Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo C70 T5 -98 Banprojekt Långloppan
<<   1, 2, 3 ... , 19, 20, 21   >>
841 besök senaste veckan (43871 totalt)
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Nästa lördag är det game on igen. Gotland Ring, jag ska testa på Timeattack. Spännande.
Kan behöva lite info om vad man ska tänka på eftersom det är första gången jag kör timeattack.


Lite fix inför kommande helg. Jag fick tag på ett beggat fjäderbensstag så det sitter på nu. Sen har jag äntligen plockat bort bensinvärmaren. Där försvann väl 4-5 kg.








En sak som jag funderat på när jag ser alla timeattackbilar är de enorma vingarna, splitter och en massa småvingar här och där. Verkar vara ett måste på en timeattackbil. Jag får väl jobba på det framöver...



_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
På Alfan som jag hade tidigare byggde jag en splitter och det ska väl på den här också så småningom. Började måtta lite idag på en mall.

Tanken är väl att det ska bli en lite lagom splitter. Ingen monstersplitter som sitter på de värsta timeattackbilarna.



Sen en fundering på att få till lite mer släpp vid bakluckan. Det här har jag funderat på ett tag, om det kan ge nån effekt.
Det här har jag sett på, kanske framför allt dragracingbilar, men det borde ge lite bättre släpp på bakluckan. En lliten plåt som sträcker sig några cm ut för att få en skarp kant som luften inte kan greppa.



Funderingar och tankar välkomnas.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3097

Namndispens
Namndispens

Helt rätt tänkt med en guernyflap! Gör stor skillnad. Kanske också om du får till en 30 graders vinkel uppåt sista cm så får du ännu bättre släpp.

_________________
Benjamin E
Utan bil ett tag framöver
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

Benjamin E skrev:
Helt rätt tänkt med en guernyflap! Gör stor skillnad. Kanske också om du får till en 30 graders vinkel uppåt sista cm så får du ännu bättre släpp.


Det blir väl inte riktigt en guerneyflap utan mer en rak utdragen kant som gör att luften inte kan smyga ner runt bakluckans kant och skapa lyft. Tanken är att limma den och i så fall även vinkla den lite uppåt så att det blir lite mer som en spoiler.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
En annan sak, vad säger ni om kan Volvo T5, är det nån vits med att byta avgassystemet efter katalysatorn till 3 tum med ett par små dämpare, istället för original? Eller kan det lika gärna vänta tills jag fixar lite mer med turbo, intercooler och motorstyrning m.m.?

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1116



Appropå plåten på bagageluckan... Vore det inte lättare (och förmodligen snyggare?) att montera en vanlig spoiler? Till C70 måste det finnas massor att välja på.

Egentligen är det två aero-aspekter: bakom bilen bildas ett undertryck. Detta skapar drag (motstånd). Hur komma runt detta? ...På något sätt fylla på med mer luft som neutraliserar undertrycket.
Det andra är önskan om downforce, vilket effektivast löses med en vinge, då det är undersidan på vingen som bidrar mest. En "duck-tail" kan bara bidra med avlänkning av luften (ändra riktning). Det har samma effekt som ovansidan av vingen. Alltså bidrar positivt, men inte mycket.

Detta med Guerney-flap... Varför en skarp kant baktill på en vingen? Hur funkar detta? ....Kanten ger samma effekt som att vingen vore längre. Alltså "äktenskapet", punkten där luften som går på ovansidan och undersidan möts sker längre bak...

_________________
Magnus Falk
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

stilldouble skrev:
Appropå plåten på bagageluckan... Vore det inte lättare (och förmodligen snyggare?) att montera en vanlig spoiler? Till C70 måste det finnas massor att välja på.

Egentligen är det två aero-aspekter: bakom bilen bildas ett undertryck. Detta skapar drag (motstånd). Hur komma runt detta? ...På något sätt fylla på med mer luft som neutraliserar undertrycket.
Det andra är önskan om downforce, vilket effektivast löses med en vinge, då det är undersidan på vingen som bidrar mest. En "duck-tail" kan bara bidra med avlänkning av luften (ändra riktning). Det har samma effekt som ovansidan av vingen. Alltså bidrar positivt, men inte mycket.

Detta med Guerney-flap... Varför en skarp kant baktill på en vingen? Hur funkar detta? ....Kanten ger samma effekt som att vingen vore längre. Alltså "äktenskapet", punkten där luften som går på ovansidan och undersidan möts sker längre bak...


