Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 4 besök senaste veckan (92473 totalt) |
Re:
Jag köpte ett par färdiga ben och anpassade resten av bärarmar och stötdämpartorn efter dom, finns lite info nånstans i tråden ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Hade en skvätt underredsmassa över så jag penslade på i alla hjulhusen, annars lär man väl blästra bort färgen i första kurvan. Vikten blev ca 1Kg så det var väl överkommet....
![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Behövde åxå nåt att fästa div brytare och mätare i så det blev till att snickra ihop en konsoll av 6mm stång med infällda M5 muttrar, drapera den med 0,75mm alu på sidorna och 1,5mm alu på framsidan.
![]() ![]() ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Åsså blev det några nya mätare för vattentemp, oljetryck, bensinmängd och oljetemp. Detta ska kompletteras med varvräknare och nån typ av hastighetsmätare samt alla givare.
||||
Re:
Hmm den där ratten, är det möjligtvis S**b, Har i så fall en riktigt fin 3 ekrad saab/momo kringla i skinn, till salu. Ser kalas ut som vanligt. ![]() _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||
Fixade till gaspedalen då jag inte var riktigt nöjd med "stoppen" uppåt, kom på efter ett tag att det kanske kunde ramla ner en liten sten i "stoppen" och därmed ge fullgas....ofrivilligt. En gängad M6 bult svetsades fast på undersidan av pedalen och går ner genom golvet där det sitter bricka å mutter.
||||
Har nu gjort en mall i masonit för att passa in lexanrutorna i sidobakrutorna. Hade problem med att få in "rutan" i listen - gjorde då ett litet verktyg i rostfritt och fungerar som en krok så man får tag i undersidan på listen och trär över den - enkelt
||||
Re:
Nej du den gubben gick inte, var det första jag prova! Listen sitter utochin och har för höga/tjocka kanter så man kan liksom inte lägga i rutan genom tryck från utsidan och ett snöre i listen, men annars är det ju så man gör _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Re:
Bara till att börja måla över traktor färgen på motorn då ![]() ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||||
Trevligt med uppdatering
![]() ![]() |
||||
Re:
Ja jag håller med, den blir alltså svart ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Re:
Såklart en sugis... en rätt stöddig sådan.. med mitt mått mätt.... bromsad till 165hk m weber 48:or, men jag tänkte sätta dit mina 45:or. Fast har tydligen "slarvat bort dom" ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
De nya dörrsidorna i slipat läder (typ alcantara) med en 10mm stoppning och en orange kederlist som går typ en decimeter ovanför snedsträvan på buren
A lá RS-inredning ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||
Mkt fin bil.
Farsan hade en sån en gång. Har för mig det finns bilder när han kör med den på Knutstorp, förmodligen tidigt på -70 talet. Minns jag inte helt fel är det samma färg som på din. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 4 besök senaste veckan (92473 totalt) |