Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 109, 110, 111 414 besök senaste veckan (1424543 totalt) |
Hade så mycket att göra när jag satta dit intrument panelen att jag glömde bort att uppdatera.
Den är där nu. Har även gjort nya framlysen. Måste bara försöka hitta alla de bilderna sen kommer det en uppdatering om det med. ![]() |
||
Lyckades hitta lite bilder från när jag byggde om framhjusen förra vintern. Tog och 3d printade ut nya lycktpottor sen gjöt jag sarger i kolfiber och vacuumformade glas för att det ska se lite mer seriöst ut än bara helt släta skivor.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
+1 på allt! _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Vet inte om det tipsats tidigare. Men jag snappade upp att denna bok finns ute.
https://www.sportfahrer-zentrale.com _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Blir en liten uppdatering i vinter med. Bygger nya bakskärmar som jag stört mig lite på att varit för stora och passat lite dåligt mot hjulen.
Skannade av karossen runt skärmarna och sen ritade jag nya och skrev ut dom. Det har hänt en del på 15 år sen jag byggde karossen, då fick jag slipa den för hand nu är det bara att trycka på print och vänta ett tag så kommer det ut kaross delar. ![]() Ritade. ![]() ![]() Byggde om skrivaren med en bodtech och e3d vulcano hotend för att kunna köra med 1mm nozzel. Limmat ihop dom, nu blir det finspackla och göra klar de för att gjutas av. ![]() Limmat ihop dom, nu blir det finspackla och göra klar de för att gjutas av. ![]() |
||
Då var baksärmarna klar. Nu blir jag bara tvungen att åka upp till Sundsvall någon gång och gjuta resten av bakdelen för jag har den gjutformen där.
![]() ![]() ![]() |
||
Nu har det äntligen blivit tort och varmt i garaget (utomhus). Tagit bort den gamla bakdelen och börjat bygga en subframe för att hålla den nya.
![]() ![]() ![]() |
||
Punktat ihop hela bakre supframen och passat in alla bitar. Nu kan jag plocka ihop bilen med de gamla delarna medans jag gör klart det nya på sidan om.
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 109, 110, 111 414 besök senaste veckan (1424543 totalt) |