Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21 >> 74 besök senaste veckan (39602 totalt) |
I underkant så är det för att piporna lättare ska kunna 'dra i insuget'
Hålet är till för att ladda boostkanalen, samt kyla nållagret då det blir ett flöde under kolven, istället för samma gasmassa som följer med upp och ned hela tiden. Gulkromaterade skruvarna du ser,, det är titan skruvar ![]() Tack för feedbacken =) _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Som bäst ungefär 95-100km/h 'starkdrevad'
Jag ville gamla 5vxl dappen skulle gå som en cross. Jag hade behjälplig hjälp av en granne som var från Nederländerna nånstans, som hade i sin ungdom kört eller mekat(minns inte) åt ett 50cc team på 60 talet. Han filade inget, men berättade massvis om vad de gjorde, och tipsade mig. Så jag filade och filade, och fick det 'besiktat' av han, 'ta lite till där' sade han ofta ![]() Så setupen på zundappen var: '70cc' 'solfjädercylinder' som jag filat rejält och adderat två boostkanaler. Casal topplock(bättre förbränningsrum än solfjädertoppen) 5xvl motor på slutet. Bing 22 som var upptaqen till 24mm Askort insug, var nå special jag fick tag på, precis så trottellocket inte tog i kylflänsarna. original tändystem(akilleshälen) Ombyggd sachs 50cc crosspipa så den passade min hoj. Gissningsvis, ca 12-13hk på hjulet om jag försöker jämföra hur den gick mot de jag bromsat här hemma idag. Alltså,,, vi värmde och böjde rundfilar, och härdade dem igen. Så man satt och gnuggade länge och väl. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Re:
Nja.. inte fullt så mycket. Rossi, G.R.M som filmen visar säger 220 på sina 500 cc motorer. Det finns egentligen bara två tillverkare som gäller G.R.M och VRP. Men det är ändå en helt okej litereffekt på 500 cc och 100 knop med 5 G i svängarna _________________ Christer Johansson |
||||
Kan så vara, fick berättat för mig iaf att de på metits klämde en släng över 240hk.
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Lätt att blanda ihop effektsifforna med de betydligt vanligare 2,5 EFI. Fortfarande tvåtaktare men en helt annan typ av motor.
500 kubikarna är ju sinnesjuka. 2,5 EFI är även dessa enbart för dem som gillar att skruva 10ggr körtiden. 500 kubikarna är väl snarare skruva 100ggr körtiden killgissar jag? _________________ Magnus Falk |
||||
Re:
Dr är förvånansvärt driftsäkra. Men lätt att skruva ihjäl _________________ Christer Johansson |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Bygger lite på chassit som äran att agera dynomula/glassmoppe till mina två tokmaskiner.
En 144cc kartmotor, portad såklart. en 250cc överdödad KX250 motor med TM racing cylinder, slidinsug, balansaxeln, lockupkoppling. Tanken är att köra lite caféracerstuk bara för att jag tror det blir lite annorlunda med en getingstinger rakt bakåt ![]() _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Ifall nån någonsin behöver en guide hur man enklast konfigurerar ett ignitech tändsystem:
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Så, jag startar väl upp nästa projektmotor också =)
Den här motorn är en slags hybrid, sånt är ju modernt ![]() ![]() ![]() _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Söndag, vi kikar lite på misshappenings i mitt garage till kaffet, låt sambon glo på trökvasaloppet =)
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Det är den här rackaren jag tänkte försöka lugna ned med en avståndsgivare.
Och har fått flera uppslag nu på att prova en yawsensor istället. Så en fråga, var brukar de sitta i bilar? _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21 >> 74 besök senaste veckan (39602 totalt) |