Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO S -88 RR500 (bänkad: 514 rwhp)
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
82038 besök totalt
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 660



Re:

GustafB skrev:
okejokej

En bil som gått i ERCup under benämningen "Primus-Porschen och "Pelaro-Porschen".
Sanslöst välutvecklad bil som presterat ruggigt bra varvtider med bara 240hk och 205or R-däck. Tex Kinnekulle 58.25 och Anderstorp 1.49.45.
Vad sägs om bakvagn från 996 Cup, framvagn ombyggd till dubbla A-armar, öhlins chassi, knivkrängare, breddad, ca 1050 kg osv..osv..osv..

Kortsiktiga planen är att bara lära känna bilen. Långsiktiga planen är mycket motor och mycket däck och då bör den kunna prestera ruggigt bra tider med rätt förare
Mitt enda mål är att ge Cup-bilar en match



Grattis till en grym bil har tampats en del mot larsen i den bilen

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Jo jag har förstått det
Måste varit Volvomotorns fel att de inte vann

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 660



Re:

GustafB skrev:
Jo jag har förstått det
Måste varit Volvomotorns fel att de inte vann


Hehe kan va så
Ska du köra med 3 liters 16 ventilare i den så kommer den bli galet snabb

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Re:

GustafB skrev:
okejokej

En bil som gått i ERCup under benämningen "Primus-Porschen och "Pelaro-Porschen".
Sanslöst välutvecklad bil som presterat ruggigt bra varvtider med bara 240hk och 205or R-däck. Tex Kinnekulle 58.25 och Anderstorp 1.49.45.
Vad sägs om bakvagn från 996 Cup, framvagn ombyggd till dubbla A-armar, öhlins chassi, knivkrängare, breddad, ca 1050 kg osv..osv..osv..

Kortsiktiga planen är att bara lära känna bilen. Långsiktiga planen är mycket motor och mycket däck och då bör den kunna prestera ruggigt bra tider med rätt förare
Mitt enda mål är att ge Cup-bilar en match



Å helsike vad smaskens!!
Den vill jag komma och kika på.. Hade varit min drömbil i frontmotor träsket garanterat!
Bra köp!!

Jag får ringa så du kan berätta mera!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Dags för en projekttråd med mycket bilder på speciallösningarna!!
Ring SFRo när du ändå är i farten oxå!!

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Jo jag har en liten plan gällande SFRo
Bilen har också godis som elservo, airjacks, elektriskt brandsläckarsystem osv.

Jag köper som sagt bilen utan motor och den långsiktiga planen är att stoppa in min 3.0l 16v turbomotor.
Men den känns rätt lönlös att stoppa in så länge bilen rullar på 205or

Det behöver moddas för att få in bredare däck fram så den kortsiktiga planen är att slänga ihop en beggad 951-standardmotor på 250-300 hk och stoppa in och köra sluta på alla beggade 205or jag har.

Men så småningom ska det nog bli en giftig time-attack-bil av det hela

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Vad är begränsingen fram? original på en 944 är ju 265:or iaf inga problem - är det A-arms bygget som ställt till det?

Du har ju köpt något av en ikon, hoppas verkligen få se den TÄVLA på riktigt....Modsport skulle ju sitta som en kepa med den där raketen.

Intressant är ju att den klår det mesta redan med 205:or. Imponerande tider faktiskt.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Re:

-- skrev:
Vad är begränsingen fram? original på en 944 är ju 265:or iaf inga problem - är det A-arms bygget som ställt till det?

Du har ju köpt något av en ikon, hoppas verkligen få se den TÄVLA på riktigt....Modsport skulle ju sitta som en kepa med den där raketen.

Intressant är ju att den klår det mesta redan med 205:or. Imponerande tider faktiskt.


Det är dels A-armsbygget och dels att den är byggd för så pass låg ride height att däcket enbart löper i den breddade skärmen - i princip högre upp än vad den normala innerskärmen tillåter.
Ja det är lätt nervöst att leva upp till, och matcha, den här ikonen förarmässigt

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Re:

GustafB skrev:

Det är dels A-armsbygget och dels att den är byggd för så pass låg ride height att däcket enbart löper i den breddade skärmen - i princip högre upp än vad den normala innerskärmen tillåter.


FETT!

GustafB skrev:

Ja det är lätt nervöst att leva upp till, och matcha, den här ikonen förarmässigt


Å andra sidan så vet du ju vad bilen går för, du behöver ju inte lägga en krona på den för att förbättra den utan bara satsa på bantid!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3254



Re:

GustafB skrev:
Jo jag har en liten plan gällande SFRo
Bilen har också godis som elservo, airjacks, elektriskt brandsläckarsystem osv.

