Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-10-10 Timeattacknu.se Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (24298 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
1.06,8 !!

För en Roadsport B bil på Knutan Imponerade Martin, ny nivå i klassen mao,,,
Var det på samma däck som SSM 2014 ? Är det 220 hk på vev eller hjulen ? Förbättring med 1,5 sek...

barth
Gävle
Här sen Apr 2004

Va lustigt jag kör på millimetern samma spår förutom kurvan innan hoppet där jag gick in lite senare för att kunna gå lite tidigare.
Men som sagt vi är bägge novis på denna bana så det kanske blir att man åker som oss och att dom som kan banan har hittat bättre spår?

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Nja 1:06.874 för Martin Hjulbas, det får väl kallas 1:06.9, men det är ju bara fyra sek snabbare än mitt bästa, i samma klass.

Foto "lånat" från "Micke Rullstol"
Det var ju magiskt grepp och lustgas i luften, jag flinade iaf fånigt i kylan.

Det stod ett slicks på Martins depåplats...

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Nu får du rycka upp dig Niklas för 2016 - duger inte att såsa runt

Ser ut som jag får köra i denna klass med Duratec-snurran så ser fram emot lite TA körningar kommande år

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Supramannen skrev:
Här kommer 2 varv från mig på Knutstorp..Kom gärna med tips och ider, tänk på att det är första gången jag kör här

Sjuk vilken bil, ser ut att gå på tomgång och ändå snabbt
Bra tider för att vara första gången jag tror du kan hitta minst en sekund till med ett par hundra varv till i ryggen.

Jag är ingen expert men det som skiljer ditt spårval mot mitt är att jag har senare "turn in" i startkurvan för att kunna bromsa senare, gå på gas tidigare och få en rakare utgång. Senare "turn in" även över NGK som flera påpekat för att gå på gas tidigare och få en rakare linje mot nästa apex. (Även med de Porschar jag kört). Resten är mer eller mindre lika.
Nu är du ensam på banan och jag har oftast andra som vill om bakom eller tvärt om så då skiljer spårvalen en del såklart.

En gammal film med en 225-R däcksbil och 250hk... dock kör jag ganska lika oavsett R däck, Slicks, 200hk eller 600hk..
https://www.youtube.com/watch?v=_CUNnxUis1o

Här sen Feb 2003

Re:

Patrik Skoog skrev:
Supramannen skrev:
Här kommer 2 varv från mig på Knutstorp..Kom gärna med tips och ider, tänk på att det är första gången jag kör här

Sjuk vilken bil, ser ut att gå på tomgång och ändå snabbt
Bra tider för att vara första gången jag tror du kan hitta minst en sekund till med ett par hundra varv till i ryggen.

Jag är ingen expert men det som skiljer ditt spårval mot mitt är att jag har senare "turn in" i startkurvan för att kunna bromsa senare, gå på gas tidigare och få en rakare utgång. Senare "turn in" även över NGK som flera påpekat för att gå på gas tidigare och få en rakare linje mot nästa apex. (Även med de Porschar jag kört). Resten är mer eller mindre lika.
Nu är du ensam på banan och jag har oftast andra som vill om bakom eller tvärt om så då skiljer spårvalen en del såklart.

En gammal film med en 225-R däcksbil och 250hk... dock kör jag ganska lika oavsett R däck, Slicks, 200hk eller 600hk..
https://www.youtube.com/watch?v=_CUNnxUis1o

Senare turn in i T1 tror jag kan bli en grej, han inte pröva att ta den på en tyngre växel heller som jag hade tänkt..men jag fick bara 2-3 varv i stöten innan Ljudflaggan kom ut vilket gjorde det extra svårt att testa saker..

Samma med senare turn in över NGK krönet är nått jag vill testa också, nu va det sanering medel där så denna gång hade nog det inte funkat så bra men till framtiden måste jag testa, så sent som Jarl tror jag inte på men släppa ut bilen 1-2m kan nog funka

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Supramannen skrev:

Senare turn in i T1 tror jag kan bli en grej, han inte pröva att ta den på en tyngre växel heller som jag hade tänkt..men jag fick bara 2-3 varv i stöten innan Ljudflaggan kom ut vilket gjorde det extra svårt att testa saker..

