Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio 16v -92
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
4 besök senaste veckan (82072 totalt)
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Äntligen har man slängt i den andra kylaren nu. Den gamla läckte lite thumbs down
Bara ta och kolla efter så att denna håller tätt istället.

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Ett snabbt oljebyte ikväll > Satan va trångt dom måste bygga det. Fick knappt bort oljefiltret.
Ska tidigt till jobbet imorrn så man kan fylla på ny olja med , hann inte med det ikväll

Så snart är det äntligen dags att ställa på den igen thumbs up

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Re:

zkungen skrev:
Ett snabbt oljebyte ikväll > Satan va trångt dom måste bygga det. Fick knappt bort oljefiltret.
Ska tidigt till jobbet imorrn så man kan fylla på ny olja med , hann inte med det ikväll

Så snart är det äntligen dags att ställa på den igen thumbs up

jag får ta bort kylaren för att byta oljefilter

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
När man tänker på det efteråt, så hade det säkert gått fortare att ta bort kylaren först på min med.
Skulle gjort oljebytet innan när jag ändå bytte kylaren.

Men nu jäkla sitter där nytt filter och ny olja påfylld.

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Re:

zkungen skrev:
När man tänker på det efteråt, så hade det säkert gått fortare att ta bort kylaren först på min med.
Skulle gjort oljebytet innan när jag ändå bytte kylaren.

Men nu jäkla sitter där nytt filter och ny olja påfylld.
thumbs up .
Får väl ta mig i kragen och åka till dig snart

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Re:

volymmannen skrev:
zkungen skrev:
När man tänker på det efteråt, så hade det säkert gått fortare att ta bort kylaren först på min med.
Skulle gjort oljebytet innan när jag ändå bytte kylaren.

Men nu jäkla sitter där nytt filter och ny olja påfylld.
thumbs up .
Får väl ta mig i kragen och åka till dig snart


Du är välkommen över, bara att höra av sig

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Äntligen är bilen påställd igen, redo för första körningen för i år
På Torsdag gäller det thumbs up thumbs up

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003
Inlägg: 195



Trevligt att se att bilen är ute och redo för körning! Vad händer på torsdag?

Såg att den röda fick komma in i garaget, har du några planer för den?

_________________
Peter Vighagen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Man sitter och väntar på att klockan ska bli två så man kan åka från jobbet. Sen bär det av mot Anderstorp, körning ikväll. Första turen för i år thumbs up

Japp den röda bilen står i garaget. Har inte haft så mycket tid att göra något med dig faktiskt.
Kommer antagligen bara plocka bort delar jag kan använda sen kommer nog karossen skrotas iallafall.
Lite tråkigt när man ändå har det lite speciella avgaskraven på den bilen. Hade kanske kommit till nytta vid ett "häftigare" bygge. Men jag har inte tid eller plats just nu.

Hur går det för dig då Peter? Blir det något banåka i år med Clion eller BMW:n...

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Första körning avklarad för i år. TPC ordnade kanon bra kväll på Anderstorp med bra väder

Får väl tacka dom som ställde upp att knuffa igång bilen efter andra körningen och när man skulle hem igen.
Startmotorn hänger sig så fort bilen blir riktigt varm..

Får komma på en lösning där

Försökte testa lite olika med lufttryck. Hade kalltryck på ca 2,4 kg. Känns väldigt högt. Men det funkade bra första timmen. Men sen försökte jag släppa ut så jag hade ca 2,2 kg varmtryck. Men tyckte aldrig jag fick nåt bra fäste efter detta.

Någon som kan mer om lyfttryck

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Är det någon som vet om man kan plocka bort kolkanistern utan att det ställer till problem för bilens funktion
Den sitter framför höger hjulhus. Skulle behöva platsen till annat där.
Där går 2 slangar in i den, vågar man låta dom mynna ut i det fria bara? Detta är väl nån typ av filter för bränsleångor....


