Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (57825 totalt) |
Re:
Det låter ju lysande! Då kanske det kan bli av o få känna på Millway chassi? Ursäkta OT! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Härligt att höra, då lär vi ses ett gäng gånger nästa år, då jag efter helgen blev lite påverkad av allt Renault-snack ![]() ![]() ![]() Härlig film förresten! ![]() ![]() |
||||||
Re:
Jag har ju självfallet analyserat det där! ![]() På de första 1000 m från Bridge kollade jag ett av Patriks snabbare turistvarv mot ett av hans snabbare fullvarv. Tidsdifferensen var bara 0,7 sek! Ser inte att det skulle vara annorlunda med en CSL, sålunda är tidsvinsten på fullvarv vid BTG-mätning i princip försumbar. Fin film! ![]() OT: Samuel, jag är nog nere sön 14 och mån 15, vi ses! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Det skiljer inte mer ändå? Hade nog gissat på 1-2 sek eft man kommer med så mycket högre hastighet under bron. Men då bör ju skillnaden snarare vara mindre än 0.7 sek eft CSLen inte går lika snabbt på rakan som GT3an. Då syns vi på nästa söndag och måndag Christian. Kul ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Jäklar vad tiden går....
Bilen är hemma igen, tog en tur igår bara för att känna.... Nu ska den ställas av och modiferas lite. Vinterns projekt är: Större olje kylare El servo med större kylare Nya stolsinfästningar Ny lack på kofångare fram och huv (hur såg en ko fångare ut när dom kom på ordet???) Ny vinruta Nya bromsskivor fram Genomgång av alla lager och bussningar Banta några kilo, inte bilen utan jag. Montera "osynlig" filmutrustning. I övrigt har bilen gått riktigt bra, bytet från en "vanlig" M3 till CSL har varit värd varenda krona. Ska fixa lite mef finichen till nästa år. Varför blir inte texten gul på bromsoken på porscharna? Är det jag som bromsar för mkt eller..... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Hej! Jag är nyfiken på varför du ska åtgärda dessa två punkter? Iövrigt vill jag gratulera till en bra tid! ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||||
oljekylaren ska bytas för att få ner oljetempen helt enkelt. Servo vätskan kokar ganska ofta, blir väldigt kletigt runt behållaren. Det finns plast delar i servon som inte mår riktigt bra av detta, kan få oönskade konsekvenser. Anledningnen till elservo är att den tar en del karft, när man ändå är igång och modifierar kan man ju göra det ordentligt.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
I skåne har det varit torra vägar och riktigt behagligt idag. Körde ut bilen ur garaget, tanken var att jag skulle måla väggarna en sista gång innan det var tid att flytta in alla reservdelar och verktyg. Målningen fick vänta, det var bara att ställa på bilen och köra en sväng, jäklar vad kul det är
![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Jag såg dig när jag klippte häcken idag.... ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Re:
Det är bra när våren kommer tidigt ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Den är snart nere på 4 hjul igen ![]() Jag var tvungen att fälla lite träd idag också så jag kan få ut bilen från tomten. Snart kanske man kan hänga med dom store grabbarna till ringen he he _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Det hade man ju kanske inte förväntat sig att oljekylaren behövde fixas på en csl. Vad kommer du att sätta dit istället, en större eller finns det effektivare i liknande storlek? Vad nådde du för oljetemperaturer?
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||||
Re:
Jag tänkte sätta dit en större, men har inte peneterat markanden än. Min oljetemp ligger på 120 grader konstant. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Vet inte riktigt vad du är ute efter för kylare, men http://www.thinkauto.com/ har det mesta och är super att handla av. ![]() CSL är verkligen en drömbil, grattis eller nått ![]() ![]() |
||||||
Re:
Helgen 17-19 April blir troligtvis trevlig har jag hört ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Ska kolla vad dom har som passar mig, tackar! _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (57825 totalt) |