?! GOLF...
...
Blidde till att kasta sig ut i bilen och be om att polisen sovit lite längre än mig.... 5 mil senare och 20 körda varv ... men ändå underbart race!
Fortfarande lite besviken på Williams, men nu får Mclaren-Mercedes ta och se över sitt maskineri! Min aning om problemet är nog att teknikerna tar ut svängarna lite väl hårt och utmanar toleranserna i grejerna! I jämnförelse med de andra som har relativt bra hållbarhet så går de mycekt långsammare än Mclaren och därför tror jag nog att de är väl aggresiva och däröfr hålelr det helt enkelt inte. För inte har mclaren tillgång till så mycekt bättre material och metoder väl?.. Synd att Redbull körde ut sig, men bra för Williams.. Sauber hade också lite otur med ett litet soppa läckage där. Men vad gjorde Fisichella? hehe.. kanske ville visa lite WRC takter
Schumi verkar ha fått upp takten men hade det inte varit för hans rutin och bra framvagnsgrepp hade han nog varit passerad av lillebror. Nästa gång ska jag verkligen kolla med TV4 om var de ska sända Turkiet!! Tänker inte måsta göra en likadan miss igen! Fast kristians rapportering var ju iofs bättre än Ejes
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Heheh näe det har du så rätt i! De var rätt härliga idag men Eje är sååå Ferrari trogen, lite synd för jag gillar experter som är lite mer neutrala, än om ferrari tidigare varit så överlägsna! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Tycker att de gör ett bra jobb
Enda stora plumpen idag var andra reklamavbrottet som kom olägligt depåstoppsmässigt. och sen missade dom ju att Kimi skippade champagnesprutet... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Synd att Alonso hade så otur i första kurvan
Men riktigt kul att Kimi äntligen fick vinna igen Ska bli kul och se hur det går i Turkiet, om Renault kommer att attackera hårt och chansa lite eller om de försöker köra på "säkerhet" och plocka in lite poäng och hoppas att Kimi bryter något race..
Jag måste säga att jag var GRYMT imponerad av Ferrari och Schumi. Man fick ju nästan en tår i ögat av att se de där uppe igen. Kimi verkar inte vara mannen som tar det lugnt heller, köra så oerhört snabbt trots sin stora ledning mot andra delen av rejset. Det pirrade i magen om han skulle bryta eller ej
Ahhh, vilket spännande slut vi ser ut att få på årets F1-säsong! Fortsätter Kimi att vinna på samma vis så förtjänar han att vinna VM också. Men jag hoppas innerligen att Alonso kan visa vad han kan åstadkomma tillsammans med Renault... Grymt spännande fortsättning iallafall
_________________ Rachid Rachid |
||||||
|
Vi ska nog passa oss från att sia om Renaults undergång... En taskig helg som kröntes av ett race där Alonso slår sönder bilen i första kurvan och Fisi fastnar i trafik som han inte tar sig förbi.
Jag tror att vi kommer att få se gamla vanliga Renault i Turkiet. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
På tal om rapportering.... har vinklat parabolen mot tyska RTL nu några F1 helger och trots att jag inte begriper mer än 1/3 av vad dom säger så är sändningarna 1a-klassiga och specielt Niki Lauda och Christian Danner låter otroligt initierade. Dessutom sänder dom åtminstonde 1 timme innan loppet och en bra stund efter också. Plugga på tyskan och vinkla in woken lite ost om syd -Forza Schumi
|
Intressant citat från forzas forum. Skarpsynt
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
Jo det är sant för vi skulle ju kunan jämnföra med DTM på 1:an - mycket annan jämnförelse med svensk motorsportkomentering kan vi väl inte göra - och då är de ju väldigt insatta och jag gillar verkligen Jannes humor, obetänksamhet och entusiasm! Eje är lite stel men väldigt kunnig! Däremot var första reklamstoppet väldigt bra inlagt.. Men överhuvudtaget har jag svårt med reklamstoppen! Å andra sidan är det ju ett måste om nu inte 1:an el 2:an köper in det... Synd bara att inte F1 organet (f1.com?) i sig sänder en sänding övet nätet då det går! Tillsammans med live timningen eller så.. Vore ju underbart.. skulle jag även gärna betala för! Förlåt för att jag nu även kom lite OT! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Då skulle dom missa många sköna pengar i tv-rättighetsförsäljning... Tror tyvärr inte att det kommer att ta allt för lång tid förrän livetidtagningen kommer att börja kosta pengar. Krav på registrering är bara första steget
||||||
Ja tyvärr så är det väl så! För jag tycker det är synd om det blir mycket mera tv4+, för jag vill inte lägga ut 200-300 kr - måste ju ha eurosport 2 med i sånna fall Fia GT är ju underbart! - per månad för en massa onödiga kanaler jag aldrig ser på! Internet är ju en sak, men tv är ju lite onödigt .
