Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Formel 1 silly season 2015 | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 10 besök senaste veckan (74044 totalt) |
Asså man har verkligen gått och sett fram emot säsongspremiären men den är ju helt åt h-e med svenska ögon sett. Först kontraktsaffären (Seatgate heter den va?) och sedan bärarmen när Marcus är ute först i FP2.
Det är inte Marcus fel att vdG sitter i den sits han gör så jag blev riktigt störd över vdG's senaste pajaskonster när han snodde Marcus overall. Hoppas Marcus stämmer honom för stöld... |
||||||
Klockrent! Får hoppas Ejes lugnande ord stämmer inför helgen. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Jag tycker Eje är för skön när Frida frågar om hur han kan vara så lugn... "Det är ett medfött problem jag dragits med i hela mitt liv" _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||||
Läste precis att tvisten är definitivt löst!
Kom igen nu Marcus! http://na.se/sporten/f1/1.2883270-kl Edit: Läste sen att enligt Adam Cooper: soppan som kallas "seatgate" är inte slut. Överenskommelsen mellan Sauber och van der Garde gäller så här långt bara Australiens Grand Prix. Det blir kanske klargjort om ett par timmar när T3 drar igång. _________________ Fredrik Moberg |
||||||
rykte
Trötta rykten om att det som kom överens om igår var att VGD ska köra från Malaysia och resten av säsongen, det som ska diskuteras vidare nästa vecka är hur Marcus ska köpas ut ur sitt kontrakt/stol då Nasr ska sitta på ett två-årskontrakt mot Marcus på ett. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Låter föga troligt då stallet inte vill ha honom som förare men kostigare saker har hänt i f1 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
[foliehatt] Man får hoppas det inte finns någon "performance"-klausul i Marcus kontrakt som gör att de kan ge honom lite svampiga bromsar el. likn. och sedan bli av med honom lite enkelt.. [/foliehatt] _________________ /Arne Lindgren |
||||||
Nasr 5:a
Eriksson 8:a Såg bra ut under rejset. Nasr verkar sugen , mychet Mer än Markus mellanmjölk. Men Teamet måste ju vara sjukt näjda. McLaren = FIASKO. Bajsade ut motordelar över banan Ferrari , Gick helt ok
Gick bra _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Vi får se när MacLaren funkar, lotus inte bryter båda bilar, Toro bryter en, räkan bryter osv.. Då hade Marcus inte haft nån poäng och naser vart runt 10 plats.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Att hålla hela vägen till mål är liksom en del av sporten. Bottas är den enda som man kan räkna bort där egentligen. Lär ta ett tag till innan McLaren funkar och är snabbare än Sauber. _________________ Martin Öberg |
||||||
Lotus borde väl helt klart kunna utmana Sauber, givet att de hålls på banan. Var ju i alla fall snabbare i kvalet. McLaren lär ha en kämpig tid framför sig om de ska kunna hoppas på annat än att bara ta sig i mål. Hondamotorn var ju.. Jag vet inte vad man ska säga. Fast rent sådär statistiskt så borde ju helt klart Räikkönen och även Williams båda bilar placera sig före Sauber. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Exakt Vi får vänta och se, denna tävling speglade ibte verkligheten annser jag _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Ja, det håller jag med om. Jag pratade enbart om detta race när jag menade att ta sig i mål är en del av sporten. Den enda som var ren otur var Bottas som skadat ryggen, resten är en del av spelet så att säga. Nu var väl just inte kvalet helt optimalt från Saubers sida med tanke på tappad träningstid, inte minst för Marcus som satte en varvtid i racet som var snabbare än hans kvaltid. Över säsongen tror jag vi får se Sauber någonstans runt poängplats +/- några platser. Kanske kan de skrälla till på banor som passar dem och vara hopplöst efter på andra. _________________ Martin Öberg |
||||||
Oavsett om racet speglar den teoretiska farten och kapaciteten i teamen eller inte så kom Sauber från banan med ett antal poäng. En del andra gjorde inte det. I slutänden är det de sammanräknade poängen som är det avgörande för om man lyckats eller inte.
I en tävlingsserie är det viktigaste att vara närvarande när poängen delas ut. Att ha ett koncept som teoretiskt kan vinna race hjälper ju inte om man inte tar sig i mål. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Yes Men det handlar inte om ett race.. Vi får se vart dom hamnar i konstruktörs VM när året är slut Jag tippar näst sist eller tredje sist _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Elitracing (åskådarracing) Formel 1 silly season 2015 | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 10 besök senaste veckan (74044 totalt) |