Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (17418 totalt) |
Re:
Hej Andreas, Det är inte BMW Cup regler utan SBF krav med original plåt dörr. Är din bil "riktigt byggd" så skall det finnas homologeringspapper som styrker att du kan åka med glasfiberdörren tillsammans med ditt fina kevlarskydd på vänstersidan. Så var det på min WTCC bil i alla fall. Värt att kolla upp då det är vikt på fel ställe ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Ofan såpass! Så då är det alltså möjligt att köra med glasfiberdörren tillsammans med kevlarskyddet? Perfekt, då jag lackade plåtdörren men inte glasfiberdörren haha. Humm, jag har bara FIA-papper på karossen med bur och vagnbok. Men den bör ju vara riktigt byggd då det i praktiken är en E92 M3 GT4 med skärmbreddare. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||
Re:
Stämmer, titta i FIA/homologeringshandlingarna. Finns det en bild med kevlarskyddet / dörren så skall det vara grönt! Ring "besiktnings Björn" och be honom fråga tekniska utskottet på SBF! _________________ Patrik Skoog |
||||
Du hade rätt Andreas, SBF har numera tagit bort kravet på original dörr i SBF TR. Så det är fritt att i klass reglementet skriva hur som. Skriver man inget i klass reglementet gäller dock original.
ER Cup samt BMW Cup plus ett par serier kör dock med regeln fortfarande. Så fritt fram om förarna vill att tills nästa år göra en mindre justering. ![]() Dock kvarstår din chans att köra med glasfiber dörr om du har pappren rätt. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (17418 totalt) |