|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

12 Apr 2012 15:55
Kan man inte bara köra en serie för att det är kul.
Det är ändå ingen som kommer bry sig om resultaten i dom läger serierna.
99% av oss kommer i allafall komma tvåa eller sämmre.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

12 Apr 2012 20:10
Re:
| ButterflyRacing skrev: | Kan man inte bara köra en serie för att det är kul.
99% av oss kommer i allafall komma tvåa eller sämmre. |
+1 på den. Bara en vinnare och resten "förlorare". Vore synd om bara vinnaren var nöjd efter en kul dag på banan liksom
_________________  Magnus Thomé
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

12 Apr 2012 20:17
Second place first LOOSER
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005

12 Apr 2012 20:17
Re:
| Magnus Thomé skrev: | | ButterflyRacing skrev: | Kan man inte bara köra en serie för att det är kul.
99% av oss kommer i allafall komma tvåa eller sämmre. |
+1 på den. Bara en vinnare och resten "förlorare". Vore synd om bara vinnaren var nöjd efter en kul dag på banan liksom  |
Ok, om man bryr sig mindre om klassindelningar på alla vis.
Ett amatörbyggt fordon är direkt uteslutet i dom 3 första grupperna. Vidare så är det inte ens lätt att ta sig fram till deluxe-klassen. Det kan kännas lite småtamt.
_________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
|
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

12 Apr 2012 20:21
Det har varit tyst länge nu från "ledningen" har ni fått för mycket att klura på efter alla frågor och idéer lr?
_________________ Lars Gustavsson
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

12 Apr 2012 21:10
Re:
| Michael Bäck skrev: | Second place first LOOSER  |
men är de bara 2 som tävlar så kom ju han som vann näst sist
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

12 Apr 2012 21:13
Riktigt rolig tråd detta  .
Kanske skall upprepa det jag skrev innan fast med andra ord. Just nu finns det inga startande (har inte sett någon anmälan än). Alltså kommer den första som anmäler sig ha chans att bli vinnare i klassen  . Jag tycker alla som ställer upp är vinnare, dessutom är det de deltagarna som har störst chans att påverka klassindelningen för framtiden.
Jag har ju moddat mina framlapor så jag hamnar nog Pro Modified men nog tusan hade man kunnat ha riktigt kul och köra med er. Man hade antagligen kunnat skrapa ihop en hel del poäng med lite flit.
Hade det inte varit för att jag tänker satsa på en annan serie i år hade jag med största sannolikhet ställt upp  .
_________________ Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

12 Apr 2012 21:14
Re:
| Kristian Hesselmark skrev: | | Michael Bäck skrev: | Second place first LOOSER  |
men är de bara 2 som tävlar så kom ju han som vann näst sist |
så sant
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Timeattack_Sweden
Göteborg
Här sen Mar 2012
Trådstartare

13 Apr 2012 07:30
Re:
| Modj skrev: | Det har varit tyst länge nu från "ledningen" har ni fått för mycket att klura på efter alla frågor och idéer lr?  |
http://timeattack.nu/blog/
|
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007

13 Apr 2012 07:34
Kan inte scrolla
|
Timeattack_Sweden
Göteborg
Här sen Mar 2012
Trådstartare

13 Apr 2012 07:43
Re:
| Magnus Bengtsson skrev: | | Kan inte scrolla |
Klicka i rutan i där texten står en gång och dra sen på scrollen eller pil ner.
Funkar inte det ?
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

13 Apr 2012 07:44
Det är en av de sämsta hemsidor jag sett...någonsin.
Är det inte bättre att göra en enkel sida..som funkar ?
|
peter schmidt
Åsbro
Här sen Okt 2003

13 Apr 2012 08:01
Re:
| Timeattack_Sweden skrev: | | Magnus Bengtsson skrev: | | Kan inte scrolla |
Klicka i rutan i där texten står en gång och dra sen på scrollen eller pil ner.
Funkar inte det ? |
Inget funkar varken hemsidan eller reglerna...
|
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

13 Apr 2012 08:01
Den funkar för mig i:
IE 7
Firefox 11.0
Chrome (Iphone IOS5 och Ipad)
Ni får ta och uppdatera era browsers grabbar, inte bara bilarna
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

13 Apr 2012 08:45
Ingen av de tre datorer jag försökt titta på sidan fungerar. Alla explorer.
|
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Moderator

13 Apr 2012 08:55
Re:
| Björn skrev: | | Ingen av de tre datorer jag försökt titta på sidan fungerar. Alla explorer. |
Funkar i Safari och Firefox i macmiljö...
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

13 Apr 2012 08:56
Re:
| Fastlane skrev: | Den funkar för mig i:
IE 7
Firefox 11.0
Chrome (Iphone IOS5 och Ipad)
Ni får ta och uppdatera era browsers grabbar, inte bara bilarna  | Lite gammaldags kan man väl få vara och önska att få fram regler som en pdf eller tom printa det på papper...
Men om det ska vara "facebookdynamiskt" så är det ju enklare om det bara ligger i "molnet" så allt kan uppdateras närsomhelst (lysande med regler så man aldrig vet vad som kommer att gälla imorgon...)
Scrollen i den jättelilla mittenrutan fungerade med fx11 men inte med gamla IE7.
Switchande bakgrunder kanske verkar "bauce" när man inte har så mycket annat att fylla skärmen men, men det blir gammalt, fort, och det hjälper inte till att hitta det man söker.
|
Emil.L
Åre/Östersund
Här sen Jun 2007

13 Apr 2012 20:43
väldigt mycke fokus på bilar och klasser..
man får väl prova vad som funkar å inte första året och kompromissa lite och ändra till 2013?
tror själv inte att snabbaste bilen på pappret vinner
han/hon som kör ska ju kunna/våga köra snabbt med sin dyra bil oxå..
säkerheten borde de vara med om tycker jag kanske? kommer ju kanske bli många som ska sätta en tid med sin bil för första gången som har lite brister i säkerhetsutrustning istället för många skruvar på dämparna..
tycker TA grejen ska bli rolig kanske blir en anmälning till kinnekulle
_________________ Emil Lindgren
|
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009

17 Apr 2012 11:37
Re:
| Torkel K skrev: | | Claes Haglund skrev: | Om ni önskar tankar och feedback så tycker jag att det är synd att man inte kommer ha det så lätt att sätta konkurenskraftiga tider med typiska nybörjarbilar, vilket annars skulle kunna göra time attack till en ypperlig inkörsport för ett livslångt intresse och kanske utövande.
Vad jag menar med typiska nybörjarbilar är exempelvis Mazda Miata, BMW E30, Porsche 944/924, Renault Clio Williams, Opel Kadett GSI, Toyota Corolla GTI och liknande. De kommer förmodligen få det jobbigt mot en 911/Rx7 eller liknande som hamnar några både penga- och effektklasser över de tidigare men ändå i samma klass. |
Var det ingen mer än jag som tyckte detta inlägg var klart relevant?
Vi i SPVM raggar mer eller mindre konstant förare. Vad vi får höra som anledning till att folk INTE kör racing är typiskt:
- Det är för dyrt
- De är rädda om bilen (rädda att andra ska köra in i dem, med andra ord)
- De vill inte bygga om bilen till 100% racer, utan kunna köra den på helgerna också
Samtliga dessa punkter fixar ju Tidsattack galant och därför ser jag det som att Tidsattack har en riktigt bra chans att fylla ett stort tomrum i svensk motorsport.
Men.
Vad folk INTE säger, men mycket ofta tänker, är att "de har ingen chans att vinna". Många drar sig tyvärr för att ens ställa upp i en tävling om de tror att de kommer hamna bland de sista 20%. Trista surputtar? Kanske, men också ganska mänskligt. Så länge man inte ställer upp utan fortsätter köra track-days kan man fortsätta övertala sig själv att man allt är ganska vass.
Att ha ett reglemente där din Miata, BMW318i eller Corsa GTi ska tävla mot GT3or, Corvetter och Skylines bara för att modifieringsnivån på bilarna råkar överensstämma tror jag tyvärr kommer innebära att de populära, billigare bilarna står parkerade i publiksparkeringen medan de rika pojkarna leker. Tävlingsmomentet går ju liksom lite förlorat om du ställer trampbil mot GoKart och ingen får ut så mycket av det. Även om de häftiga och påkostade bilarna är kul att ha med så bör man nog i ekonomins namn försöka få med de billigare åkdonen också, annars kan det bli svårt att få tillräckligt många deltagare (bara min gissning).
Ombyggnationer i all ära, jag tycker det är mera rimligt att klasser delas in efter kg/hk. Att uppskatta hästkraftsantal enligt SPVMs modell har fungerat bra (dvs: ungefär lika mycket gnäll från alla bilägare) i många år. Perfekt exakt och rättvist blir det aldrig, men ute på banan brukar det bli jämt i alla fall.
Bara mina fritt flödande tankar. Lycka till!! |
Måste hålla med detta lite.
Måste finnas någon slags klass för mindre ekipage.
Hamna i samma klass som just GTR och corvette förstör tävlingsmomentet och lite den som har mest pengar vinner.
Kör igång en N/A max 250hk i den stilen då kan alla med S2000 och neråt få en klass.
Kan tänka mig att det är rätt många i den kategorin.
_________________ Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
|
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

17 Apr 2012 12:10
Re:
| Antonicracing skrev: | | Torkel K skrev: | | Claes Haglund skrev: | Om ni önskar tankar och feedback så tycker jag att det är synd att man inte kommer ha det så lätt att sätta konkurenskraftiga tider med typiska nybörjarbilar, vilket annars skulle kunna göra time attack till en ypperlig inkörsport för ett livslångt intresse och kanske utövande.
Vad jag menar med typiska nybörjarbilar är exempelvis Mazda Miata, BMW E30, Porsche 944/924, Renault Clio Williams, Opel Kadett GSI, Toyota Corolla GTI och liknande. De kommer förmodligen få det jobbigt mot en 911/Rx7 eller liknande som hamnar några både penga- och effektklasser över de tidigare men ändå i samma klass. |
Var det ingen mer än jag som tyckte detta inlägg var klart relevant?
Vi i SPVM raggar mer eller mindre konstant förare. Vad vi får höra som anledning till att folk INTE kör racing är typiskt:
- Det är för dyrt
- De är rädda om bilen (rädda att andra ska köra in i dem, med andra ord)
- De vill inte bygga om bilen till 100% racer, utan kunna köra den på helgerna också
Samtliga dessa punkter fixar ju Tidsattack galant och därför ser jag det som att Tidsattack har en riktigt bra chans att fylla ett stort tomrum i svensk motorsport.
Men.
Vad folk INTE säger, men mycket ofta tänker, är att "de har ingen chans att vinna". Många drar sig tyvärr för att ens ställa upp i en tävling om de tror att de kommer hamna bland de sista 20%. Trista surputtar? Kanske, men också ganska mänskligt. Så länge man inte ställer upp utan fortsätter köra track-days kan man fortsätta övertala sig själv att man allt är ganska vass.
Att ha ett reglemente där din Miata, BMW318i eller Corsa GTi ska tävla mot GT3or, Corvetter och Skylines bara för att modifieringsnivån på bilarna råkar överensstämma tror jag tyvärr kommer innebära att de populära, billigare bilarna står parkerade i publiksparkeringen medan de rika pojkarna leker. Tävlingsmomentet går ju liksom lite förlorat om du ställer trampbil mot GoKart och ingen får ut så mycket av det. Även om de häftiga och påkostade bilarna är kul att ha med så bör man nog i ekonomins namn försöka få med de billigare åkdonen också, annars kan det bli svårt att få tillräckligt många deltagare (bara min gissning).
Ombyggnationer i all ära, jag tycker det är mera rimligt att klasser delas in efter kg/hk. Att uppskatta hästkraftsantal enligt SPVMs modell har fungerat bra (dvs: ungefär lika mycket gnäll från alla bilägare) i många år. Perfekt exakt och rättvist blir det aldrig, men ute på banan brukar det bli jämt i alla fall.
Bara mina fritt flödande tankar. Lycka till!! |
Måste hålla med detta lite.
Måste finnas någon slags klass för mindre ekipage.
Hamna i samma klass som just GTR och corvette förstör tävlingsmomentet och lite den som har mest pengar vinner.
Kör igång en N/A max 250hk i den stilen då kan alla med S2000 och neråt få en klass.
Kan tänka mig att det är rätt många i den kategorin. |
kg/hk och däck är bästa sättet att dela in klasser i om man vill få det hyffsat jämna race.
Så har iaf jag förstått det hela med racing över lag.
Sen kan det ju vara lite övertag att kunna backa upp mot ett fett vrid om man inte har en riktigt tätstegad låda.
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
L0FA
Här sen Feb 2004

17 Apr 2012 17:27
Deltävlingen som går den 17e på rudskogen är samtidigt som en trackday med Ralphs däck om jag förstår kalendern rätt?
Hur ser schemat ut för att hinna med detta på ett TA vis samtidigt med Trackday med 70 anmälda, för de vill väl köra antar jag?
Anledningen till att jag frågar är för att ja körde på ett liknande upplägg med superior imports förra året där man fick köra oerhört lite och nästan bara på förmiddagen. Är upplägget likadant nu med eller?
|
|