Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 1 besök senaste veckan (99427 totalt) |
Re:
Ja den är inte rolig. Maila mig ditt chassinummer så ska jag se vad jag kan ordna för pris genom mina inköpskanaler. _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Härligt Viktor å bra jobbat!!
Trist att bilen fortf. strular lite...men nästa race då jä#lar ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
En fråga som jag hoppas att någon har ett bra svar på..
Finns det någon som helst möjlighet att 4 lambdasonder, både de på grenrören och de efter kattarna, kan gå sönder samtidigt? Känns nämligen helt osannolikt i mina öron men det verkar som om just detta har hänt... Lagom till deltävling 2 också, PERFEKT! ![]() _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Kan man göra sönder en sond genom överhettning? Har ingen aning och låter för mig (som gissar) osannolikt att de kan paja av extremt hög temp men om de kan så kan det vara ett logiskt sätt att få alla att gå sönder samtidigt. Långskott i blindo... sorry.
_________________ ![]() |
||||||
Re:
Jag har inget bra svar men jag skulle säga ja. Visserligen skall lamdasensorer klara fantastiskt hög värme men om man har ett stort effektuttag ![]() Ser det ut att ha gått varmt? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har historiskt sett varit ett problem för flera som satt på kompressor på M3 E46 att det blivit alldelles för varmt vilket man då har löst med fetare grenrör (som Viktor redan har satt på). Att elda upp lambdasonder har jag aldrig hört om (men jag har ju inte så mycket koll ärligt talat) men en googling på det borde ge en fingervisning. Slutsatsen är ändå att det kan bli jävligt varmt där de sitter när man kompressorkonverterat.
_________________ ![]() |
||||||
Re:
En annan förklaring kan ju vara om de fått någon överspänning eller liknande och matas ifrån samma källa allihop. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Vet du säkert att de gått sönder? När du kör med kattar så blir värmen högre för de främre iom motståndet. |
||||||
Viktor, om du kör tävlingen på Tierp i limp home mode så kanske jag kan ge dig en match i min Cittra C1. Eller föresten, det räcker nog inte med limp home mode, kan du inte koppla loss kablarna till två tändstift också, nu snackar vi
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Racerapport - Timeattack deltävling 2 - Tierp Arena
Då var deltävling 2 avklarad. Tyvärr inte jätte roligt resultat men vi kämpade ändå på bra måste jag säga. Jag hittade kortslutningen till lambdasonderna till slut och fick det åtgärdat i sista sekund. Vi åkte upp till Tierp och kunde inte annat än hoppas på att bilen skulle fungera ordentligt. Helgen innan när vi var på Mantorp så gick bilen in i "protection mode" och vi hade ingen aning om varför. Både på testkörningar innan och efter Mantorp-träffen så har bilen fungerat som vanligt. Under träningen på Tierp så fungerade allt bra. Bilen kändes bättre än någonsin. Under kval 1 (filmen nedan) så började jag öka tempot lite och testa mig fram. Det är väldigt få banor som det känns att man behöver växla ner till 2:an så jag ville inte göra det i början av ren ovana men till slut så insåg jag att jag var tvungen för att inte förlora tid. Tyvärr så blev det inte mer än 2 varv jag hann köra lite mer aggressivt innan expansionskärlet delade sig på mitten... När resultatet kom upp så hade jag den andra snabbaste tiden vilket var ganska otippat. Jag kastade mig i skåpbilen och åkte bort till... ett köpcenter i Uppsala som säljer bl.a. bildelar ;-) Jag tömde deras lager på epoxylim och åkte tillbaka till Tierp. Vi limmade och tejpade kärlet men tyvärr så höll det inte tätt. Efter det så försökte vi att smälta ihop plasten på kärlet men det var meningslöst tyvärr. Efter kval 2 och 3 så hade vi halkat ner till 5:e plats inför top-8 finalen. Men eftersom vi inte kunde köra så hamna vi automatiskt på 8:e plats. Det är bara att kämpa vidare och hoppas att allt fungerar felfritt nästa deltävling =) _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Re:
Ca 1500 tror jag. När jag gjorde reg. besiktningen förra året så vägde den 1550 med original el-stolar. Har tagit bort lite mer grejer från inredningen men har samtidigt satt i en helbur nu istället för halvbur. _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
_________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
kollade på sista flmen du postade , verkar som du har stora problemen med understyrningen ,videon ser man att du verkligen får brottas med bilen och korrigera ratten många gånger får att få den att hålla rakt.
_________________ Alex Serban |
||||||
Re:
Nja det är egentligen inga problem med understyrning men som den fullständiga skräpbana som Tierp är så var det svårt att hitta en bra balans med flyt i körningen ![]() _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Re:
Jag förstår inte detta, jag körde Tierp och jag som brukar klaga på massa saker tyckter den va helt okey för vad det är faktiskt.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 1 besök senaste veckan (99427 totalt) |