Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18 >> 143952 besök totalt |
Re:
Har faktiskt en RaceChrono-fråga: ![]() Vad sätter man för värden på acc och retardation för att få färgmarkeringar i graferna? Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
En intressant test av Racechronos tillförlitlighet gällande laptimerfunktionen
http://www.racechrono.com/forum/comm Jag har själv testat och kommit fram till detta men denna test känns mer omfattande. Jag ser framemot Racechrono 2.0 För Android, jag har alltid varit svag för det avskalade enkla gränssnittet och om jag förstår utvecklaren rätt är det åt samma håll han vill med Android versionen av RC _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
För er som inte visst det så är nu preview:wn av RC för Android uppe i version II
Riktigt avskalat och väldigt lite lull-lull, mkt enkelt och stilrent. ser verkligen framemot att testa detta 2012 ![]() Bifogar några skärmdumpar ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Har problem med att få hastigheten att visas i RaceRender. Loggar med Racecrhono2, men det står i mitt senaste fall 56km/h hela tiden, ibland 55 ibland 57. Men den ska pendla mellan 80 och 100.. Använder CSV formatet som racerender vill. Tips?
_________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
Det löper på med utvecklingen av RC för Android, preview 3 är ute sen ett par dagar.
The change log might look short, and it is. The features done were quite a lot of work, as they required lot of back-end work; I created a completely new system for easily manage the track submissions from users. For next version I will do a bunch of smaller features, which probably have more impact for day-to-day use of the software. About track library: The tracks are classified by country, and at the and of the list will have "Unofficial", "Pending review" and "Rejected" -categories. Submitted tracks will appear immediately to "Pending Review" category. You need to press refresh button at the library tab to get the changes. When I modify and make a track official, it will move under country category. If I reject (street racing, ice racing etc.) or make it unofficial (when there is doubt if the track is valid) the track will move to "Rejected" or "Unofficial" category accordingly. Changes in preview3: Implemented browsing the Track Library. Implemented submitting tracks to Track Library Fixed: Selecting Bluetooth device crashed sometimes Changes in preview2: Fixed: Importing old sessions crashes if only -session.bin file is available (no -plots.bin) Fixed: Graph problem with Galaxy Nexus _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag tror preview 4 är på G men vet inte säkert, nu kommer det att implementeras en del features men antii snacka rom 3-5 veckor på forumet, vad det betyder i verkligheten återstår att se.
Jag körde en runda idag för första gången med racechrono for Android och det är sådär underbart avskalat och renodlat som är lite RC:s signum. Verkligen lätt att jobba med och rejäla knappar. Riktigt nimt med googlemaps/logger i splitscreen, vi får se hur det löses med datatrafiken då det inte kommer att vara intressant utomlands. Jag är dock inte alls orolig för den biten. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ser bra ut, kul att det är igång på allvar.
En fråga bara, hur fungerar den viktigaste funktionen, alltså exportering till andra filformat så man kan köra analys på datorn? Har du testat det? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Eftersom det är fråga om en preview så saknas massor med funktioner och mig veterligen så även exportfunktioner. Räkna med att dom funktioner gällande export som fanns förut kommer i denna och troligtvis även en del nyheter.
I nästa preview hoppas jag på lite mer godis men just nu är det VÄLDIGT avskalat och det med all rätt, jag uppskattar att det inte går för fort fram även om man hoppas på att ha en användbar produkt denna säsong. Gällande export så bör det ju gå att exportera manuellt men det är inget jag har testat. Buggar & Todolistan är såklart jättelång The bug list Adding traps in live timer does not work when using internal GPS and not moving. Session list does not update properly, crashes when opening a previously deleted session (which device? cannot reproduce!) Main screen buttons look funny on tablets Cannot zoom map in Live Timer when "No track selected" is visible. Not really bugs but annoyances that need to be fixed urgently: The application does not stop after exiting (in my phone this is not visible but possible...) Main screen should go landscape too Graph needs exact numbers shown too Visible GPS sampling rate, GPS time etc. for Live Timer Map mode needed (not only satellite mode) Session resume Turn on bluetooth if not turned on (or warning if internal GPS is turned off) Enable graphics acceleration Switchable kph/mph Other stuff I did not have time to do in time for preview: Performance testing Editing session name and description OBD-II and RaceDAC support Support for internal accelerometers and gyroscopes Exporting (to for example video formats) High/Low speed analyzing mode Comparison lap trajectories drawn on the map Different modes for Lap list Issues fixed in preview3 Selecting Bluetooth device crash Browsing the Track Library Submitting tracks to Track Library _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Tablet.... Hmm...