Jag håller med dig i det mesta du skriver. Det vore definitivt snyggare med en köpespoiler men det finns faktiskt inte så många att välja på. C70 har ju inte varit nån bil man har stajlat direkt... Jag har egentligen bara hittat en som är mer design är funktion, tycker jag.

Tanken är att få till nåt som kanske gör nån liten nytta, utan kostnad, så länge. Undertrycket kommer jag inte åt med detta, men kanske något lite mindre lyft

Vad gäller guerneyflaps var det något vi använde när jag tävlade i superkart. Det gav märkbar skillnad när man monterad en sån på vingen. Senare kom vinge med inbyggd guerneyflap från tillverkaren PVP till kartarna.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3097

Namndispens
Namndispens

Re:

Anders Litto skrev:
stilldouble skrev:
Appropå plåten på bagageluckan... Vore det inte lättare (och förmodligen snyggare?) att montera en vanlig spoiler? Till C70 måste det finnas massor att välja på.

Egentligen är det två aero-aspekter: bakom bilen bildas ett undertryck. Detta skapar drag (motstånd). Hur komma runt detta? ...På något sätt fylla på med mer luft som neutraliserar undertrycket.
Det andra är önskan om downforce, vilket effektivast löses med en vinge, då det är undersidan på vingen som bidrar mest. En "duck-tail" kan bara bidra med avlänkning av luften (ändra riktning). Det har samma effekt som ovansidan av vingen. Alltså bidrar positivt, men inte mycket.

Detta med Guerney-flap... Varför en skarp kant baktill på en vingen? Hur funkar detta? ....Kanten ger samma effekt som att vingen vore längre. Alltså "äktenskapet", punkten där luften som går på ovansidan och undersidan möts sker längre bak...


Jag håller med dig i det mesta du skriver. Det vore definitivt snyggare med en köpespoiler men det finns faktiskt inte så många att välja på. C70 har ju inte varit nån bil man har stajlat direkt... Jag har egentligen bara hittat en som är mer design är funktion, tycker jag.

Tanken är att få till nåt som kanske gör nån liten nytta, utan kostnad, så länge. Undertrycket kommer jag inte åt med detta, men kanske något lite mindre lyft

Vad gäller guerneyflaps var det något vi använde när jag tävlade i superkart. Det gav märkbar skillnad när man monterad en sån på vingen. Senare kom vinge med inbyggd guerneyflap från tillverkaren PVP till kartarna.


Det var lite så jag yänkte utan at dra igång en 20 år gammal tråd

_________________
Benjamin E
Utan bil ett tag framöver
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3097

Namndispens
Namndispens

Re:

Benjamin E skrev:
Anders Litto skrev:
stilldouble skrev:
Appropå plåten på bagageluckan... Vore det inte lättare (och förmodligen snyggare?) att montera en vanlig spoiler? Till C70 måste det finnas massor att välja på.

Egentligen är det två aero-aspekter: bakom bilen bildas ett undertryck. Detta skapar drag (motstånd). Hur komma runt detta? ...På något sätt fylla på med mer luft som neutraliserar undertrycket.
Det andra är önskan om downforce, vilket effektivast löses med en vinge, då det är undersidan på vingen som bidrar mest. En "duck-tail" kan bara bidra med avlänkning av luften (ändra riktning). Det har samma effekt som ovansidan av vingen. Alltså bidrar positivt, men inte mycket.

Detta med Guerney-flap... Varför en skarp kant baktill på en vingen? Hur funkar detta? ....Kanten ger samma effekt som att vingen vore längre. Alltså "äktenskapet", punkten där luften som går på ovansidan och undersidan möts sker längre bak...


Jag håller med dig i det mesta du skriver. Det vore definitivt snyggare med en köpespoiler men det finns faktiskt inte så många att välja på. C70 har ju inte varit nån bil man har stajlat direkt... Jag har egentligen bara hittat en som är mer design är funktion, tycker jag.

Tanken är att få till nåt som kanske gör nån liten nytta, utan kostnad, så länge. Undertrycket kommer jag inte åt med detta, men kanske något lite mindre lyft

Vad gäller guerneyflaps var det något vi använde när jag tävlade i superkart. Det gav märkbar skillnad när man monterad en sån på vingen. Senare kom vinge med inbyggd guerneyflap från tillverkaren PVP till kartarna.


