Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 silly season 2015
<<   1, 2, 3 ... , 14, 15, 16   >>
10 besök senaste veckan (74044 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003

Sauber är botten nappet. Om inte marussia är med

GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tror iofs de kommer toppa Mclaren

Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Asså man har verkligen gått och sett fram emot säsongspremiären men den är ju helt åt h-e med svenska ögon sett. Först kontraktsaffären (Seatgate heter den va?) och sedan bärarmen när Marcus är ute först i FP2.
Det är inte Marcus fel att vdG sitter i den sits han gör så jag blev riktigt störd över vdG's senaste pajaskonster när han snodde Marcus overall. Hoppas Marcus stämmer honom för stöld...

Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009

3DBlaster skrev:
Markus min när GVD går förbi i hans overall ....... :ace:
http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/f1-magasinet-han-var-ute-efter . . . .

Klockrent! Får hoppas Ejes lugnande ord stämmer inför helgen.

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Olidlig väntan till imorgon bitti för att se hur det går i FP3 & Q

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005

Gustav_H78 skrev:
3DBlaster skrev:
Markus min när GVD går förbi i hans overall ....... :ace:
http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/f1-magasinet-han-var-ute-efter . . . .

Klockrent! Får hoppas Ejes lugnande ord stämmer inför helgen.

Jag tycker Eje är för skön när Frida frågar om hur han kan vara så lugn... "Det är ett medfött problem jag dragits med i hela mitt liv"

Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Läste precis att tvisten är definitivt löst!
Kom igen nu Marcus!

http://na.se/sporten/f1/1.2883270-klart-tvisten-lost-marcus-kor

Edit: Läste sen att enligt Adam Cooper: soppan som kallas "seatgate" är inte slut. Överenskommelsen mellan Sauber och van der Garde gäller så här långt bara Australiens Grand Prix.

Det blir kanske klargjort om ett par timmar när T3 drar igång.

Stockholm
Här sen Jul 2008

ERI P16 inge Q2
Försöker tänka positivt

Malmö
Här sen Mar 2004

Det är väl riktigt positivt att Nasr är 11? Utan bromsar är det svårt att göra bra tider, men
Nasr visar ju tydligt att farten finns i bilen.
Jag tycker det känns bra!

Här sen Feb 2003

rykte

Trötta rykten om att det som kom överens om igår var att VGD ska köra från Malaysia och resten av säsongen, det som ska diskuteras vidare nästa vecka är hur Marcus ska köpas ut ur sitt kontrakt/stol då Nasr ska sitta på ett två-årskontrakt mot Marcus på ett.

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Supramannen skrev:
rykte

Trötta rykten om att det som kom överens om igår var att VGD ska köra från Malaysia och resten av säsongen, det som ska diskuteras vidare nästa vecka är hur Marcus ska köpas ut ur sitt kontrakt/stol då Nasr ska sitta på ett två-årskontrakt mot Marcus på ett.

Låter föga troligt då stallet inte vill ha honom som förare men kostigare saker har hänt i f1

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Supramannen skrev:
rykte

[foliehatt]
Man får hoppas det inte finns någon "performance"-klausul i Marcus kontrakt som gör att de kan ge honom lite svampiga bromsar el. likn. och sedan bli av med honom lite enkelt..
[/foliehatt]

Ume
Här sen Jul 2003

Nasr 5:a

Eriksson 8:a

Såg bra ut under rejset.
Nasr verkar sugen , mychet Mer än Markus mellanmjölk.
Men Teamet måste ju vara sjukt näjda.

McLaren = FIASKO.
Bajsade ut motordelar över banan

Ferrari , Gick helt ok

Supramannen skrev:

Gick bra thumbs up thumbs up

Här sen Feb 2003

Lillen skrev:
Nasr 5:a

Eriksson 8:a

Såg bra ut under rejset.
Nasr verkar sugen , mychet Mer än Markus mellanmjölk.
Men Teamet måste ju vara sjukt näjda.

