Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 68905 besök totalt |
Re: Cirkus
Årets sista race snart. Tråkigt att det nu är slut och vinteruppehåll. ![]()
|
||||||
Grosjean fortsätter och Maldonado är klar för Lotus 2014: http://www.formula1.com/news/headlin
![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Är Maldonado en bra förare?
Känner inte till hans karriär innan F1 och i F1 tycker jag inte han direkt har visat nåt... Pengar som styr? _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
Re:
Jag skulle inte ta i Maldonado med tång efter uttalanden som de i Texas. Jag skulle inte vilja ha någon i ett lag som påstår att ens lagkamrater har sabbat för honom med flit. Måste vara mycket pengar och Lotus är desperata att hitta cash. Om han är duktig chaufför kan jag inte uttala mig om. Det kan vara så att han är snabb men inte kan ge feedback så ingenjörerna har något att justera efter. |
||||||
Maldonado har väl inte varit blyg med att han är missnöjd med årets bil heller och det var väl klart sen ett bra tag att han skulle lämna Williams? Förra säsongen lyckades han ju vinna ett race och i alla fall konkurrera om poängplatser, i år så har det ju inte sett ut så.
Sen är väl Lotus i desperat behov av cash och Maldonado har en sponsor från oljeindustrin om jag inte minns fel.. ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re:
Jaha, vad besviken jag blir. ![]() Nåväl, om det nu är så krisigt inom Lotus så har de kanske inte heller resurser att få till nästa års bil och Hulkenberg får kanske i slutändan en bättre bil av Sauber (i.of.s. också kriskigt läge...) eller Force India som är det två återstående platserna det ryktas om för den snabbe tyskens del.
Men det är tyvärr, åter igen, pengarna som styr då Hulkenberg var Lotus förstaval om affären med ny delägare och nya friska pengar gått igenom. Det verkar den nu inte göra då man valde Maldonado istället.
![]() |
||||||
Hulken klar för Force India. http://www.autosport.com/news/report.php/id/111717
Jag är glad att han är kvar i F1 men det är lite trist att han hela tiden blir snuvad på toppstyrningar. Vi får väl hoppas att FI överraskar med en bra kärra nästa år. ![]() Blir det Perez som gör honom sällskap? |
||||||
Re:
Såg ut som Telmex reklam på Fejjan iaf. Det kan ju hinta om Perez men OM det är så har jag ingen aning om. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Eddie Jordan har ju skaffat sig en hel del trovärdighet efter att ha prickat in de flesta större förarövergångar senaste säsongerna.
Han var den som avslöjade Hamiltons flytt till Mercedes, och var tidigt ute med att Maldonado skulle gå till Lotus och Hulkenberg tillbaka till Force India och att Perez skulle tvingas lämna McLaren. Hans senaste "avslöjande" säger att det blir Perez och Sutil hos Sauber, vilket i så fall lämnar den andra Force India-platsen öppen. enligt Martin Whitmarsh så har det länge varit känt i paddocken att Di Resta inte blir kvar i F1. Därmed är det en ekvation som är lite svårlöslig. Perez har också kopplats ihop med Force India. Som alltid i denna märkliga Silly Season får man vänta och se. Dock lär inga förarövergångar avslöjas av loggor på Facebook skulle jag tippa. _________________ Ola Lennström |
||||||
Re:
Grosjean har ju varit riktigt bra under 2013. Början av säsongen var han lite harig kanske, men andra halvan var han riktigt het. Tycket helt klart att han förtjänar en plats mer än Maldonado. _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||
Re:
EJ vet massor. Han behöver nog inte gissa , han vet mer än han säger i tv/press. Dock är det väl i förtroende han får veta många saker. Var ju inte ett fejsbookinlägg förstår man kanske. Det var ett länkat inlägg till information gällande Hülkenberg. Men det är ju kul men lite påpekanden ![]() Men nu fick du ju skriva av dig lite iaf.
Grojean var ok i år. Men en gång crashkung alltid densamma. Han kommer ju ha världens chans att vara Nr1 nu. Men Maldonado kan ju han med. Tyvärr blir Lotus nog inte lika starka 2014. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Sergio Perez hamnar antingen hos Force India eller Sauber om man ska tro ryktena.
Detsamma för Sutil där det förekommer lite motstridiga uppgifter om att han redan skrivit på nytt kontrakt med Force India, andra rykten säger att det var något han själv pratade om lite förhastat. Di Resta är troligen redan ute ur F1 hur det än blir hos Force India. Såväl Perez som Sutil har med sig budget och får sägas vara förare på samma nivå som di Resta. van Der Garde, Felipe Nasr och James Calado kan vara alternativ om varken Perez eller Sutil får ihop det med Force India. Hos Sauber jobbas det fortfarande på Sirotkin och han är tidigare bekräftad för en racesits men dels hänger det på om han får en Superlicens, men på sistone har det också blivit mer frågetecken kring hans ryska uppbackning och om de pengarna finns. Vitaly Petrov sägs däremot ha en stark rysk budget och Sirotkins oerfarenhet gör att ett alternativ är att sätta Petrov i bilen för att ha en rysk koppling och låta Sirotkin fortsätta i World Series samtidigt som han är fredagsförare för Sauber för att skaffa erfarenhet. Sutil och Perez har som sagt båda nämnts som tänkbara förare hos Sauber men bara en av dem, inte båda. Esteban Gutierrez har samma finansiär som Perez så det talar emot Gutierrez som sägs ha inlett samtal med Caterham som tittar på flera olika betalande förare inkl. Marcus Ericsson. Caterham har en finansiell utmaning efter att ha slutat 11:a och sist i WCC och därmed inte får några prispengar från FOM nästa år. Force India: Hulkenberg - klar Perez/Sutil/van der Garde/Nasr/Calado/di Resta Sauber: Sirotkin (bekräftad men med frågetecken) / Petrov som alternativ Sutil/Perez/Gutierrez/van der Garde _________________ Ola Lennström |
||||||
Kul med lite diskussion.
Hur mycket substans tror ni ligger bakom Marcus/Caterham ryktet? Eddie tippade ju honom som en av förarna, framför en del av namnen som nämns ovan, förare som har både budget och mer erfarenhet. Vad har Marcus för spännande sponsorer som lurar i vassen? _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Force India. Jag upplever detta som stall med koll på sin (lilla) ekonomi och även på det tekniska planet, de gör verkligen inte bort sig i F1 även om det saknas lite spets för att nå längst fram. Även det faktum att de förare med fetast plånböcker inte är de som lockar mest tyder på en sund inställning. På så sätt är jag ändå lite glad att Hulkenberg hittade hem igen. Jag gillar faktiskt stallet p.g.a. ovanstående. Och att man nu gjort sig av med minst en av årets förare som väl ändå får anses som lite trista typer (inte som personer utan vad de uträttat på banorna) är bra! Ska bli intressant att se vem de anställer!
Marcus Eriksson och Caterham ja. Jag vet inte heller något revolutionerande om hans sponsorer, men hans GP2-år har kostat de också, så något finns det allt i bagaget. Men räcker det? Hans depåpass från Caterham i Brasilien visar ju att det finns substans i ryktet i alla fall. |
||||||
Tråkiga med force india är väl att dom inte verkar vara så snälla med sina förare när dom ska förnya eller inte förnya kontrakten. Väntar in det längsta...
Annars gillar jag oxå det stallet. Själv tycker jag synd att Di resta troligen försvinner. Gillar inte att pengarna styr mer än kvaliteten på förarna. Tex Sutil. Var väl bara i ett lopp han verkligen visade sig, Monaco. Pastor tror jag inte så mycke på. Han kan säkert köra men frågan är om han kan utveckla. Dock är lotusen redan en snabb bil. Perez måste få en stol, han kan köra dock lite över gränsen många gånger... Perez och Di resta skulle jag vilja se. Ut med Sutil istället ![]() _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
Re:
Ska bli intressant att se... Men har lite svårt att se att allt skulle vända helt plötsligt... Men man kan ju hoppas att det rör om i grytan ![]() _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 68905 besök totalt |