Samma med senare turn in över NGK krönet är nått jag vill testa också, nu va det sanering medel där så denna gång hade nog det inte funkat så bra men till framtiden måste jag testa, så sent som Jarl tror jag inte på men släppa ut bilen 1-2m kan nog funka

Helt rätt analys tror jag. Tror heller inte vi skall hänga upp diskussionen om spårval över NGK kring ett foto på Jarls bil...

Här sen Feb 2003

Har tittat på många filmer nu, dom flesta snabba går rätt tight på NGK, inte på Curben som ja men rätt nära sen tar man in bilen i mitten och slutet för att få en bättre passage genom vänstern..

Ska testa släppa ut bilentill höger i vänster innan hoppet med så jag tar idioten tightare också

T1 ska jag försöka räta ut utgången lite på så jag kan gå på gas tidigare..

Även över krönet nerför tror den heter bäcken ska jag bromsa lite senare

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
Nja 1:06.874 för Martin Hjulbas, det får väl kallas 1:06.9,

Varför avrunda uppåt? Det blir ju ett helt annat resultat.

1:06.8999 är fortfarande 1:06.8

Här sen Feb 2003

Lite farter från mitt final varv, det går ännu långsamre än dom 128 jag pratade om, går bara 124... men jag hittade att jag hade 130 nått varv innan

Supramannen

Här sen Feb 2003

Har fått svar vad TTA bilar har på NGK krönet,, Ca 134km/h har dom

Alx
Uppsala
Här sen Jul 2004

Först och främst grymma bilder!

Vi hade en intressant helg med NutsGTR. Enorm potential men behöver ett par tester för att sortera ut en del mekaniska grejer som håller tillbaks bilen.
Rejäl avåkning på vad-det-nu-var (glykol??) på toppen av NGK. Synd, det var stora pushvarvet. Hade varit intressant att se en tid även om det var lite stuligt med diffarna etc.

2016 blir MYCKET intressant dock!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Här är mitt varv från finalen. Blev svartflaggad innan mitt attack-varv så det blev inte bättre än 1:04.6 i finalen. Kör mycket broms på det varvet för att värma däck.

RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Jag hoppas ni alla lägger tid i vinter på att få ner ljudet utan effektförlust och framförallt för att slippa svart flagg..

(jo jag tycker också db gränsen är sjuk.. men svartflagg och att det ser fånigt ut med alla dämpare hängande upp på bilen är inte bättre )

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Alx skrev:
Först och främst grymma bilder!

Vi hade en intressant helg med NutsGTR. Enorm potential men behöver ett par tester för att sortera ut en del mekaniska grejer som håller tillbaks bilen.
Rejäl avåkning på vad-det-nu-var (glykol??) på toppen av NGK. Synd, det var stora pushvarvet. Hade varit intressant att se en tid även om det var lite stuligt med diffarna etc.

2016 blir MYCKET intressant dock!

Ja tycker det ser mycket bra ut,går riktigt fint på rakan och drev ju rätt okey ut ur kurvorna med..Kommer bli kul 2016 som du säger

Du tar NGK exakt som ja tänker göra nästa år..

Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008

Någon som har en fly by film på min Toyota från endera Gelleråsen eller Knutstorp, då jag hade nya avgaset monterat?
Tänkte posta i en sponsors avgas tråd, som håller på med ny utveckling av ett låg DB avgas.

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Fricke.w skrev:
Någon som har en fly by film på min Toyota från endera Gelleråsen eller Knutstorp, då jag hade nya avgaset monterat?
Tänkte posta i en sponsors avgas tråd, som håller på med ny utveckling av ett låg DB avgas.

https://www.youtube.com/watch?v=XsCOEHZ1Szw

GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Som byborna i Knutstorp tyckte det lät under TA helgen:
https://www.youtube.com/watch?v=XsCOEHZ1Szw

Som det egentligen lät:
https://www.youtube.com/watch?v=XdZDJAyJPb4

figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005

Helsingborg