Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 Touring -89 (Hejdå lilla bilen)
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19
2 besök senaste veckan (48309 totalt)
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Rutan är tejpad så det läcker inte in nu iaf .

Iaf, har suttit och filurat på om man skulle sätta en brytare som jag kan stänga av och på ABS:en med, antar att det borde va rätt smidigt på en såpass gammal bil.

Någon som har gjort eller har nån idé?

Här sen Aug 2003

Re:

Ultura skrev:

Iaf, har suttit och filurat på om man skulle sätta en brytare som jag kan stänga av och på ABS:en med, antar att det borde va rätt smidigt på en såpass gammal bil.

Bara att sätta en brytare på relä 11 eller 12 i säkringsdosan. Det ena är grått och det andra rött och det är huvudrelä och pumprelä till ABS. Om du vill stänga av på en banträff är det ju enklare att bara dra ett av reläerna och sätta tillbaka när du är klar. Bra att ha ABS inkopplad som default på gata, finns ju en risk att brytaren står i fel läge vid fel tillfälle
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Ultura skrev:

Bara att sätta en brytare på relä 11 eller 12 i säkringsdosan. Det ena är grått och det andra rött och det är huvudrelä och pumprelä till ABS. Om du vill stänga av på en banträff är det ju enklare att bara dra ett av reläerna och sätta tillbaka när du är klar. Bra att ha ABS inkopplad som default på gata, finns ju en risk att brytaren står i fel läge vid fel tillfälle

Aha, ok tack, ska fillura lite till då, anledningen till brytare är väl så jag snabbt kan prova med ABS och utan så man kan få ett litet hum om vart abs:en börjar ta osv, men som du säger så finns det ju alltid risk att man glömmer bort sig lite

För att gå till E30:in lite så ser framtiden inte ljus ut, just nu är jag arbetslös men har ett jobb på gång, som innebär skift, då behöver jag en annan brukis då jag inte vill köra sena kvällar och tidiga mornar med en bil som spårar rejält och vattenplanar lätt, så risken är står att jag får börja sälja av E30:in i delar, tråkigt om en såpass fin kaross hamnar på skroten, men vad ska man göra, ligger ju så mkt pengar i den just nu
Anledningen till att det blir så är ju för att E36:an rullar, ska jag ta o bygga klart E30:in först vet jag ju inte hur länge jag får vara utan bankörning

Umeå
Här sen Maj 2007

Hörrö. Sluta leka med moderniteter och skruva ihop räserskåpet.

Jag sålde iväg min E30 för ett tag sen så du finna dig i att bli förnedrad av en Golf istället

Mellan två banåkabilar..
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

zoddri skrev:
Hörrö. Sluta leka med moderniteter och skruva ihop räserskåpet.

Jag sålde iväg min E30 för ett tag sen så du finna dig i att bli förnedrad av en Golf istället

Situationen kommer inte tillåta det, inget av ovanstående då , bistra verkligheten

Uppsala
Här sen Dec 2006

Ge f-n i att sälja E30! Sälj E36:an istället (som bara kostar pengar och uppmärksamhet från E30:n) och köp en snorbillig bil som går snorloskebilligt! Nu har du ju licens och har provat bana. Sen stjäl E36:an för mycket uppmärksamhet från Skåpet i tråden

Blir suget för stort så har du en anledning och en blåslampa i arslet att fixa klart E30:n i körbart skick. Inte många som kan ha 2st lekbilar . Hä ä va jag tyck

Svenska Wankelregistret
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Ge f-n i att sälja E30! Sälj E36:an istället (som bara kostar pengar och uppmärksamhet från E30:n) och köp en snorbillig bil som går snorloskebilligt! Nu har du ju licens och har provat bana. Sen stjäl E36:an för mycket uppmärksamhet från Skåpet i tråden

Blir suget för stort så har du en anledning och en blåslampa i arslet att fixa klart E30:n i körbart skick. Inte många som kan ha 2st lekbilar . Hä ä va jag tyck

Jag missar ingen bankörning, det kan du glömma :P .. sen får jag inget för e36:an då den är sunkig i allt utom motor typ, så därför finns det inte mycket att välja på

München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Nu har jag tagit det otroligt svåra beslutet att sälja av allt som har med E30 att göra , känns mycket tufft att skriva men har inget val, detta kommer betyda att e36:an blir ren banbil i slutändan.

Här sen Aug 2003

Vad har du till salu till e30, bur?
Citera
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008

Tråkigt att det inte blir någon raceskåp men sånt är livet

Bara att gå vidare

BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Vad har du till salu till e30, bur?

Här har du allt till salu, bland annat bur, är ännu mer saker, men skrivit upp det som ger mest för tillfället
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57662

Jörgen Bäck skrev:
Tråkigt att det inte blir någon raceskåp men sånt är livet
Bara att gå vidare

Jo det är lite tråkigt, men som sagt, hade inget val direkt, men men, hoppas på ännu mer skoj med E36:an när den börjar bli mer extrem

München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Sådär, nu blir det ett avslut på denna tråden, nu sent på kvällen såg det ut såhär.

Matz och Mia var och hämtade lilla röd.

Så nu hamnar hon i ett bra hem, hoppas hon är snäll där nu också.

Hejdå lilla bilen

Malmö
Här sen Jan 2008

om man inte känner till Matz och Mia så räcker det att titta på kärrans navkapslar för att förstå att lilla röd är i goda händer

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Hehe ja precis, fast det la jag inte märke till förns nu

BMW 325 Touring -89 (Hejdå lilla bilen)
<<   1, 2, 3 ... 17, 18, 19
2 besök senaste veckan (48309 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande