Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 18, 19, 20 >> 54 besök senaste veckan (103495 totalt) |
För att få allt i rätt tidsordning så börjar jag med att lägga in lite upphittade ringenbilder innan vi gör över till Mantorp...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Jo. Sen var det dags för Mantorp med BMWSC i lördags.
otroligt trevlig dag med mycket glada ansikten, mycket bilar på plats men trots det mer körtid än vad man kunde räkna med. Mantorp är ju egentligen rätt tråkigt när man kommer hem från Ringen, men det är kul på ett annat sätt så jag hade en mycket trevlig dag. Efter farbror Millways råd så gjordes vissa försök att anpassa bilen lite mer till en bana som Mantorp så bakfjädrar och främre krängare bytes innan, blev nog bättre men jag led trots det av understyrning i de flesta kurvor, så det finns lite till att förbättra. I övrigt funkar allt super. Förutom en något hög oljetemp i slutet på passen. Ny modell på olja för i år, kanske beror på det...? Bilder. ![]() Fotat av Johan Wagréus Fotat av Peter Eklöf Min kamera behagade att fungera perfekt hela dagen, så all körning finns filmad. Därför finns här en film att beskåda från sista körpasset. Ganska mycket bilar i början (roligare på film) och sen mer fritt på slutet (roligare att köra). http://www.youtube.com/watch?v=ljHut Tack och hej. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Sen träffen på Mantorp så har bilen stått övergiven i sin ensamhet i garaget. Tvättade av den i fredags och sedan var den redo för ännu en dag med BMWSC på Anderstorp igår 4/7.
Kändes som att bilens inställningar passade in bättre på Anderstorp än Mantorp, hade inte så stora problem med den understyrning jag känt på Mantorp. Utan nu var det en ren glädje att köra igen. En trevlig och riktigt svettig träff, men jag försöker ändå intala mig att det var rätt att lätta bort ACn i vintras. Var det möjligen nån som fick en bild på min bil på banan? Jag fick bara med mej denna hem som ett bevis för att jag verkligen var där ![]() ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Jag har ett litet bekymmer med att jag alltid måste ha mer äm 30 liten bensin i tanken, annars sugen bilen luft och dör i långa kurvor. Anderstorp är väl speciellt där med sina långa svepande kurvor, på Ringen klarar jag neråt 20-25 liter, men nu på Anderstorp måste det var över 30 liter. Man får ju tanka jämt och dessutom släpa på en massa bränsle i onödan.
Finns det nåt enkelt sätt att lösa detta? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Re:
Hej Samuel, trevligt att träffas på Anderstorp. Jag körde min med ilsket orangelysande soppamätare mot slutet på sista körpasset. Funkade utan problem, ingen skillnad mot mer välfylld tank. ( Förmodligen har du större G-krafter med din körning, slå bara av på takten och glid runt med oss andra i maklig fart så ska du se att det funkar bättre ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Tror det är ett vanligt problem på e36 m3. Jag måste ha över halv tank annars händer det mig med. mvh Conny _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
händer mig oxå
![]() Marcus S du får öka takten så händer det dig oxå ![]() ![]() på gotland i våras var däcken helt slut så det gick långsamare mot slutet då gick det att köra ner till lysande lampa _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Re:
Det verkar bara vara 3.2 som har problem med "fuel-starvation" i högerböjar. 3.0 verkar inte vara berörda i samma utsträckning. http://www.pumpkininc.com/content/do _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Re:
Kul att ses igen ![]() Det skulle ju vara en både enkel och billig lösning.
Var samma på mina fd M3or. Men det vore ju trevligt om det fanns en lösning på problemet. Skulle lägga både tid och pengar för att få bort det. Går säkert att bygga med nån catchtank, men det är lite väl omständigt. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Re:
Intressant länk. Tack! _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Re:
Tack för att du räddade mig Niklas. Såå sakta kör jag faktiskt inte...fast när Samuel svischar förbi känns det som man kör i slow motion. ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Alltså kör jag väldigt fort, jag har ju en 3,0:a med samma symptom... ![]() ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Re:
samma här _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Re:
Bara att kapitulera...ni kör liite fortare ![]() MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
har nog en del med G krafter du kommer upp i kurvorna att göra, en snabb koll i loggen ser jag att jag har 1,5g i snabba kurvan efter parisern. samuel har 1,2g och tome 1,1g
skulle behöva göra nått åt soppa problemet men än så länge är det inte riktigt ett problem för mig efter som min bil är snabbare men nästan full tank än tom... ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Nu blir det filmvisning.
Här kommer en film från vad jag tror är mitt fjärde pass, det är när banan precis har torkat upp efter regnskuren. Ljudet är lite låg volym på och som vanligt på film så ser det ut att gå lite långsamt. http://www.youtube.com/watch?v=h1hL2 _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
Re:
Som man ser i pdf:en så gjorde dom om tanken från årsmodell -95 och då börjar dom flesta få problem. Det beror nog på att du drar så höga G's Marcus som du också har det problemet samt att du har en 3.2:a som behöver lite mer bränsle. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Riktigt trevlig film, kul att se att du håller dina tighta spår och hur bra det går.. ser så otroligt balanserat ut. Måste bara fråga -Loaded..?? Du tog ju in massor på den bilen i kurvor, inbromsning osv.. såg att den accelerarade iväg på raksträckorna men..? Något fel på den uberhypade bilen??
Snyggt kört och kul m rapporten..! M v h // Johan |
||||||||
Re:
Kul att höra! Jag går inte lika högt i kurvorna som många andra, men det känns rätt såhär. Borde analysera driftboxen för att se vad som är rätt. Men det är ont om loggar från Anderstorp verkar det som. Loaded körde på gatdäck på det passet och tog det säkert lugnt när det var blött på vissa ställen. Det är en hypad bil med all rätt ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 18, 19, 20 >> 54 besök senaste veckan (103495 totalt) |