Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (33164 totalt) |
Re:
Well...Man kan ju konstatera att Johan redan åker skiten ur oss E36or med sin liknande bil trots denna viktskillnaden ![]() Dvs det sitter nog ev. inte i materialet om du inte sopar banan med vårt gamla 90-tals junk ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||||||||
Re:
Johan har väl iofs kört med 280 däck tidigare år med förra reglementet, men det är klart att 260 får funka om reglerna säger det ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||||||||
Re:
Lite övertid lär det bli, men det är vi rätt vana vid! ![]() Japp, tanken är att jag ska köra. Sen om jag kör alla tävlingar eller bara vissa återstår att se. Men jag skulle tro att jag kör iaf 50% av racen! _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||||||||||
Re:
Tar bort alla vikter, sätter på bredare däck och kör lite timeattack med den i år också tänkte jag! Måste få så många varv som möjligt. Men den har ju inte pulver för att hävda sig i topp-3 i Unlimited tror jag. Inte tillräckligt mellan ratten och ryggstödet heller haha. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||||||||
Re:
Hur fort behöver man åka på tex Mantorp, för att vara konkurrenskraftig i BMW Cup Special ? 470 hk är väl vad dom ger. Ska man ha mer kostar det nog en smärre förmögenhet....och det är nog svårt att komma till 500.. Edit: Jag ÄR inte avundsjuk....alls... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||
Re:
Höga 1,22 tider så är du på palen, som det set ut dom sista åren _________________ Carl-Johan Sjöberg |
||||||||||||||
_________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
||||||||||||||
Re:
1,22 är nog förstaplats. Det har väl räckt med 1,23,5 för pallen egentligen. Det gick ännu långsammare förra året. Men det var nog banans fel. viktökning till 1400 kg på alla S65 och smalare däck till 260 drar ner farten på dem (fanns bara en S65 förra året) Nytt är att N54/N55 är tillåtna med ännu högre vikt. Mappning fri. Vi får se om det kommer någon turboraket. Och så är det OK med sekventiella lådor utan extravikt. Borde gå lite snabbare och lite jämnare i år. _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||||||||
Re:
Ja jag kollade bara 2014 tider lite snabbt. som du säger räcker det med mitten 23or för pallplats. Tyvärr är det väl så att en E36 med s54 fortfarande är den vinnande kombon framöver också. vore kul med lite nya varianter i serien. men det är ju svårt att göra alla nöjda och samtidigt få ett jämt startfält. _________________ Carl-Johan Sjöberg |
||||||||||||||
Re:
Säg inte det! Armskogh har ju utklassat fältet med sin E92 M3 (s65) under 2015. Nya reglementet kommer säkerligen att gynna E36 med s54 men jag tror det kan bli väldigt jämnt i toppen av klass special. Den ökade vikten tror jag faktiskt man kan hantera, det som kan bli svårt är den minskade däcksbredden, Armskogh har uttryckt att han tidigare körde slut framdäcken för fort men sedan han började köra bredare fick ordning på det. Nu blir det åter till de smala däcken igen... Riktigt kul att denna bilen kommer ut på banan 2016, vi hoppas att Armskogh kör med sin också och väntar med spänning på att Johan Samson skall få klart sin E90 WTCC replica med s65. 57 lär bli coolaste bilen i startfältet 2016 ![]() ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||||||||
Skulle du inte bli snabbast så kan du alltid sitta i en fotölj i garaget och bara njuta av denna underbara bil. Den ser ut som om den blåser fram i 300km/h fast den står still.
Otrolig snygg färgkombo dessutom, smurfblått och svart ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||||||||||||
Re:
Det finns olika sätt att åka "bredare" för att spara framdäcken... ![]() e90/e92 har, som jag förstått det, svårhanterliga hjulgeometrier. Så man får nog tänka till utav helvete för att bli riktigt snabb. EDIT: Naturligtvis är det översta hyllan på pallen man får jämföra med, när man kollar prestanda på en bil... ![]() Att sedan ta sig dit.....är ju bara en körteknisk detalj..... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||
Re:
Haha, jag kanske missförstod alltihop ![]()
Jag är inte tillräckligt insatt för att uttala mig om detta. Men om någon tänkt till så är det nog BMW Motorsport, när de byggde dessa fabriksbilar. Så 57s bil borde vara rätt material att utgå från. (Jag tror Armskogh har byggt sin från en standard M3a). _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||||||||
Re:
Det skulle vara väldigt intresant att få titta över en sån, på ett djupare plan. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (33164 totalt) |