Det var lite så jag yänkte utan at dra igång en 20 år gammal tråd


Citerar mig själv. Det vi använde var ju en aluminiumlistvinkel 10*10 mm, räckte ju gott

_________________
Benjamin E
Utan bil ett tag framöver
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1596



Re:

Anders Litto skrev:
På Alfan som jag hade tidigare byggde jag en splitter och det ska väl på den här också så småningom. Började måtta lite idag på en mall.

Tanken är väl att det ska bli en lite lagom splitter. Ingen monstersplitter som sitter på de värsta timeattackbilarna.



Funderingar och tankar välkomnas.


Jag funderar lite på splittern; det ser ut som att det är någon form av spånskiva eller MDF på fotot? I så fall skulle jag nog rekommendera att byta till plywood, jag skulle inte lita på ett material med korta fiber om splittern verkligen börjar göra skillnad. Vill du göra det ännu enklare för dig brukar formplywood inte vara så dyrt, och då är det bara att måla den sågade kanten efter att du sågat ut rätt form.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

Himlar skrev:
Anders Litto skrev:
På Alfan som jag hade tidigare byggde jag en splitter och det ska väl på den här också så småningom. Började måtta lite idag på en mall.

Tanken är väl att det ska bli en lite lagom splitter. Ingen monstersplitter som sitter på de värsta timeattackbilarna.



Funderingar och tankar välkomnas.


Jag funderar lite på splittern; det ser ut som att det är någon form av spånskiva eller MDF på fotot? I så fall skulle jag nog rekommendera att byta till plywood, jag skulle inte lita på ett material med korta fiber om splittern verkligen börjar göra skillnad. Vill du göra det ännu enklare för dig brukar formplywood inte vara så dyrt, och då är det bara att måla den sågade kanten efter att du sågat ut rätt form.


Det här blir bara en mall så du kan vara lugn. Nu har jag bara måttat lite och ritat av fronten så att jag kan bestämma formen. Sen får vi se hur jag ska göra, om det blir plywood eller om jag plastar in nåt annat material.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1116



Re:

Anders Litto skrev:
stilldouble skrev:
Appropå plåten på bagageluckan... Vore det inte lättare (och förmodligen snyggare?) att montera en vanlig spoiler? Till C70 måste det finnas massor att välja på.

Egentligen är det två aero-aspekter: bakom bilen bildas ett undertryck. Detta skapar drag (motstånd). Hur komma runt detta? ...På något sätt fylla på med mer luft som neutraliserar undertrycket.
Det andra är önskan om downforce, vilket effektivast löses med en vinge, då det är undersidan på vingen som bidrar mest. En "duck-tail" kan bara bidra med avlänkning av luften (ändra riktning). Det har samma effekt som ovansidan av vingen. Alltså bidrar positivt, men inte mycket.

Detta med Guerney-flap... Varför en skarp kant baktill på en vingen? Hur funkar detta? ....Kanten ger samma effekt som att vingen vore längre. Alltså "äktenskapet", punkten där luften som går på ovansidan och undersidan möts sker längre bak...


Jag håller med dig i det mesta du skriver. Det vore definitivt snyggare med en köpespoiler men det finns faktiskt inte så många att välja på. C70 har ju inte varit nån bil man har stajlat direkt... Jag har egentligen bara hittat en som är mer design är funktion, tycker jag.

Tanken är att få till nåt som kanske gör nån liten nytta, utan kostnad, så länge. Undertrycket kommer jag inte åt med detta, men kanske något lite mindre lyft

Vad gäller guerneyflaps var det något vi använde när jag tävlade i superkart. Det gav märkbar skillnad när man monterad en sån på vingen. Senare kom vinge med inbyggd guerneyflap från tillverkaren PVP till kartarna.


Lyftet kommer ju egentligen av lågtrycket över bagageluckan. Detta minskas av att luften som går över taket måste gå en rakare väg (sett till hela bilens längd). Därav att spoilers på Nascars ser ut som de gör...

_________________
Magnus Falk
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

Citat:


Lyftet kommer ju egentligen av lågtrycket över bagageluckan. Detta minskas av att luften som går över taket måste gå en rakare väg (sett till hela bilens längd). Därav att spoilers på Nascars ser ut som de gör...


Så är det ju. Så det är kombibil man ska ha.

Min tanke med kanten är att skapa ett släpp vid bakluckans kant, så att luften ska få svårare att följa karossformen bara. Om det gör nån skillnad kanske kan diskuteras, men det lär väl inte bli sämre. Vi får se om jag kommer att använda den. Jag vill att det ska se hyfsat snyggt ut också...

