Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 2 besök senaste veckan (62182 totalt) |
Kul bilder
![]() Kommentera gärna bilder när du åker av i innerkurva. Var det en lång sväng och du tappade fäste på bakdäcken? Har man nån chans att reda upp det när det släpper eller är man bara en passagerare? _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
det var ganske mycke trafik ändå.. syns bara inte på bilderna
![]() Vi var uppdelade i 3 lag, långsam, medel, snabb.. jag körde i medel gruppen som dom flesta låg i .. massa trafik. Flyttade över till snabb gruppen senare på dan då blev det lättare. ang. avkörningen.. det var inte den enda.. ![]() Det är som ett litet krön där innan jag körde av.. kom in lite för fort och svängde för mycket när bilen lättade.. Styrde emot och gav fullt men det gick inte riktigt. ![]() Andra gången hände ungefär samma sak mot slutet av banan. Då parkerade jag den 1 meter från räcket med fronten. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Re:
Du är van att köra FWD va? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
om man släpper gasen alt gasar fööör mkt i en mittmotorbil i en sladd, så blir det såhär ![]() En mittmotorbil måste man balansera bilen medelst högerfot i lagom läge ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
jag behövde mer "power" för att kunna gasa mig ur den där hammarskaftseffekten... hade släppt av för mycket efter krönet så när jag styrde in ville baken köra om.. så jag gasa.
![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
_________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Re:
Du menar exakt som i alla RWD bilar? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
RWD bilar med motor fram har ingen pendeleffekt.. iaf inte om dom har lika eller mer vikt fram. Så det går inte jämföra rakt av, men visst kan man säga att förhållningssättet är lika men man måste vara mer försiktig med mittmotor/svans pga pendeleffekten. _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Re:
Hehe........ den låg under min bil med efter en dag på Falkenbergsbanan, då fick jag reda på vad den var till ![]() _________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||||
Nu börjar det bli ordning på grejerna..
hjulinställning är nästan helt klart, mycket utprovning och tester är bättre än att lämna in till en firma som mäter och ställer efter papper. Dock ska en invägning (cornerweighta) göras nästa helg, efter det är den helt klar för att tampas med nordslingan. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Efter att ringenresan i maj blev inställd pga dåligt väder har jag hunnit kört på lunda med www.challenge.nu och det gick riktigt bra.
Bilen går riktigt fint, har hittat perfekt stödämparinställning för gata/bane körning, så dom som hävdade att mina 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak var för hårda och jag skulle behöva tandskydd för att köra bilen på gata hade helt fel. Bilen är markant hårdare men inte alls obekväm i fjädringskomfort. Samt kan meddela att splittern och vingen gör STOR skillnad i farter över 120 kmh.. Ringen resan är ombokad till slutet av juli så jag hoppas vädret är med oss denna gång _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
en APC kolfilber vinge jag köpte i england, hyfsat billigt.. är lite för liten egentligen.
bilder från challenge ligger här: http://www.challenge.nu/070610/fotoa http://www.3dluvr.com/grid/temp/Phot _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Nu är lite småservice gjord.
Ny castrol SRF bromsvätska samt 12.9 bultar i spindlarna runt om. (Förebyggande) Snider ihop fästanordning för ett nytt 5 kg batteri, men det är inte klart än så det får vänta tills efter superstage 11/8 .. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
Personliga tragedier orsakade att det inte blev eller komma bli nått med speedstern i år. Däremot ska jag flyga ner den 19/8 och köra med hyrbil över dagen.. Ska du köra challenge på lunda den 18e? _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Då har man kört lite superstage med bilen igen.
1.28,49 ![]() Gullabo körde min bil på 1.25,64 vilket är riktigt bra, men det roligaste var hans kommentarer om bilen vilka var mycket bra. "Finns inte så mycket du kan göra än att öka effekten, väghållningen är nästan helt perfekt." Imorrn är det challenge serien på lunda (måste försvara min första plats!) ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 2 besök senaste veckan (62182 totalt) |