| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Prologue
|
1 besök senaste veckan (8889 totalt) |
Jodå, har M5an och som du säger så är den inte bra på bana iaf inte en knixig bana som Tsukuba, passar nog bättre på Ringen. Angående ratt vs. handkontroll så kör jag snabbare på Tsukuba med handkontrollen. Känns inte naturligt att använda fullt rattutslag i nästan varje kurva vilket jag måste med den ratt jag har nu(wingman formulaforce GP) som bara har 180 graders rotation. Sen så är det hastighetsberoende styrning vilket gör det hela lite för mycket arkad Hoppas att det blir mera inställningsmöjligheter i GT4. _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
rätt tufft, kolla på BMI vol 8!. (rotary reborn)
De kör på tsukuba
Så här blev deras lista: (olika förare i bilarna!) Car.....................................Best lap S2000..................................1.09.03 Skyline.................................1.09.07 Integra R..............................1.09.79 WRX....................................1.10.21 RX-8....................................1.11.90 Miata...................................1.13.50 Rätt tufft hur lik banan är den i GT4p.. eller tvärtom
och kommentarerna om bilarna tycker jag stämmer in på hur bilarna beter sig i GT4p! _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
|
Körde med simulation till att börja med och då måste man ratta som en tok. Är givetvis den mest realistiska inställningen och den skulle funka klockrent med den nya gt4 ratten som har 900 graders rotation, men eftersom jag bara har en med 180 grader så funkar expert bättre. Då behöver man inte svänga fullt i varje sväng och bilen upplevs inte lika understyrd.
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
Sitter helt fast i lektion 33 (tror jag det är) Köra 10 varv med BMW McLaren F1 GTR. DEn bilen gillar inte min körstil. Har som bäst kommit till nionde varvet näst sista kurvan innan jag gled ut i gräset. Känns ibland som om banan vore behandlad med såpa eller att det var totalt slutkörda däck på bilen.
Men men får ge det ett par dagar till och se om jag kommer på någon lösning. _________________ Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007 |
||
Samma här.
Det hade varit så enkelt om man inte fick putta till motståndarna lite lätt bara. Dom har ju helt andra bromspunkter än mina lite vilda och sena bromsningar..
Jag har varit så nära flera gånger, men när man måste börja om från 0 igen så tär det på krafterna..
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
jag körde tills jag låg 3:a, sen åkte jag bara i MS-mode (cruisade till målflagg =)
väl värt det! =) här är en video när jag kör citi di.. i mclaren f1 http://w1.282.comhem.se/~u28200286/g lagom fartkänsla
_________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
Jag får väl försöka fega mig till en 3:e plats då..
Riktigt cool film! Fartkänslan är det inget fel på!!!
||
|
Efter att ha läst den här tråden så stack jag direkt o köpte spelet, måste hålla med om att det är riktigt bra. Höll på att bli galen i början, eftersom att den blåstrekade idealspåret försvann ibland, men det visade ju sig att när man trycker ner gasspaken så kan man tända o släcka idealspåret (detta kom jag på efter ca 4 timmar
)
För tillfället så har jag oxå fastnat med Mclaren F1 bilen, har kört flera gånger o kört av på 8-9 varvet när jag har jagat andraplatsen... _________________ Henrik Johansson |
||
|
Jag körde upp mig till 3:e plats och tog en "transport" till mål..
Irreterande är att jag minskade avtåndet till första bilen då jag tog det lugnare.. >
Avsnittet efter McLaren F1 känns som en ren produktplacering. Iofs är väl hela spelet det på sätt och vis, men att köra hybrid på bana med så låg bränsleförbrukning som möjligt känns lite väl dumt.
||
|
Har också klarat McLaren nu. Samma sak för mig, jagade i fyra varv och tog tredje platsen och sedan slog jag av på takten, då närmade jag mig ettan. I mål var det 7 sekunder upp till ettan, däremellan kom tvåan och sedan jag som trea.
Hybrid tävlingen gav jag mig f*n på att klara guld. Tredje försöket sedan var guldet bärgat. Ganska enkel deltävling. Sedan kom Mitsubishi Lancer Evo 7 på fuji banan (tror jag det är) Satt och i över två timmar och filade på tider och bromspunkter. Guld ligger på 1.07.000 Just nu har jag 1.07.038 hur jag än försöker går det inte snabbare. Ska se om jag kan sätta mig i kväll och försöka igen. Sedan blir det att oiska S2000 på banan
_________________ Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007 |
||
|
Hur långt har ni kommit i spelet?
Jag har klarat allt med minst brons, och har guld på grön och orange... Fick precis M5:an
Synd bara att den är så högt växlad, 7:an behövs inte ens på Fuji Speedways raka. Jag kan tänka mig att gulden blir svårare och svårare. Guld på 10 varv med Mclaren F1 är nog sådär lagom lätt. Man blir ju i princip tvungen att köra för fullt på alla varv. _________________ /Anders Tuomivaara Renault Clio -02 1.4L 16V 98 HK |
||
Gör dom? Skumt. Skall nog bättra min tid ikväll tillsammans med några
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Prologue
|
1 besök senaste veckan (8889 totalt) |