En 7" RaceChrono smack i instrumentpanelen... Archos 70 verkar inte vara så illa (Blåtand utan dongel måste man ju ha). Om pekskärmen fungerar med racehandskar så är det ännu ett plus. Koppla upp depådatorn via WiFi när man svänger in, och har analysen från teamet klar innan man stannat... ![]() Eller live telemetri via 3G och live log/tider till depåboxens tablet... Men min Symbian60 fungerar fortfarande. ![]() |
||
jodå tablet har jag testat med sitter ju på en 10.1" och i min ålder passar det perfekt med halvmeterhöga siffror
![]() Nokian med RC ligger i tryggt förvar därhemma och lämnar inte huset detta året iallafall. Sncka om safe och billig lösning för personligt bruk. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Vad jag har förstått så kommer det en release som blir lite mer publik inom 1-2 veckor men inget är spikat.
Denna version kommer att vara behäftad med lite mer features och även exportfunktionen kommer att funka då mer eller mindre säkert. Appen verkar än så länge otroligt stabil för att vara en preview och jag ser sannerligen fram emot nästa version. Jag drar upp lite screenshots och det är kanske redan gjort men ha överseende då ![]() Analys av total tid samt/diff/sektorer ![]() Splitview av Google maps och fartdiagram ![]() Google maps fullscreen ![]() fartdiagram fullscreen ![]() Lite settings för diagram ![]() Här kan man editera,skapa ny, kopiera rutten mm. Samt Analysera avklarad session ![]() undermenyn där man editerar banan eller rutten, det går även att skicka upp skapade objekt så att andra kan ta del av dom ![]() Tracklibrary, detta är en del av undermenyn till Sverige, finns för massor av andra länder oxå! Som ni ser kan den även känna av banor i närheten samt lista egenhändigt skapade banor mm. ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ojoj oj detta vill jag skaffa så snart som möjligt, hur gör jag för att vara säker på att ha någon form av loggning till Gotland den 11:e Maj. Ska jag skriva upp mig på forumet för säkerhets skull eller hur säkert är det att en Beta kommer?
|
||
Re:
Gällande när det kommer en publik beta kan vi aldrig vara säkra, det handlar primärt om ideellt arbete och han har ingen brådska direkt (men jobbar på ) Antii sa för ett kort tag sedan på forumet att den kommer en fortsättning på Prewiev III som han då har implementerat fler features i och som även kommer att ha exportfunktioner med stor sannolikhet. Jag hade börjat med att visa mitt intresse för betan genom att anmäla sig via forumet. I ditt fall hade jag nog laddat ner demot av aLapRecorder för att vara på den säkra sidan. eller plockat fram din gamla racechronolur så länge.. Gissa om man själv är sugen på en skarp version av RC ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Noterade på vägen hem från Mantorp att det nu ligger en 4:e release av Racechrono for Android uppe, tankade såklart ner den och försökte se om det var några större saker. Jag är lite osäker på om denna ens är officiell för oss som är med i "beta" gruppen då Antti inte skriver ett ord om den än.
Jag noterar inga större saker ren visuellt men det dyker upp små nya saker mest hela tiden. Jag väntar lite att lista dom så får vi nog en officiell changelog inom kort. Dock hittar jag ingen exportfunktion men jag har å andra sidan bara lagt en kort stund igår på det och jag var riktigt trött i skallen efter helgen. För er som är med i gruppen går den bra att ladda ner och installera filen hittas här: http://www.racechrono.com/beta/ ![]() EDIT: Antti:s kommentar på denna version är följande: You can download it but it's buggy. I'm fixing it and then I'll announce ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
||
Sorry folks precis som Mårten säger så är det ett litet litet tag kvar innan det är var mans egendom.
Changelog och lite info från Antti kommer här review4 is now available in the same location as previous Preview3/2/1! As promised, changes in this preview impact the day-to-day use a lot. In my opinion I've fixed the most annoying problems with the previous ones, I hope you think the same. Next version will probably have exporting to video generators, improved analyze views and best of all, it will be available in the Android Market for free! Changes in Preview4: Session can now be resumed (press "Resume" from after opening the session). Every new resume uses completely new files for data storage, so there is no danger of corrupting old data in event of loss of power. Added long-press context menu to lap list: Laps can now be marked invalid and comparison lap can be changed. Numeric values for X- and Y-axis are now displayed below the Graph General usability and performance improvements in the Analyze feature User is asked to enable Bluetooth, if it is needed but disabled Fixed: "Devices" button was not visible in portrait mode of the Lap Timer Fixed: Live Timer showed previous lap as best lap Fixed: Crash when last session was deleted and then opened Fixed: Automatic track detection from library was broken Fixed: Scaled X-axis did not work for comparison lap _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18 >> 143952 besök totalt |