_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Kolla på Clio sport.net jag vet att jag läst något om det. Den går att ta bort men det kan bli stul om man gör fel.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3005



Re:

zkungen skrev:
Är det någon som vet om man kan plocka bort kolkanistern utan att det ställer till problem för bilens funktion
Den sitter framför höger hjulhus. Skulle behöva platsen till annat där.
Där går 2 slangar in i den, vågar man låta dom mynna ut i det fria bara? Detta är väl nån typ av filter för bränsleångor....


Kolkanistern fångar upp bränsleångor ifrån motorn och ifrån tanken och låter de sedan förbrännas i motorn. Den är en del av avgasreningen så det ska inte gå att besiktiga utan den. Dock märker nog inte de flesta besiktningsmän om den saknas eller är flyttad.

Har plockat bort kanistern på min och det funkar utmärkt. Bara att låta avluftningen ifrån tanken vara öppen och plugga anslutningarna in i insuget. Enda problemet blir om du råkar plugga avluftningen ifrån tanken, det är inte så bra att göra.

Ev kan motorstyrsystemet ha någon form av övervakning på en ventil till den men så har det inte varit på mina gamla Renaulter iaf.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
oj, här får man snabba svar Ska slänga ett öga Clio sport.net

I denna svarta byttan sitter bara nån typ av filter väl? Ser ut som nån typ av avlufting i botten på burken.
Får testa att plocka bort den, eller får man se om den går flytta den lite istället.

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20180



Re:

zkungen skrev:
I denna svarta byttan sitter bara nån typ av filter väl? Ser ut som nån typ av avlufting i botten på burken.
Får testa att plocka bort den, eller får man se om den går flytta den lite istället.
Är man orolig för diverse datorfelkoder kan man väl tänka sig att bygga om kanistern till storleken av en snusdosa ungefär, alla slangar och ventiler kvar, men rejält begränsad uppsamlingskapacitet (dvs tar minimalt med plats)?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
speedbreaker
skåne
Här sen Jan 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Är det ingen som vet vad det är för fälgar som testas på sidan 10?? Passade fruktansvärt bra

Väldigt intressant projekt och mycket nyttig information får man thumbs up

_________________
Emil nilsson
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3005



Re:

speedbreaker skrev:
Är det ingen som vet vad det är för fälgar som testas på sidan 10?? Passade fruktansvärt bra

Väldigt intressant projekt och mycket nyttig information får man thumbs up




Har för mig att de heter TSW Hockenheim. Brukar gå att hitta relativt billigt begagnade. Har för mig att det är en kopia på en BBS fälg.

Svårslagen fälg på Clio är replikan på fabrikstallets magnesiumfälgar. http://www.mocomp.se/produkter/compomotive/pages/9.htm
Vill ha dessa på min Renault 5:a men hjulhusen är lite väl små för 17"

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 735



Re:

Andreas Millbro skrev:
Vill ha dessa på min Renault 5:a men hjulhusen är lite väl små för 17"


även jag är sugen på sådana. med rätt ET så kan det passa men det blir ju trångt på femman.... men det skulle bli snyggt men det blev 15" speedline istället

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
speedbreaker
skåne
Här sen Jan 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tack så mkt för väldigt snabbt svar

Ja dom där Compomotive fälgarna har man ju suttit och tittat på några gånger, men det är svårt att välja om man säger så

_________________
Emil nilsson
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Re:

Andreas Millbro skrev:

Vill ha dessa på min Renault 5:a men hjulhusen är lite väl små för 17"

Jasså det tycker inte jag dom är

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Re:

Skulle det gå bygga om på det viset att man kan få den så liten , skulle det bli perfekt.
Tanken är att få lite extra kylluft till bromsarna. Då sitter ju denna tyvär kväden.

Niklas Falk skrev:
zkungen skrev:
I denna svarta byttan sitter bara nån typ av filter väl? Ser ut som nån typ av avlufting i botten på burken.
Får testa att plocka bort den, eller får man se om den går flytta den lite istället.
Är man orolig för diverse datorfelkoder kan man väl tänka sig att bygga om kanistern till storleken av en snusdosa ungefär, alla slangar och ventiler kvar, men rejält begränsad uppsamlingskapacitet (dvs tar minimalt med plats)?

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio 16v -92
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
4 besök senaste veckan (82072 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande