Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (150216 totalt) |
En bild när bilen för en gångs skull är behandlad, testade Swissvax Opaque, gjorde faktiskt skillnad:
![]() Tillbaka igen efter semester och även lite banåka, denna gång två dagar på knutan. Som vanligt skitkul! ![]() nu återstår bara en vettig hjälm för att kunna prova på långlopp. Känns bra att ha köpt detta, dock var det bra varmt på lördagen med overall i 30 gradig värme.. ![]() ![]() Räknar med att r-däcken håller för Gelleråsen, har fått ut grymt mkt ur denna uppsättning däck och har nog aldrig haft så jämt och fint däckslitage. Bilen tuffar på i övrigt, just passerat 2000 mil och funkar fint som allt i allo transport.. ![]() ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Något sådant? ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Haha, näe det får nog bli resor som blir min ursäkt och nallar på en redan felbalanserad budget ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Börjar längta efter att plocka fram bilen nu.. Tanken är att göra lite oljeservice och sen mappa bilen via PTF, men får bli i maj efter USA-trip. Missar Mantorppremiären, men finns ju fler körningar i sommar.
Är det någon som har tips på bra motorsportbutiker på östkusten? Tänkte kika på hjälm och hybridskydd bland annat. Hojta till i så fall! ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
PTF är stjärnor att jobba med. Se till att prata med Jake (jake@protuningfreaks.com), han är en fena på att svara. Gjorde en mapp med 6 revisioner förra året och lär fortsätta med den maxpower mappen i år men även göra en banmapp som har ännu snällare gasmappning och vridkurva.
Ses på Mantorp! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Re:
Har varit i kontakt med Jake redan och fått bra respons, så känns lovande. ![]() Missar tyvärr Mantorp, men vi ses väl därnäst vad det nu var igen. ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Liten update:
Meningen var att köra Kinnekulle, men tid och prio på annat gjorde att jag fick avboka. Nu har jag i vart fall lagt lite tid på bilen och har kommit igång med en PTF-mapp av COBBen. Var ute förra helgen för att ha lite loggar att skicka, fick första mappen i torsdags och kan bara säga att jag är lite imponerad. ![]() ![]() Tanken är att köra åsen den 5:e juli, nu är det alldeles för längesen det blev lite banåka ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Bara att anmäla sig till Gelleråsen då ![]() ![]() Gör ni en PTF mapp med vanlig soppa eller kör du någon Etanolblandning? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (150216 totalt) |