Sen att Nascar har den modellen på spoiler beror väl mest på deras reglemente som inte tillåter vinge.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Dags att ta tag i avgassystemet. Det har ju varit original fram till nu, med en jättedämpare under bilen samt slutdämpare.

Nu blir det 3 tum efter katalysatorn, samt 2 små dämpare. Det blir enkelt att fixa resten framåt sen, när det är dags att montera riktig racekatalysator. Men det får vänta tills jag gör större förändringar med styrsystem, mer effekt, växellåda m.m.






Det gick bättre än väntat med att passa in rören runt bakvagnen. Vinkeln på slutdämparen är knasig på bilden men det är fixat nu.



Återstår lite svetsning nu, sen ska jag bara snajda till en rakt rör med skarv från främre dämparen fram till katalysatorn.



Jag vet inte om det kommer att ge nåt i effekt nu men det ska i alla fall bli 3 tum senare så då kan jag lika gärna börja med det som går att göra nu. Man måste ju uppgradera lite inför tävling...
Sen försvinner det ju ett par kilo också thumbs up

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera 1
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Systemet svetsat. Det blev bara en ljuddämpare. Min kompis Fille tipsade om att det antagligen inte behövs nån dämpare alls efter turbo och katalysator så jag testade med en och det låter inte alls särskilt högt så han har antagligen rätt. men nu blir det en liten dämpare mitt under bilen, där den stora originaldämparen satt. Jag lyckades få till infästning som passar i original gummiupphängningar så det blir kanon.





Nu ska det bara på lite färg så det inte rostar.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Lastat och klart. Avgassytemet klart, det blev bra. Lite annat smått och gott fixat.
I morgon Gotland Ring! Timeattack!



_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera 1
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3473



Ska bli kul å höra om skillnaderna sen förra gången

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Racerapport!
Ja eller racerapport, det blev nog mer en test.
Tråkigt att inte fler kommer till Sveriges häftigaste bana. Tror vi var 6 bilar totalt och jag var den ende som åkte timeattack....
Riktigt tråkigt att man inte tar chansen. Riktigt bra peng också, 2500 kr för att köra hela dagen, typ.
Så det blev pokal! STEC (Hasse Söderström) är generös med pokaler!



Men, som sagt, det blev ett bra test för mig. Upplägget var så att starten för långloppen gick kl 10.00. Sen lunchuppehåll mellan 13-14. Jag hade hela dagen på mig för att testa och sen när långlopporna gick i mål kl 17 hade jag en halvtimme till förfogande för att sätta bästa varvtid.

Nåväl, jag har ju bara 5 km till banan så jag rullade in strax innan förarmötet skulle hållas kl 08.30.
Sen kunde jag lasta av i lugn och ro. De andra hade 45 min på sig för att värma upp och testa banan men jag kände ingen direkt stress så jag tog en eller två koppar kaffe efter att jag lastat av. Sen när starten för långloppet gått rullade jag ut för några varv och känna på bromsarna framför allt.

Pass 1: Allt känns ok under första passet. Nya bromsbelägen känns bra. Körde några varv med 2 lite snabbare.
Började med 1,8 kg tryck i däcken. Tror det var det vi körde när vi körde 6-timmars i maj.
Just det här med däckstryck var nåt som jag kände att jag kunde testa riktigt nu. Få lite koll på vilket tryck däcken gillar.
Började lite lugnt med 3,53 på varvet.
Hade 2,3 fram och 2,0 bak när jag kom in.

Pass 2: Tog bort 1 hg ur däcken innan jag gick ut. Men det kändes inte bra, däcken gnällde mer och känslan var sämre.
Sen började bromsarna vibrera nåt hemskt. Inte riktigt som att skivorna slagit sig utan mer hårda slag så jag blev llite rädd för att nåt höll på att lossna.





Så det blev till att rycka av hjulen och kolla alla infästningar. Inget löst... Hmmmm....
En tanke slog mig, kan ABS:en spöka till det? Så jag ryckte säkring nr 3 och sen ut. Körde ett varv och bakbromsarna låser upp direkt, hela tiden, så det funkar inte utan ABS. In igen och i med säkringen.

Pass 3:
Jag höjde trycket i däcken till 2,0 runt om.
Hade 2,4 fram och 2,2 i bak när jag kom in och det kändes bättre.
Fortfarande vibrationer i bromsarna men mindre. Jag funderar på om det kan vara så att eftersom bakbromsarna låser upp direkt så får ABS:en fnatt och jobbar som en dåre. Därav de hårda slagen.?!?
3,48 som snabbast.

