Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 22868 besök totalt |
Har inte installerat den nya patchen än, men har ändå funderat en del på hur olika det låter vid nerväxling vid olika tillfällen. Ibland går det hur bra som helst och ibland smäller det till som tusan. Är det jag som gör olika eller vad är det som orsakar det? _________________ Pär Hylander |
||||
För de som inte har kört in patchen. Har ni inte ändrat i hdv-filerna själva så kör ni enligt det som efter patchning kallas för amateur.
Skillnaden ligger i en rad, Semiautomatic="1" Då är det bara att smälla i växlarna som man vill... (Inom rimliga gränser) Efter att man patchat kan man välja att köra antingen pro eller amateur. Efter patchning finns det nämligen dubbla uppsättningar hdv-filer. En med semi=1 och en med 0. Anledningen till att man valt att göra på detta viset är att vi skall slippa missmatches vid onlinespel och att man således skall se om ngn micklat med sina filer och således fuskar. Om man innan patchningen valde att själv editera hdv-filerna för att köra det som numera kallas pro-mode gav detta missmatches. Det räcker nämligen att hdv-filerna är editerade vid olika tidpunkter för att spelet skall gnälla om olika filer. Vet inte riktigt hur väl detta fungerar i och med patchningen än eftersom jag inte kört online efter patchning än. För er som aldrig hostat så visar sig missmatches i chatfönstert när ngn med missmatcher ansluter... _________________ Kalle Larsson |
||||
Jag skrev det här på simmods forum...
http://www.simmods.com/forums/index. _________________ Kalle Larsson |
||||
Hade jag så jag kunde ge lite gas medans jag bromsar så skulle jag gilla det. Nu när mina pedaler inte går med på det så blir det lite jobbigt med allt snurrande.
Är det bara jag som anser att 996 Porscharna blivit lite annorlunda att köra. Inte lika "bökiga" som förut, eller är det bara jag som drömmer ![]() _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Jag får säga som Peter Dalle, "Tänkte inte på det".
Mina paddlar tillåter också bara gas eller broms, båda funkar ej samtidigt. |
||||
Vad kör ni med för rattar? Jag har en logitech och trodde inte heller det skulle gå att ha separata axlar för pedalerna... men så en vacker dag så hittade jag en inställning i logitech-setup:en där man kunde ställa in just det!
|
||||
Ja det kan man fråga sig. ![]() En Thrustmaster som hängt med i en massa år, den vägra att gå sönder så jag får aldrig någon anledning att skaffa ny. ![]() |
||||
Ingen fara! Jag kan komma över o fixa biffen åt dig! ![]() För övrigt - vi byter tillbaka tidpunkt för racen till 17:00 igen som fler föreslagit! |
||||
Fasen reccie - är du här?
![]() Jag har en gammal Logitech Wingman (den med gult gummigrepp) - men sitter och kikar lite på deras senaste FF-ratt....~700:- med subventionering... ![]() /J |
||||
Måste bara göra ett litet inlägg från sjuksängen.
Fasen vad kul bilarna låter med v1.2 installerat. Testade 996 GT2 och turboylandet är mäktigt! För att inte tala om ljudet i lambon och alla de andra! ![]() För första gången testade jag även modenan och måste säga att den är ju lite mer lättkörd än GT3:an. Mer välbalenserad och väluppfostrad. Fast jag är ju lite märkesfanatiker på porsche så då måste jag köra den! ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Hehe, jo jag är ju det. Har Logitech kvar sin rabattkampanj? Man kanske skulle kika på ny ratt i alla fall då. |
||||
Fasen jag satt och körde lite på Misano och bytte ut min Ferrari 360 Modena mot en Porsche 996 GT3. Ofifan jag körde 1/2 sek snabbare med porschen än med ferrarin utan att ha gjort några större ändringar i setupen
![]() Porschen gick jävligt bra måste jag säga iaf på Misano, men iofs så går den bara att köra i typ 5-6 varv sen så beter den sig som en ål ![]() Aja sjukt, jag trodde inte att de var så stor skillnad. okey tillbaka till ratt diskussionen nu. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Logitechs kampanj gäller februari ut - vore jag inte mitt inne i en BUDGETMÖRDAR-växellåds-renovering skulle jag redan köpt en.
![]() /J |
||||
Prima! ![]() |
||||
Nu är det KRIS. Freisinger Motorsport vill bryta kontraktet med mig, dom menar att jag kör för brutalt, och pajar deras bilar. knappast inga resultat att visa upp menar "DOM".
Nu vill System Fors ge mig möjlighet att provköra för dem. Är det ok att byta stall mitt i säsongen?. _________________ Roger Jonsson |
||||
Hehehe ![]() Jo de e väl okey, finns ju andra som har bytt från ferrari till porsche ju > ![]() ![]() _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Vadå välkommen till livet på den ljusa sidan, han är och har varit på den mörka sidan hela tiden (han har ju fastnat i värsta knarkträsket) ![]() _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 22868 besök totalt |