Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 18 besök senaste veckan (78222 totalt) |
Re:
Nu har jag ju nån å jaga istället till nästa säsong ![]() Kör hårt i garaget nu inför helgen ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Re:
Fick väl aldrig tillfälle att gå på djupet i den diskussionen men kortfattat sa han att den var välbalanserad i chassit men för mycket bakbroms. Om du läser här Samuel får du gärna fylla i lite! Tycker den ser mjuk ut när man ser på bilder från körningen?? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Superstage bilder
Vad säger rejsaexpertisen om uppförandet på denna bilen? ![]() ![]() ![]() Vad ska jag göra för att bilen ska bli bättre? Sluta köra så här kan va en början kanske: ![]() ![]() Åsså ett par stämningsbilder: ![]() ![]() Som sagt, åsikter mottages tacksamt! Tack Micke olsson för ett bra jobb med bilderna! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Utan att veta kanske han glömt krängningshämmarn igen? ![]() Det var mycket kul att se bilen på emmaboda iaf! låter otroligt härligt ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
![]() Efter ett par års våta drömmar om kolfiberinsug med brölande ljud har jag äntligen ett! ![]() om än att det är en prototyp som måste finjusteras lite, lite, så har jag iaf ett! Tack Mats! ![]() ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Porrigt värre! Det ger ju minst 50hk känslomässigt! Skall bli trevligt att träffa dig och bilen igen, brukar inte falla för E36 (jo jag vet att jag har en E36 själv) så direkt men något med din bil tilltalade mig ordentligt!
Glöm nu inte att plugga mantrat innan Knutan Markus! "Jag skall inte glömma sprintarna till huven" "Jag skall inte glömma sprintarna till huven" ![]() Håller tummarna dubbelt för dig i premiären! ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Precis, 50hk är exakt vad jag sa efter premiärturen! ![]() Hoppas jag aldrig behöver öppna huven, då blir inte sprintarna ett problem... Tack så mycket! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Så klart du måste öppna huven när all vill kika på ditt fina insug ![]() Ser fint ut ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Tack! Ser mest fram emot tidskörningen faktiskt. Kan inte placera mig i racet, men det finns en tid som jag vill slå... ![]() ![]() Nej då men jag har faktiskt alltid gillat tidskörning under förutsättning att man får tiden direkt i bilen/på hojen så man direkt får ett kvitto på vad som hände när jag gjorde si, och så... Just detta upplevde jag som nackdelen med superstage. Man skulle haft en stor display likt dragstrip vid målgång på SS. I min drömvärld alltså... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Just det, det har du rätt i! Dessa finns ju att köpa from nu! Återkommer med pris. Meddela gärna om intresse finns. Mikael, du är välkommen att titta. Ser lite sådär ut nu med monteringen av luftmängdmätaren men det kommer lösas. ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Vissa bilar har stereo i mitt konsollen, andra har handskrivna lappar om
huvlås ![]() Inte för jag vet nått om detta i ditt fall markus ![]() ![]() Lycka till med cup premiären och ta hem bilen oskadd, Mvh garagegrannen. _________________ Mathias Hellqvist |
||||
Grattis till debuten
Grattis till debuten, Markus. Fort och säkert gick det. Var det 1,08,2 som stod som bästa varv på väggen? Ju bättre du kör desto mer hopp finns det för mig att förbättras. Men jag hade kanske hoppats på att du bara skulle slå mig med en sekund eller så... ![]() Lycka till i fortsättningen. Jag tror att du kommer bli farlig för de andra i cupen. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
Re: Grattis till debuten
Tack Peo! Du kan väl lägga upp resultaten från loggningen så jag också får lite hightech i min tråd? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Cup tävling Knutstorp
Nu skulle det ske, tävlingspremiär! Färdiglastad inför avresa: ![]() Lördag morgon ägnades åt det vanliga, fixa cambern, ställa på dämparna och på med R-däcken. För att råda bot på krängningen som var i Superstage monterade jag också framkrängaren i fjäderbenet istället för i bärarmen. Besiktningen gick bra med förmaning om att jag måste byta framruta så snart som möjligt. Det var första gången jag styrde bil på Knutstorp och nu förstår jag än mer varför idioten heter idioten. På första tidsträningen va det blött och jag åkte ut för att bara få de obligatoriska varven så att man är garanterad en startplats. Mot slutet av passet var det i princip torrt och jag gav mig ut för att gasa. Fick sjunde tid, ja jag hade faktiskt någon specialförare bakom mig! 1.09,7 Till det andra passet var det helt torrt och fint väder. När jag stod och väntade på att köra ut undrade Peo (som hade kontroll på min elektroniska utrustning under helgen) om jag skulle köra med rattmuffen på? ![]() Väl ute kändes det bättre utan rattfmuff. Tyckte mig ganska snabbt komma till det tempo som skulle visa sig vara vad jag klarade av. Slutade nia och näst sist bland spec förarna med 1.08,8. Det jobbiga inför racet var att ja inte kände mig beredd att offra bilen. Jag är trött på att skruva med den just nu och ville inte ha en bil i sidan. Planen var att göra starten så smärtfri som möjligt om det så skulle kosta nån placering. Ett annat bekymmer var att jag låg på gränsen tidsmässigt till modifieradbilarna och jag ville inte blanda mig i och förstöra deras interna fighter. Blev lite kaos i starten men inga skador. Hamnade ganska snart lite för mig själv med Patrik Skoog bakom (modif) och Gullberg och Bapelsin 635 framför. De bråkade ganska länge men jag hade fullt upp med att följa efter och ingen chans att attackera. Till slut fick Gullberg punka och bröt. Hade nån idé om att försöka med 635:an men dels var jag chanslös på rakan, dels kom lite varvningar i mellan så jag gick i mål som sjua, återigen sist av specialarna som tog målflagg. Bästa tid blev 1.08,2. Jag stod över söndagmorgons fria träning, delvis för att spara lite på min enda uppsättning däck. En halvtimme innan start ösregnade det en kort stund. Jag hade bestämt mig för att inte köra om det var blött. Men solen kom och det torkade snabbt. Jag hoppade i den töntiga pyjamasen 5min före line-up. Förberedelserna var obefintliga, framförallt mentalt. Hade ju hunnit ställa in mig på att inte köra. Men körning blev det och när det började svänga var jag inte uppe i tempo i skallen, i princip alla modifierad bilar bara öste förbi mig direkt. Hamnade bakom Samson tror jag. När jag väl vaknade gick det för sakta framför och jag funderade på hur jag skulle göra. Ville inte störa deras fight, ligga bakom var inte ett alternativ (värdelöst att inte få köra allt man kan på racerbana) så funderade faktiskt ett par kurvor på att gå i depå. Men så tänkte jag att ja har ju lika stor rätt till race som de så jag började ligga nära och visa mig. Stor eloge till alla dessa förare som släppte förbi en nyvaken förare som är lite feg. Dessa omkörningar kostade dock en del tid och strax hade jag Gullberg i hasorna (han hade startat sist) och jag fick till slut ge mig för honom även om det sved en hel del. Återigen, sist i specialklassen som jag visserligen räknat med, men i båda racen var det ju ingen evighet till den närmast framför... Till de främsta är det dock ett par ljusår... Dock nöjd med att hålla mod-gänget bakom. Hur som helst, en lyckad skadefri helg och bilen kränger inte alls lika mycket men nu understyr den istället... Ska prova med en grövre krängare bak vid tillfälle. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 18 besök senaste veckan (78222 totalt) |