Pass 4:
Gick upp 1 hg i bak.
Nu kändes bromsarna ganska okej. En del vibrationer men det skiter jag i och bromsar...
Bättre känsla i däcken.
2,4 fram, 2,3 bak efter passet.
3,45 som snabbast.

Pass 5, som blev Timeattackvarven.
Jag hade inte bestämt mig om jag bara skulle ut och gasa och ladda men jag bestämde mig för att testa med 1 hg till i däcken, runt om.
2,1 fram, 2,2 bak.
Körde ett uppvärmningsvarv och sen laddade jag på 2 varv. Tog det lugnt med bromsarna. Såg bara till att däcken kom upp i temp. Det blev bra. Känslan i däcken var mycket bättre och det blev klart bästa tiden för dagen.
2,5 i fram och 2,4 i bak när jag kom in. Så det verkar som att dessa däck gillar lite högre tryck.
Bästa tid 3,42, på sista varvet. Kanske ingen supertid men med en original Volvo T5 med endast små modifikationer chassimässigt känns det ok.

En BMW 330 som körde 6-timmars, med ganska många mer hk hade 3,38 som snabbast så jag är hyfsat nöjd.

Lite andra reflektioner man gör när man sitter i bilen ganska många minuter under dagen är hur man ska uppgradera. Det jag främst kände är att bilen kränger mer än jag vill. Ja, och så mer hästar i motorn förstås...
Men till att börja med får det bli nåt fix med fjädringen. En tanke som slog mig är att bara testa med att skaffa hårdare fjädrar i fram och montera framfjädrarna bak. En billig test för att få känna på.

En bra dag over all! Kul att träffa lite nytt folk också. Efter att jag lastat och rullat hem de 5 kilometrarna blev det en snabb dusch och sen iväg för att dricka öl med grabbarna i byn.

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera 2
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3473



nog hadde man åkt oftare till gotland och kört denna fantastiska bana.. om de inte vore så förbannat dyrt med färjan.. Husbil + släp är obegripligt dyrt, samt hur biljetterna funkar med platser på båten..?

Visst kan man ta bil+släp, men då ska det till två övernattningar med, samt lämplig parkering
Så nä, billig resa är det ej tyvärr.

Nu är det väl l20 år sen, men då kunde man åka t&r tror jag för 1500kr inkl förlig salong och film,,,

TT-line har ett bra upplägg tycker jag då de skippar längdtillägg och man ej behöver ha hytt eller stol på överfarten. (man får vad man betalar för)

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 610


Trådstartare
Re:

Jovani skrev:
nog hadde man åkt oftare till gotland och kört denna fantastiska bana.. om de inte vore så förbannat dyrt med färjan.. Husbil + släp är obegripligt dyrt, samt hur biljetterna funkar med platser på båten..?

Visst kan man ta bil+släp, men då ska det till två övernattningar med, samt lämplig parkering
Så nä, billig resa är det ej tyvärr.

Nu är det väl l20 år sen, men då kunde man åka t&r tror jag för 1500kr inkl förlig salong och film,,,

TT-line har ett bra upplägg tycker jag då de skippar längdtillägg och man ej behöver ha hytt eller stol på överfarten. (man får vad man betalar för)


Ja färjan är dyr och de som drabbas mest är vi som bor på ön... Jag åker tor kanske 10-15 gånger per år.

Men för er som ska hit på evenemang kan man faktiskt boka via idrottsresor och få rabatt. De flesta idrottsevenemang är kopplade till detta. Sen behöver man inte köpa vilstol utan kan köra på ekonomi och bara ha plats i restaurangdelen.
Men, det är dyrt och det är mycket debatt om detta här på ön. Idag såg jag ett inlägg där regionen ska ta tag i detta och jobba för lägre priser.

Men för dig kanske det är bara en gång per år så jag kan tycka att det kanske man kan ta för att köra på Sveriges häftigaste bana.

Men jag har full förståelse för din kommentar.
Vill du bo billigt så kontakta mig direkt. 5 km från banan!

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
FilleN
Stockholm
Här sen Mar 2013
Inlägg: 6



Bra kört Anders!

Synd att det inte var fler deltagare.
Kul med rejs på sveriges roligaste bana.

_________________
Filip Nygren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo C70 T5 -98 Banprojekt Långloppan
<<   1, 2, 3 ... , 19, 20, 21   >>
841 besök senaste veckan (43871 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande