Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 119 besök senaste veckan (41442 totalt) |
Re:
Jag kan inte göra annat än hålla med ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
En snabb familjebil mao ![]() Världens bästa kompromiss...... Anders, hade du ett objekt till mig, eller har du redan tagit det med min fru?? ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
TH tar inte Ringen eller någon bana alls. De "hävdar" att det är inhägnat tävlingsområde oavsett hur det körs där. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Re:
Jaha då står man där igen med olika bud. TH sa ju till mig precis som du skriver, men som Anders skriver (vilket verkar rimligt) att ett försäkringsbolag i Sverige inte kan avtala bort STVo, vem har rätt och hur ska man ta reda på hur det egentligen ligger till? Kanske krävs rättsfall? För alla som kör på ringen är det väl rätt så intressant att veta vad som händer om man vid en olycka exempelvis förolyckar en MC-förare om man själv kan bli skadeståndsskyldig ![]() Ursäkta OT, men Fredrik lycka till med dina bilköparplaner nya bud verkar komma å gå ![]() ![]() |
||||||
Rätta mig nu om jag har fel (vilket ni säkert gör
![]() /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Re:
du vet vilket fall jag syftar på. Men jag kan inte parametrarna som TH syftrar till. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Re:
Pratade med Trygg Hansa, och Anders har rätt i det han skriver (åtminstone delvis). Trafikförsäkringen gäller om man orsakar någon annan skada på fordon/person. Däremot gäller det ej EGEN personskada. Det skiljer nog lite från bolag till bolag för ex. Orginalförsäkringar hade ingen inskränkning på trafikförsäkringen. Patrik, rättsfallen som du nämner gäller kanske just egna personskador? EDIT: Såg de andra inläggen precis och vill bara förtydliga att ovanstående gäller ENDAST vid tursitkörningen på ringen och definitivt inte när banan är avstängd för förarträning etc. |
||||||
Re:
Nej, men en dyr skrotad bil som TH inte vill betala ut ersättning för. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Re:
okej då missförstod vi varann tyvärr, jag och Anders diskuterade bara trafikförsäkringsbiten inte vagnskada ![]() ![]() |
||||||
Ha en bruksis, och så har du en sån här på sidan av. Blir inte lika dyrt att smälla då, samt mindre problematiskt att förklara för frugan än om du kör med bruks/banbil kombinerat
![]() http://www.blocket.se/vi/12501743.ht _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
Härligt! ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Re:
Hmm, delrinbakruta... Borde det inte vara ganska svårt att se bakåt då?? _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Re:
HAr funderat i dessa banor också, samt även på objektet i fråga. Får väl komma till ett beslut snart. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Jag vet ju inte hur mycket tid du har för att meka, men jag hade nog lagt min röst på en väsentligt nyare bil för att köra på ringen med. Kan man inte få en M3 CSL får sådär 450.000 kr nu? Måste ju vara ett riktigt klipp som dessutom har säten bak. Nackdel förstås att den inte har en helbur.
Förresten, tror du att PSM (ESP alltså) hade räddat dig? /Lars _________________ /Lars Nottehed |
||||||
Re:
Hade jag haft en meter mer asfalt i bredd så had detta aldrig hänt. Hävde sladden med en lång drift och fick en väldigt snäll retur och jag hann att tänka att det här fixar jag!! Då gick höger bakhjul ut i blöta gräset!! Får jag en CSL för 450 tkr så köper jag den! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Jag flyttar hem under hösten, Lars, och då försvinner det väl en del "fritid" som man kan meka på. Sen är jag ingen super fena på att skruva heller! ![]() En annan lösning är ju en bruksdiesel ( 120d) och så en vass 944 / 968 / 911 och köra PCSR hemma! Eller gammal M3 och BMW Cup!! Tror jag är lite tidsoptimist bara, styr ju inte min tid själv direkt! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Finns ju 3 stycken CSL för 49000 Euro på mobile blir väl ca 455 tkr, det går väl å pruta... ![]() ![]() |
||||||
Re:
om du har möjligheten så är en CSL ett utmärkt val... Den går att både ha som en vanlig bruksbil för att sen förvandla till ett monster på typ ringen... Där har vi ju vår alldeles egna Gaute som bevis... Jag har förmånen att kunna låna min fars CSL både på ringen och hemma banorna och jag tycker den är perfekt för ändamålet... _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||||
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 119 besök senaste veckan (41442 totalt) |