Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 5.2 V10 - Timeattack, GT, LMS-ish?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (33164 totalt)
uffe50
Skåne
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1209



Grattis!! Vilken bil!!!

Ska vi köra i samma klass då? jösses

_________________
Ulf Sanden
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Re:

Ulf Sanden skrev:
Grattis!! Vilken bil!!!

Ska vi köra i samma klass då? jösses


Yes samma klass i år också, fast vi har röd framrutestreamer båda två

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
uffe50
Skåne
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1209



Kul då får man hålla i hatten!!!

Attans skulle polerat växellådan!!

_________________
Ulf Sanden
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Re:

Oldman skrev:
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
Låter som en bra special bil


Det hoppas jag med


Om du bara rattar sim fan nu så borde du ta hem vinsten. För materialet går inte att klaga på


Ska bara lära mig köra på slicks, använda seqlåda, fatta hur elektroniken funkar och lite annat. Sen jävlar


Det är bara köra

Dra i spaken resten sköter bilen


250 kg tyngre än E36/S54 orma och 260 slicks är kanske inte helt optimalt...


Well...Man kan ju konstatera att Johan redan åker skiten ur oss E36or med sin liknande bil trots denna viktskillnaden

Dvs det sitter nog ev. inte i materialet om du inte sopar banan med vårt gamla 90-tals junk

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Re:

mblixt@gmail.com skrev:
Oldman skrev:
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
Låter som en bra special bil


Det hoppas jag med


Om du bara rattar sim fan nu så borde du ta hem vinsten. För materialet går inte att klaga på


Ska bara lära mig köra på slicks, använda seqlåda, fatta hur elektroniken funkar och lite annat. Sen jävlar


Det är bara köra

Dra i spaken resten sköter bilen


250 kg tyngre än E36/S54 orma och 260 slicks är kanske inte helt optimalt...


Well...Man kan ju konstatera att Johan redan åker skiten ur oss E36or med sin liknande bil trots denna viktskillnaden

Dvs det sitter nog ev. inte i materialet om du inte sopar banan med vårt gamla 90-tals junk


Johan har väl iofs kört med 280 däck tidigare år med förra reglementet, men det är klart att 260 får funka om reglerna säger det Ändringen till detta reglemente är ju smalare däck och mer vikt. Så lite jämnare borde det bli. Men de närmsta två åren kommer inget av detta vara ett hinder för mig att utnyttja potentialen i smurfmobilen! (Som för övrigt inte kommer fortsätta se ut som en smurf).

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121



Re:

Ulf Sanden skrev:
Tjena Kim låter som det blir övertid! Ska du köra specialaren i år med ?


Lite övertid lär det bli, men det är vi rätt vana vid!

Japp, tanken är att jag ska köra. Sen om jag kör alla tävlingar eller bara vissa återstår att se. Men jag skulle tro att jag kör iaf 50% av racen!

_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Bättre sätta på stora däck och mer effekt och köra super fort

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Bättre sätta på stora däck och mer effekt och köra super fort


Tar bort alla vikter, sätter på bredare däck och kör lite timeattack med den i år också tänkte jag!
Måste få så många varv som möjligt. Men den har ju inte pulver för att hävda sig i topp-3 i Unlimited tror jag.
Inte tillräckligt mellan ratten och ryggstödet heller haha.

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4383



Grym bil!
Behövs mer snabba BMWs i Timeattack thumbs up

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nä men den har allt annat och effekt vet du ju hur man fixar

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
Bättre sätta på stora däck och mer effekt och köra super fort


Tar bort alla vikter, sätter på bredare däck och kör lite timeattack med den i år också tänkte jag!
Måste få så många varv som möjligt. Men den har ju inte pulver för att hävda sig i topp-3 i Unlimited tror jag.
Inte tillräckligt mellan ratten och ryggstödet heller haha.


Hur fort behöver man åka på tex Mantorp, för att vara konkurrenskraftig i BMW Cup Special ?

470 hk är väl vad dom ger. Ska man ha mer kostar det nog en smärre förmögenhet....och det är nog svårt att komma till 500..

Edit: Jag ÄR inte avundsjuk....alls...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
cossy_calle
Kinnekulle
Här sen Sep 2003
Inlägg: 231



Re:

ButterflyRacing skrev:
andreas.e skrev:
Supramannen skrev:
Bättre sätta på stora däck och mer effekt och köra super fort


Tar bort alla vikter, sätter på bredare däck och kör lite timeattack med den i år också tänkte jag!
Måste få så många varv som möjligt. Men den har ju inte pulver för att hävda sig i topp-3 i Unlimited tror jag.
Inte tillräckligt mellan ratten och ryggstödet heller haha.


Hur fort behöver man åka på tex Mantorp, för att vara konkurrenskraftig i BMW Cup Special ?

470 hk är väl vad dom ger. Ska man ha mer kostar det nog en smärre förmögenhet....och det är nog svårt att komma till 500..

Edit: Jag ÄR inte avundsjuk....alls...


Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren

_________________
Carl-Johan Sjöberg
Citera
ScratcH
Gbg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 385



Sweeeeeet!


_________________
Jonas Sommar
E46 M3 Laguna Seca
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393
E30 M3 Lysholm Såld
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539&
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



Re:

Cossy_Calle skrev:

Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren


1,22 är nog förstaplats. Det har väl räckt med 1,23,5 för pallen egentligen. Det gick ännu långsammare förra året. Men det var nog banans fel.

viktökning till 1400 kg på alla S65 och smalare däck till 260 drar ner farten på dem (fanns bara en S65 förra året)
Nytt är att N54/N55 är tillåtna med ännu högre vikt. Mappning fri. Vi får se om det kommer någon turboraket.
Och så är det OK med sekventiella lådor utan extravikt.
Borde gå lite snabbare och lite jämnare i år.

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
cossy_calle
Kinnekulle
Här sen Sep 2003
Inlägg: 231



Re:

Oldman skrev:
Cossy_Calle skrev:

Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren


1,22 är nog förstaplats. Det har väl räckt med 1,23,5 för pallen egentligen. Det gick ännu långsammare förra året. Men det var nog banans fel.

viktökning till 1400 kg på alla S65 och smalare däck till 260 drar ner farten på dem (fanns bara en S65 förra året)
Nytt är att N54/N55 är tillåtna med ännu högre vikt. Mappning fri. Vi får se om det kommer någon turboraket.
Och så är det OK med sekventiella lådor utan extravikt.
Borde gå lite snabbare och lite jämnare i år.


Ja jag kollade bara 2014 tider lite snabbt. som du säger räcker det med mitten 23or för pallplats.

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.

_________________
Carl-Johan Sjöberg
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1156



Re:

Cossy_Calle skrev:

Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält.


Säg inte det!
Armskogh har ju utklassat fältet med sin E92 M3 (s65) under 2015. Nya reglementet kommer säkerligen att gynna E36 med s54 men jag tror det kan bli väldigt jämnt i toppen av klass special.
Den ökade vikten tror jag faktiskt man kan hantera, det som kan bli svårt är den minskade däcksbredden, Armskogh har uttryckt att han tidigare körde slut framdäcken för fort men sedan han började köra bredare fick ordning på det. Nu blir det åter till de smala däcken igen...

Riktigt kul att denna bilen kommer ut på banan 2016, vi hoppas att Armskogh kör med sin också och väntar med spänning på att Johan Samson skall få klart sin E90 WTCC replica med s65.

57 lär bli coolaste bilen i startfältet 2016 thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Men tittar man på tider är väl snabb Håkan snabbast med sin e36a med s54 ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Skulle du inte bli snabbast så kan du alltid sitta i en fotölj i garaget och bara njuta av denna underbara bil. Den ser ut som om den blåser fram i 300km/h fast den står still.

Otrolig snygg färgkombo dessutom, smurfblått och svart thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

BMW-DJ skrev:
..................... sedan han började köra bredare fick ordning på det.....................


Det finns olika sätt att åka "bredare" för att spara framdäcken...

e90/e92 har, som jag förstått det, svårhanterliga hjulgeometrier. Så man får nog tänka till utav helvete för att bli riktigt snabb.

EDIT: Naturligtvis är det översta hyllan på pallen man får jämföra med, när man kollar prestanda på en bil...
Att sedan ta sig dit.....är ju bara en körteknisk detalj.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1156



Re:

ButterflyRacing skrev:
BMW-DJ skrev:
..................... sedan han började köra bredare fick ordning på det.....................


Det finns olika sätt att åka "bredare" för att spara framdäcken...


Haha, jag kanske missförstod alltihop


ButterflyRacing skrev:

e90/e92 har, som jag förstått det, svårhanterliga hjulgeometrier. Så man får nog tänka till utav helvete för att bli riktigt snabb.


Jag är inte tillräckligt insatt för att uttala mig om detta. Men om någon tänkt till så är det nog BMW Motorsport, när de byggde dessa fabriksbilar.
Så 57s bil borde vara rätt material att utgå från. (Jag tror Armskogh har byggt sin från en standard M3a).

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

ButterflyRacing skrev:
...............e90/e92 har, som jag förstått det, svårhanterliga hjulgeometrier. Så man får nog tänka till utav helvete för att bli riktigt snabb..............


Det skulle vara väldigt intresant att få titta över en sån, på ett djupare plan.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 5.2 V10 - Timeattack, GT, LMS-ish?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (33164 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande