Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 1 besök senaste veckan (58062 totalt) |
Min front har jag fäst med hjälp av s.k Dzus-fästen. Du vet sådana som man vrider upp med skruvmejsel och själva "skruven" trycks ut av en fjäder.
Det var lite pill och jag fick tillverka några enkla fästen i karossen som mötte upp fronten på lämpligt avstånd. Lite pill, men det blev i alla fall hyggligt. Jag hade en på var sida i stötfångarhöjd och en på var sidan av oljekylarens luftintag. Fronten satt tillräckligt bra och hängde kvar i bilen när jag åkte av i blötan i höstas, trots att den vek sig in under bilen. Har tyvärr inga bilder, men jag måste göra om installationen igen eftersom den gamla är i spillror. Kommer du på något snyggt får du gärna visa det i tråden. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Re:
Tackar för infon. Skall beställa ett gäng dzus fästen men det finns ju några storlekar att välja på. Vad kör du med för storlek? _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
Hjääälp! ![]() ![]() Skall bara bli frisk från den här förbannade influensan så man orkar lite. Får bli sena mekar stunder om det skall bli nåt men det går ju också. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Har tingat en stol som finns i Myresjö hos Ola Starkman.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Bussgods 590:- ![]() Nån som har vägarna förbi Myresjö och skall uppåt mot GÄVLE.? ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
Re:
![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Re:
Jag kommer med. Vet inte hur det blir med bilen, får väl hjälpa er andra istället för att köra själv annars. ![]() Måste bort från det här med småbarn, jobb, familjeliv och alla måsten. ![]() _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 1 besök senaste veckan (58062 totalt) |