||||||
Har ett par hundra kanaler men inte Eurosport 2... Jag som ville följa Wirdheim ikväll
Fast det är nog lika bra det, dom startar inte förrän om två timmar
||||||
ogillar starkt alla dessa program paket som "tvimperierna" erbjuder!! Själv vill jag bara ha de kanaljer som visar motorsport och de kan jag betala för men inte alla annat skräp som skall medfölja! Jo jag hade gärna följt Wirdheim jag med. Champcar bjuder på intresanta race, än om banornas kvalite varierar väldigt! Fast ändå bra att champcar får fotfäste over there, för det gynanr ju all racing - hoppas jag - och det är ju kanon! Synd bara att F1 skulle få den utgång som det fick i USA! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Har du vanliga Eurosport på svenska?? I sådant fall borde du ha Eurosport 2 också. Trodde inte jag hade det men det visade sig att en gammal kanal som hette Eurosport News på kanallistan var Eurosport 2. _________________ /David Söderblom |
||||||
|
Spännande lopp! Hade lill-Schumi haft lite mer kvar på slutet hade det varit ännu mer spännande. Och folk säger att F1 är tråkigt...
Apropå kommenterandet så är ju Blomman och Älgen rena radarparet, speciellt jämfört vad som bjuds/har bjudits i övrigt, i alla fall på svenska. De enda som kan konkurrera är väl Mattias Andersson och Leif Lindström på Eurosport. _________________ Johan Rådlund |
||||||
|
|
||||||
Jag har kollat till och från på RTL:s F1-sändningar de senaste 10 åren och håller med om att det finns fördelar med att ha en stor kanals resurser i ryggen. Bra tillgång på intervjuoffer och snabb tillförlitlig information under racet är 2 saker t.ex. Dessutom är Niki Lauda givande att lyssna på, likaså Christian Danners sakliga förarperspektiv. Tyvärr är deras partners, Heiko Wasser och Florian König, ganska så urkassa och man måste kunna smälta att ALLT kretsar kring Michael Schumacher. Eje har dock ryckt upp sig de senaste åren och börjar bli riktigt bra. Personligen tycker jag det är synd att han inte kan få en riktigt bra bisittare, Artur Ringart var katastrofal, Björn Andersson en aning bättre och Janne Blomqvist är mycket bättre än Björn men det fattas en bra bit för att jag verkligen ska uppskatta honom. Det var bättre förr när Eurosport visade F1 och hade den lysande Ben Edwards och den formidable John Watson som kommentatorer, DET var klass!!! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
|
oj, lång tråd, orka läsa igenom hela
Äntligen Kimi, men trist att det alltid är en Mac som ska bryta, och precis när Blomman säger så där oxå. Men vad har hänt med Sato? Han är så blek och kör inte alls som han kört innan, då han laddade enormt, trist tycker jag
_________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||||
Vadå kör Mclaren med Mac?
||||||
Med tanke på antalet haverier så gör dom med största säkerhet inte det... Fast det är klart, dom är ju överlägset snabba
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hungaroring
|
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 11 besök senaste veckan (13814 totalt) |