McLaren = FIASKO.
Bajsade ut motordelar över banan

Ferrari , Gick helt ok

Supramannen skrev:

Gick bra thumbs up thumbs up

Vi får se när MacLaren funkar, lotus inte bryter båda bilar, Toro bryter en, räkan bryter osv.. Då hade Marcus inte haft nån poäng och naser vart runt 10 plats..

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Supramannen skrev:

Vi får se när MacLaren funkar, lotus inte bryter båda bilar, Toro bryter en, räkan bryter osv.. Då hade Marcus inte haft nån poäng och naser vart runt 10 plats..

Att hålla hela vägen till mål är liksom en del av sporten. Bottas är den enda som man kan räkna bort där egentligen.

Lär ta ett tag till innan McLaren funkar och är snabbare än Sauber.

Umeå
Här sen Maj 2007

Obizzz skrev:
Supramannen skrev:

Att hålla hela vägen till mål är liksom en del av sporten. Bottas är den enda som man kan räkna bort där egentligen.

Lotus borde väl helt klart kunna utmana Sauber, givet att de hålls på banan. Var ju i alla fall snabbare i kvalet.
McLaren lär ha en kämpig tid framför sig om de ska kunna hoppas på annat än att bara ta sig i mål. Hondamotorn var ju.. Jag vet inte vad man ska säga.

Fast rent sådär statistiskt så borde ju helt klart Räikkönen och även Williams båda bilar placera sig före Sauber.

Mellan två banåkabilar..
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

zoddri skrev:
Obizzz skrev:
Supramannen skrev:

Lotus borde väl helt klart kunna utmana Sauber, givet att de hålls på banan. Var ju i alla fall snabbare i kvalet.
McLaren lär ha en kämpig tid framför sig om de ska kunna hoppas på annat än att bara ta sig i mål. Hondamotorn var ju.. Jag vet inte vad man ska säga.

Fast rent sådär statistiskt så borde ju helt klart Räikkönen och även Williams båda bilar placera sig före Sauber.

Exakt

Vi får vänta och se, denna tävling speglade ibte verkligheten annser jag

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

zoddri skrev:

Lotus borde väl helt klart kunna utmana Sauber, givet att de hålls på banan.

Ja, det håller jag med om. Jag pratade enbart om detta race när jag menade att ta sig i mål är en del av sporten. Den enda som var ren otur var Bottas som skadat ryggen, resten är en del av spelet så att säga.

Nu var väl just inte kvalet helt optimalt från Saubers sida med tanke på tappad träningstid, inte minst för Marcus som satte en varvtid i racet som var snabbare än hans kvaltid.

Över säsongen tror jag vi får se Sauber någonstans runt poängplats +/- några platser. Kanske kan de skrälla till på banor som passar dem och vara hopplöst efter på andra.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Oavsett om racet speglar den teoretiska farten och kapaciteten i teamen eller inte så kom Sauber från banan med ett antal poäng. En del andra gjorde inte det. I slutänden är det de sammanräknade poängen som är det avgörande för om man lyckats eller inte.
I en tävlingsserie är det viktigaste att vara närvarande när poängen delas ut. Att ha ett koncept som teoretiskt kan vinna race hjälper ju inte om man inte tar sig i mål.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Lennart Mäkinen skrev:
Att ha ett koncept som teoretiskt kan vinna race hjälper ju inte om man inte tar sig i mål.

Just så thumbs up

Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Oavsett om racet speglar den teoretiska farten och kapaciteten i teamen eller inte så kom Sauber från banan med ett antal poäng. En del andra gjorde inte det. I slutänden är det de sammanräknade poängen som är det avgörande för om man lyckats eller inte.
I en tävlingsserie är det viktigaste att vara närvarande när poängen delas ut. Att ha ett koncept som teoretiskt kan vinna race hjälper ju inte om man inte tar sig i mål.

Yes

Men det handlar inte om ett race.. Vi får se vart dom hamnar i konstruktörs VM när året är slut

Jag tippar näst sist eller tredje sist

Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 silly season 2015
<<   1, 2, 3 ... , 14, 15, 16   >>
10 besök senaste veckan (74044 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande