Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW Cup regler 2010, länk till reglementet sid 14 i tråden.
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (40474 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Men...om det blir som i utkastet....så är det fri trimning i Special, på 3-liter.
Kan ju vara något att väga in.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 606



Det nya reglementet?

Hur går det med det nya reglementet?
När är det planerat att vara klart?

Vore intressant och se lite mer av alla synpunkter som kommit in.

Väntar med spänning på dem nya reglerna.

MVH
Peter

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5939



Re: Det nya reglementet?

PH-Racing skrev:

1.Hur går det med det nya reglementet?
2.När är det planerat att vara klart?
3.Vore intressant och se lite mer av alla synpunkter som kommit in.
4.Väntar med spänning på dem nya reglerna.
MVH
Peter


1. Bra
2. Snart
3. Givetvis
4. Vi förstår detta, jobbar så telefonerna glöder

_________________
Patrik Skoog
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 606



Re: Det nya reglementet?

Patrik Skoog skrev:
PH-Racing skrev:

1.Hur går det med det nya reglementet?
2.När är det planerat att vara klart?
3.Vore intressant och se lite mer av alla synpunkter som kommit in.
4.Väntar med spänning på dem nya reglerna.
MVH
Peter


1. Bra
2. Snart
3. Givetvis
4. Vi förstår detta, jobbar så telefonerna glöder


KANON. thumbs up
Nyfiken!

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5939



Styrelsen har idag röstat igenom ett nytt tekniskt reglemente för klass standard, modifierad samt special med tillhörande gemensamma regler.

Utöver att reglementet också måste godkännas av SBF så finns det en del väldigt små detaljer som skall fixas till och vi återkommer så fort vi kan med mer info via klubbens hemsida


_________________
Patrik Skoog
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Nej...Nu vill jag veta.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5939



Re:

ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700



Äsch har ni sagt a får ni väl säga b, fram med reglementet nu pågar

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

Patrik Skoog skrev:
Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jo....jag kan visst bli medlem. Men inte bara för att se om ni har en klass vi passar in i.
Så då får det väl vara.
Det finns ju arrangörer som har offisiella regler.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

ButterflyRacing skrev:
Patrik Skoog skrev:
ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jo....jag kan visst bli medlem. Men inte bara för att se om ni har en klass vi passar in i.
Så då får det väl vara.
Det finns ju arrangörer som har offisiella regler.


Reglera är officiella men har inte vandrat genom all instanser för godkännande ännu..

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Re:

Michael Bäck skrev:
ButterflyRacing skrev:
Patrik Skoog skrev:
ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jo....jag kan visst bli medlem. Men inte bara för att se om ni har en klass vi passar in i.
Så då får det väl vara.
Det finns ju arrangörer som har offisiella regler.


Reglera är officiella men har inte vandrat genom all instanser för godkännande ännu..



Någon medlem som kan maila mig det officiella reglementet då, för är varken medlem ännu eller hittar något officielt reglemente varken här eller på hemsidan

Förlåt för att jag märker ord, men vill också läsa det nya reglementet snarast

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Vi i BMWSC styrelse har godkännt reglementet! Men SBF skall först ge sitt godkännande, vi kan inte släppa reglementet för att sedan få ta tillbaka det. Vi sitter inte och "håller" på det bara för att retas . Och jag kan garantera att reglementsgruppen vill få detta klart mer än någon annan av Er.

_________________
olof Johansson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700



Re:

Patrik Skoog skrev:
ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jag var nog en av dom första som betalde avgiften för 2010 tror jag, jag har inte fått några mail

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5939



Re:

Johan Sjöström skrev:
Patrik Skoog skrev:
ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jag var nog en av dom första som betalde avgiften för 2010 tror jag, jag har inte fått några mail


Hoppas alla som läser förstod "peaken" angående medlemsavgiften

_________________
Patrik Skoog
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Re:

Patrik Skoog skrev:
Johan Sjöström skrev:
Patrik Skoog skrev:
ButterflyRacing skrev:
Nej...Nu vill jag veta.....


Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/37/1/index.php?


Jag var nog en av dom första som betalde avgiften för 2010 tror jag, jag har inte fått några mail


Hoppas alla som läser förstod "peaken" angående medlemsavgiften


Första tävlingen är ju inte förens i maj....

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5939



Re:

Då var det klart
Efter ett antal hundra mantimmar nerlagda så är nu BMW Cup tekniska regler 2010-2012 äntligen klara
Dokumentet finns att beskåda på klubbens hemsida
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/9/1/index.php

Reglementsgruppen kommer nu hämta andan ett kort slag för att sedan ta sig an och svara på de frågor som inkommit fram till nyår. Utöver detta så kommer en "FAQ" upprättas på hemsidan för de vanligaste frågorna på det nya reglementet.

_________________
Patrik Skoog
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Efter att läst igenom modifierat lite snabt....ser det vettigt ut.
Med undantag av vikttilläg för motorer över 2,8 liter.
Är det som jag läst det....så kommer 2.8an vara överlägsen 2.5an (fyrventilare)

Jag är mycket nöjd med:
Splitter.
Vinge.
Kränghämmare.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

ButterflyRacing skrev:
Efter att läst igenom modifierat lite snabt....ser det vettigt ut.
Med undantag av vikttilläg för motorer över 2,8 liter.
Är det som jag läst det....så kommer 2.8an vara överlägsen 2.5an (fyrventilare)

Jag är mycket nöjd med:
Splitter.
Vinge.
Kränghämmare.


Tycket mod reglementet hamnade på en klart vettig nivå thumbs up
iom 2,8:an i en e30 kan man nu för en rimlig peng ha häng på
de trimmade bilarna vilket är trevligt & bra för cupen fler har råd att testa.


Detsamma gäller special nu kan man ta en lätt 4 dörrars E36:a med en 4,4L v8
med detta kan man hänga med hysat utan att bli ruinerad. Det kan hålla sig
på samma kostnad som att åka i mod thumbs up mycket trevligt för de som vill prova på
att åka special i cupen.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 441



Re:

Michael Bäck skrev:

Detsamma gäller special nu kan man ta en lätt 4 dörrars E36:a med en 4,4L v8
med detta kan man hänga med hysat utan att bli ruinerad.


Den konstellation lär nog inte dyka upp, dels för att regeln "Byte av oljetråg till annat original oljetråg" inte tillåter de modifikationer som behövs samt att pris/prestanda blir sämre än en org. M3 6a.

Synd, för det är just sånna typ av hembyggen som lyfter klass special.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Hellas skrev:
Michael Bäck skrev:

Detsamma gäller special nu kan man ta en lätt 4 dörrars E36:a med en 4,4L v8
med detta kan man hänga med hysat utan att bli ruinerad.


Den konstellation lär nog inte dyka upp, dels för att regeln "Byte av oljetråg till annat original oljetråg" inte tillåter de modifikationer som behövs samt att pris/prestanda blir sämre än en org. M3 6a.

Synd, för det är just sånna typ av hembyggen som lyfter klass special.


kör man med oljetråget från X5 så funkar det

Med runt 350-360 hk som motorn ger i godkänt cuputförande en vikt på 1150-1200kg
så lär den nog hänga med hyfsat sen är ju inte vridet från 4,4L nån nackdel heller

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
gtr
Habo
Här sen Feb 2009
Inlägg: 9



Jag tycker det är helt fantastiskt att det inte blev dyrare!
Jag pratade med reg gruppen precis i början av deras arbete, fick då till svar att ,lugn det kommer inte bli så stora förändringar(dyra).
Vår bil faller på följande punkter:
byte av motor
vxl låda
skrota alla fälgar
Byte av vinge

5,o v8 går dessutom inte att köra i e46 då sumpen sitter fel.

Johan Wärnbring

_________________
Johan Wärnbring
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW Cup regler 2010, länk till reglementet sid 14 i tråden.
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (40474 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande