Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 9 besök senaste veckan (142596 totalt) |
Fått tillbaka skuffen och vingen från lack samt att jag svarvat fram lite alukuddar till motor och växellåda då det inte vill sitta still..förhoppningsvis hinner det bli nån vända till i år:)
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Robert Forsberg |
||||||||
|
||||||||
![]() Då jag mest haft slitage från mitten och utåt på däcken så tänkte jag pröva att åka lite mer camber 4grader fram och 3grader bak samt 1mm in bak samt 1mm ut fram vart det..tyvär hörde man diffen lite bättre när man kör på vägen än på banan i full attack😋 Ganska högt vinande vid avsläpp samt att det gick väldigt lätt att dra runt medbringaren..förmodligen kollapshylsan som inte gillade klistrad stripp på Mantorp ![]() _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Började inget bra med kolsvart olja med mkt glitter i.. Syns att det gått skit smuts genom alla lager då ytorna på lageringarna är gråa och repiga likaså lagerullarna..trist då allt var nytt i våras..lika bra att fortsätta med att riva diffen för att tvätta rent från smuts och kolla lameller osv så det inte tagit skada
![]() ![]() ![]() _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Själva diffen såg iaf väldigt bra ut:) tvättat rent lameller och oljat in samt monterat ihop den...
Började svarva till en ny hylsa ikväll istället för den vanliga kollapshylsan samt lite olika verktyg som behövs till lagermontering osv .gjorde den nya i seghärdat stål 2541 Just nu kommer jag inte så mkt längre då det behövs nya lager samt att jag tänkt beställa en 3.71 slutväxel när det ändå är isär då bilen går över 300kmh just nu..fortsättning följer nästa helg ![]() _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Re:
Alt ser kalas-bra ut ![]() Från vilken model kommer slutväxeln från, och hur blir det med åtdragningsmoment etc med hylsan du har svarvat? Jag får inte använd 5:an på min E36 turbo på bana, så är i lite fundering att gå samma väg som du! _________________ Eivind Ander Eliassen |
||||||||
Re:
Tja den kommer från m3 e46..köpte den av köhler racing i ullared han har nog fler:) Det man får göra med fast hylsa är att göra den lite för hög från början sedan dra fast pinjongen med ca 300nm Och mäta friktionsmomentet på pinjonlagren det ska vara 2.5nm med nya lager utan packboxen i .Går det för lätt när du dragit fast muttern så får man slipa nån hundring på hylsan och pröva igen tills man är nöjd:) _________________ Robert Forsberg |
||||||||
![]() ![]() Vart en kul dag med Örebro racingclub i fredags..nya utv satt perfekt och mera camber gjorde stor skillnad på kurvhastigheten så nu kan man börja höja effekten då jag bara kört på 450hk ca ![]() _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Re:
![]() _________________ BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk. BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk Nisse Järnet |
||||||||
Re:
Mer E36or i Unlimited behövs! ![]() _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Re:
Jo jag vart nöjd med den tiden=) Ja i efterhand så var det flera man kände igen från div forum=) _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Re:
Ja ska bli kul o köra lite även om det tyvär är en omöjlighet att vinna den klassen=) _________________ Robert Forsberg |
||||||||
Re:
Skulle nog säga att det är i princip omöjligt att vinna i vilken klass man än kör. Top 3 i alla klasser kör ju otroligt fort för vad man får göra inom reglementet. Men det sporrar ju bara till att bygga bättre och köra bättre ![]() _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Re:
Absolut visst är det så...bara bygga o köra mer och snabbare:) _________________ Robert Forsberg |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 9 besök senaste veckan (142596 totalt) |