Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 82038 besök totalt |
Re:
Grattis till en grym bil har tampats en del mot larsen i den bilen ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Re:
Hehe kan va så Ska du köra med 3 liters 16 ventilare i den så kommer den bli galet snabb ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Re:
Å helsike vad smaskens!! ![]() Den vill jag komma och kika på.. Hade varit min drömbil i frontmotor träsket garanterat! Bra köp!! Jag får ringa så du kan berätta mera! ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Jo jag har en liten plan gällande SFRo
![]() Bilen har också godis som elservo, airjacks, elektriskt brandsläckarsystem osv. Jag köper som sagt bilen utan motor och den långsiktiga planen är att stoppa in min 3.0l 16v turbomotor. Men den känns rätt lönlös att stoppa in så länge bilen rullar på 205or ![]() Det behöver moddas för att få in bredare däck fram så den kortsiktiga planen är att slänga ihop en beggad 951-standardmotor på 250-300 hk och stoppa in och köra sluta på alla beggade 205or jag har. Men så småningom ska det nog bli en giftig time-attack-bil av det hela ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Vad är begränsingen fram? original på en 944 är ju 265:or iaf inga problem - är det A-arms bygget som ställt till det?
Du har ju köpt något av en ikon, hoppas verkligen få se den TÄVLA på riktigt....Modsport skulle ju sitta som en kepa med den där raketen. Intressant är ju att den klår det mesta redan med 205:or. Imponerande tider faktiskt. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Re:
Det är dels A-armsbygget och dels att den är byggd för så pass låg ride height att däcket enbart löper i den breddade skärmen - i princip högre upp än vad den normala innerskärmen tillåter. Ja det är lätt nervöst att leva upp till, och matcha, den här ikonen förarmässigt ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Re:
FETT!
Å andra sidan så vet du ju vad bilen går för, du behöver ju inte lägga en krona på den för att förbättra den utan bara satsa på bantid! _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Re:
Det råkar inte vara MPSC 205or? ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
A048R 205/55-16. Har funderat på att göra mig av med dem och köra 225or tills vidare. Den har en 968-låda med torsendiff, ska byta till en Guards GT 50/80 i framtiden. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Kul att nyheten är ute! Kommer bli så förbaskat kul att se denna i farten. Motordelar till en finns-i-sjön-motor har ju jag som du vet, så där kan du botanisera för att få ihop en slit o slängare tillsvidare.
Fick min bakvagn idag, ska bli kul att se om man gjort ett fynd eller inte. _________________ Fredrik Hammarstedt |
||||
Ja det ska bli så galet kul att ta ut den på banan. Har ju ondgjort mig länge över 944ans gamla bakvagn och skyllt på att den sätter käppar i hjulen för att komma ner i 99x Cup-tider...
Ska bli ballt att få till 944 nr 2(?) i världen med 996 bakvagn! Nu när vi har erfaret folk här i tråden, hur bygger man bäst om en 996 bakvagn - vilka länkarmar ska man byta och vilka leverantörer är det som gäller? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Fan vad ball!
![]() |
||||
Re:
Låter mycket bra, men din motor borde det gå lysande fort. Kom du ned på Zolnirs tider med den "gamla" gröne? _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Nej långt ifrån. Bilen är inte så pass kompromisslös för att kunna matcha de tiderna. Dvs tyngre och inte lika aggressivt chassi.
TILLÄGG: glömde skriva (bara tänkte) att den gröna inte haft kompromisslös aerodynamik heller. Dvs ingen riktig vinge eller splitter. Fick tyvärr aldrig till någon riktig körning i torrt i år. Men på uppvärmningsvarv med minsta möjliga effekt, passagerare och full tank gick det att rulla runt Mantorp på 1:30 utan ansträngning så den har riktigt bra potential för en "Club Sport"-bil. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Säljer av i princip allt från den här bilen (den gröne) löst. Se säljes-tråd för info:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Re:
jag vet hur man gör det är inte svårt men mycket jobb. mvh roffe (byggare av primus Porschen) _________________ Rolf suhr |
||||
Kul att se dig här Roffe
![]() Jag har inte hunnit kolla på bilen sen jag hämtade hem den, den står tyvärr fortfarande undangömd. om jag förstod det rätt så var länkarmarna bytta till 996 Cup? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 82038 besök totalt |