Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (58062 totalt) |
Äntligen är det dags att sätta igång igen.
Här har jag bara satt glasfiberfronten rätt över den gamla för att se hur det kommeratt se ut. Tar gärna emot tips och ideer på hur ni andra har fäst era fronter. Jag vill kunna ta bort den enkelt så att jag kommer upp och ned från min biltrailer. ![]() Uppallad på pallbockar igen. Passar nog på att svetsa avgassystemet nu när det tas ned så jag slipper en hel del avgasklämmor. ![]() Min egenkonstruerade dropstop. Verkar ha hållt fint första sommaren. Undrar vad bilprovningen säger om den? ![]() ![]() Efter en stunds mek så var avgas, kardan och tank nedplockad. Tanken var i fint skick. ![]() Läckan var vid en av slangarna till bränsleventilationen. (Markerat med grönt i bilden) Slangen har brunnit när buren svetsades i. ![]() Men nu när tanken ändå är nere så kommer jag att göra rent och bättringsmåla där det behövs (röd markering), alla slangar och klämmor som är det minsta skadade eller visar ålderstecken kommer att bytas. ![]() På den andra sidan hade det brunnit vid ventilationsröret också så jag byter det med. Tanken urmonterad. Skall snyggas till lite innan återmontering. ![]() Min kära garagehora försvann i flytten så jag fick göra som uteliggarna. Kallt blev det om ryggen så fort man kom utanför liggunderlaget. ![]() ![]() Hur som helst så är det skönt att man är igång igen. Skall till BMW och beställa delar imorgon. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Tjena Jimmy. ![]() Ja, lite har väl hänt men förhoppningsvis så händer det stora saker nästa vinter då garaget förhoppningsvis är klart invändigt också. ![]() Lägg upp en tråd på din bil också. Den platsar ju solklart på rejsa. _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Falun. Typiskt att Autovation är stängt i Gävle. > ![]() Hörde rykten att Saab handlaren skulle ta över BMW i gävle. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Blå Honda sålde jag faktiskt förra sommarn, nu åker jag toksänkt bubbla http://www.garaget.org/?car=156790 dock är den nästan såld nu, förhoppningsvis blir det nått nytt bygge i vinter i samma stuk som din fast på en Honda då såklart, vi får se hur det slutar ![]() _________________ Jimmy Eriksson Media Master @ teamsenapochketchup.com |
||||
Re:
Ja lite pyssel är det. Byta tillbaka till glasfiberhuven, satt tillbaka plåt huven pga vindrutespolningen till bes. 30min Byta lysen vänster (pga besiktning)fram så jag får ett luft intag igen. 30 min Köpa ett lättare batteri och montera. 20 min. Fixa bromskylning fram 2h Byta till fräsch bromsolja, hälsar nog på dig nån dag framöver. 30 min Svetsa i resterande bältesplattor för 6-punkts bältet. 60min. Ev. Få dit glasfiberfronten. Sitter originalfront nu. 2h Skaffa spacerplattor så jag får ut Mocomp fälgarna lite. Nån som har nåt liggande? Byta till r-däcken. 20 min. Har en ljustuta som lyser lite som den vill och lär bytas, 20 min. Tvätta bilen och ev vaxa, 3h Byta till sommardäck på biltrailern. 10 min. Med en fabrik som håller på att läggas ned och mycket jobb, barn, nybyggt hus med jobb kvar, och en ej motorsportintresserad kärring så är det ont om tid för detta. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Jajamen! Jodå, det går väl sakta frammåt. Inte så mycket karossjobb kvar, börjar spåna på färg osv nu. Ska kunna åka lite i mitten av sommaren om jag ligger i lite ![]() _________________ Erik Holmén |
||||
Tack Micke. Kul med bilder då man inte direkt tog någon själv. Äntligen har man licensen. ![]() Kursen var riktigt bra och stort tack till de som åkte med och gav tips om spårval och bromsteknik. Längtar redan till gelleråsen. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Grävde fram bilen i helgen.
![]() Den har flyttats omkring på olika ställen på gården och garaget de senaste 3 åren. Tanken är väl att man skall försöka åka lite i sommar igen. ![]() Vart tog tiden vägen? Nybyggt hus, bygga klart garaget, nya jobb, starta eget, en till dotter ....kanske är lite av förklaringen. Men nu skall det bli lite egen tid igen. Såja, en städad yta där bilen kan stå en liten stund. ![]() Hade jag inte en glasfiberbaklucka liggande? Dags att riva bort den här med lås, gångjärn och annan onödig plast. ![]() ![]() Dags att beställa nån typ av låsning. ![]() Upp på pallbockar! ![]() Hade jag inte en glasfiberfront också? ![]() ![]() ![]() ![]() Det var lördagskvällen det! Men nu har jag i varje fall lite utrymme att meka på. Nästa steg är att riva ner diffen och få den fixad då den var trött på slutet. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Hur hur ni fäst era glasfiberfronter. Kikade i Samsons tråd igår men hittade inget, han har samma front som jag skall dit med.
Det är samma sak med bakluckan. Hur gjorde ni? Vill ju inte uppfinna hjulet igen! ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Jag behöll gångjärnen och flyttade gångjärnsfästen från gamla till nya bakluckan. Sen skurvade jag bort låsbygeln och limmade fast den på nya bakluckan. På detta sättet öppnas bakluckan som vanligt (genom att trycka på knappen) och går att använda som vanligt. Enda skillnaden är att den far upp med jäkla fart då den väger betydligt mindre än originallucka, så man får modifiera fjädern. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 1 besök senaste veckan (58062 totalt) |