| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW Cup regler 2010, länk till reglementet sid 14 i tråden.
|
<< 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 7 besök senaste veckan (40474 totalt) |
|
Men...om det blir som i utkastet....så är det fri trimning i Special, på 3-liter.
Kan ju vara något att väga in. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Det nya reglementet?
Hur går det med det nya reglementet? När är det planerat att vara klart? Vore intressant och se lite mer av alla synpunkter som kommit in. Väntar med spänning på dem nya reglerna. MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||||||||
|
Re: Det nya reglementet?
1. Bra
2. Snart
3. Givetvis
4. Vi förstår detta, jobbar så telefonerna glöder
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Re: Det nya reglementet?
KANON.
Nyfiken!
_________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||||||||
|
Styrelsen har idag röstat igenom ett nytt tekniskt reglemente för klass standard, modifierad samt special med tillhörande gemensamma regler.
Utöver att reglementet också måste godkännas av SBF så finns det en del väldigt små detaljer som skall fixas till och vi återkommer så fort vi kan med mer info via klubbens hemsida
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Det har vi full förståelse för, vi mailar ut info löpande till alla 2010 års medlemmar
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Re:
Jo....jag kan visst bli medlem. Men inte bara för att se om ni har en klass vi passar in i. Så då får det väl vara. Det finns ju arrangörer som har offisiella regler. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Reglera är officiella men har inte vandrat genom all instanser för godkännande ännu.. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Någon medlem som kan maila mig det officiella reglementet då, för är varken medlem ännu eller hittar något officielt reglemente varken här eller på hemsidan
Förlåt för att jag märker ord, men vill också läsa det nya reglementet snarast _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||
|
Vi i BMWSC styrelse har godkännt reglementet! Men SBF skall först ge sitt godkännande, vi kan inte släppa reglementet för att sedan få ta tillbaka det. Vi sitter inte och "håller" på det bara för att retas
. Och jag kan garantera att reglementsgruppen vill få detta klart mer än någon annan av Er.
_________________ olof Johansson |
||||||||
|
Re:
Jag var nog en av dom första som betalde avgiften för 2010 tror jag, jag har inte fått några mail
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Re:
Hoppas alla som läser förstod "peaken" angående medlemsavgiften
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Re:
Första tävlingen är ju inte förens i maj....
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||
|
Re:
Då var det klart
Efter ett antal hundra mantimmar nerlagda så är nu BMW Cup tekniska regler 2010-2012 äntligen klara
Dokumentet finns att beskåda på klubbens hemsida http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.
Reglementsgruppen kommer nu hämta andan ett kort slag för att sedan ta sig an och svara på de frågor som inkommit fram till nyår. Utöver detta så kommer en "FAQ" upprättas på hemsidan för de vanligaste frågorna på det nya reglementet.
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Efter att läst igenom modifierat lite snabt....ser det vettigt ut.
Med undantag av vikttilläg för motorer över 2,8 liter. Är det som jag läst det....så kommer 2.8an vara överlägsen 2.5an (fyrventilare) Jag är mycket nöjd med: Splitter. Vinge. Kränghämmare.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Tycket mod reglementet hamnade på en klart vettig nivå iom 2,8:an i en e30 kan man nu för en rimlig peng ha häng på de trimmade bilarna vilket är trevligt & bra för cupen fler har råd att testa. Detsamma gäller special nu kan man ta en lätt 4 dörrars E36:a med en 4,4L v8 med detta kan man hänga med hysat utan att bli ruinerad. Det kan hålla sig på samma kostnad som att åka i mod att åka special i cupen. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Den konstellation lär nog inte dyka upp, dels för att regeln "Byte av oljetråg till annat original oljetråg" inte tillåter de modifikationer som behövs samt att pris/prestanda blir sämre än en org. M3 6a. Synd, för det är just sånna typ av hembyggen som lyfter klass special. _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||||
|
Re:
kör man med oljetråget från X5 så funkar det Med runt 350-360 hk som motorn ger i godkänt cuputförande en vikt på 1150-1200kg så lär den nog hänga med hyfsat sen är ju inte vridet från 4,4L nån nackdel heller
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Jag tycker det är helt fantastiskt att det inte blev dyrare!
Jag pratade med reg gruppen precis i början av deras arbete, fick då till svar att ,lugn det kommer inte bli så stora förändringar(dyra). Vår bil faller på följande punkter: byte av motor vxl låda skrota alla fälgar Byte av vinge 5,o v8 går dessutom inte att köra i e46 då sumpen sitter fel. Johan Wärnbring _________________ Johan Wärnbring |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW Cup regler 2010, länk till reglementet sid 14 i tråden.
|
<< 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 7 besök senaste veckan (40474 totalt) |