Jag köper som sagt bilen utan motor och den långsiktiga planen är att stoppa in min 3.0l 16v turbomotor.
Men den känns rätt lönlös att stoppa in så länge bilen rullar på 205or

Det behöver moddas för att få in bredare däck fram så den kortsiktiga planen är att slänga ihop en beggad 951-standardmotor på 250-300 hk och stoppa in och köra sluta på alla beggade 205or jag har.

Men så småningom ska det nog bli en giftig time-attack-bil av det hela


Det råkar inte vara MPSC 205or? . Det går ju alltid sälja däcken, kan misstänka att det kommer bli en aningens slirigt med 300 kusar . Antar att den har diffbroms?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
Det råkar inte vara MPSC 205or? . Det går ju alltid sälja däcken, kan misstänka att det kommer bli en aningens slirigt med 300 kusar . Antar att den har diffbroms?


A048R 205/55-16. Har funderat på att göra mig av med dem och köra 225or tills vidare.
Den har en 968-låda med torsendiff, ska byta till en Guards GT 50/80 i framtiden.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Lille brorsan
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 61



Kul att nyheten är ute! Kommer bli så förbaskat kul att se denna i farten. Motordelar till en finns-i-sjön-motor har ju jag som du vet, så där kan du botanisera för att få ihop en slit o slängare tillsvidare.

Fick min bakvagn idag, ska bli kul att se om man gjort ett fynd eller inte.

_________________
Fredrik Hammarstedt
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Ja det ska bli så galet kul att ta ut den på banan. Har ju ondgjort mig länge över 944ans gamla bakvagn och skyllt på att den sätter käppar i hjulen för att komma ner i 99x Cup-tider...

Ska bli ballt att få till 944 nr 2(?) i världen med 996 bakvagn!
Nu när vi har erfaret folk här i tråden, hur bygger man bäst om en 996 bakvagn - vilka länkarmar ska man byta och vilka leverantörer är det som gäller?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Fan vad ball! Vad kommer hända med den gröne..?

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jag kan fixa alla delar du behöver, skicka pm så går vi igenom det

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1016



Re:

GustafB skrev:
Ja det ska bli så galet kul att ta ut den på banan. Har ju ondgjort mig länge över 944ans gamla bakvagn och skyllt på att den sätter käppar i hjulen för att komma ner i 99x Cup-tider...

Ska bli ballt att få till 944 nr 2(?) i världen med 996 bakvagn!
Nu när vi har erfaret folk här i tråden, hur bygger man bäst om en 996 bakvagn - vilka länkarmar ska man byta och vilka leverantörer är det som gäller?


Låter mycket bra, men din motor borde det gå lysande fort.
Kom du ned på Zolnirs tider med den "gamla" gröne?

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Nej långt ifrån. Bilen är inte så pass kompromisslös för att kunna matcha de tiderna. Dvs tyngre och inte lika aggressivt chassi.

TILLÄGG: glömde skriva (bara tänkte) att den gröna inte haft kompromisslös aerodynamik heller. Dvs ingen riktig vinge eller splitter.

Fick tyvärr aldrig till någon riktig körning i torrt i år. Men på uppvärmningsvarv med minsta möjliga effekt, passagerare och full tank gick det att rulla runt Mantorp på 1:30 utan ansträngning så den har riktigt bra potential för en "Club Sport"-bil.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Säljer av i princip allt från den här bilen (den gröne) löst. Se säljes-tråd för info:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1011222

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
rssura
Göteborg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 25



Re:

GustafB skrev:
Ja det ska bli så galet kul att ta ut den på banan. Har ju ondgjort mig länge över 944ans gamla bakvagn och skyllt på att den sätter käppar i hjulen för att komma ner i 99x Cup-tider...

Ska bli ballt att få till 944 nr 2(?) i världen med 996 bakvagn!
Nu när vi har erfaret folk här i tråden, hur bygger man bäst om en 996 bakvagn - vilka länkarmar ska man byta och vilka leverantörer är det som gäller?

jag vet hur man gör det är inte svårt men mycket jobb. mvh roffe (byggare av primus Porschen)

_________________
Rolf suhr
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379


Trådstartare
Kul att se dig här Roffe thumbs up
Jag har inte hunnit kolla på bilen sen jag hämtade hem den, den står tyvärr fortfarande undangömd.

om jag förstod det rätt så var länkarmarna bytta till 996 Cup?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Hoj kompis

Kan du inte lägga upp en "smygtråd" om nya projektet.. Man skulle ju vilja se lite balla bilder!! :-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO S -88 RR500 (bänkad: 514 rwhp)
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
82038 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande