Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12956 besök totalt |
![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Jupp! 1) Certad bur kan se ut nästan hur som helst. 2) minsta lilla hål eller svetsloppa på en certadbur=ocertad (om inte ändringen görs av FIA-certad vekstad med nytt intyg) 3) ocertad bur följ GT....annars..... 4) Regler är till för att tolkas _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Vad skall man säga???? Har man inte problem så skaffar man sig ![]() ![]() Har precis plöjt igenom GT 5.8 och det är hur tydligt som helst att det krävs rör till tornen fram, hjälmkrossare och två rör i varje dörr (Nationell bestämmelse under GT 5.8.2.2.5.1) men jag hittar ingenting om att extra material inte får användas för att fästa buren i chassie/kaross). Det jag hittar är GT 5.8.2.2.2 .... , skyddsburen får svetsas till chassie/kaross. Jag tar därmed tillsvidare tillbaka det jag skrev tidigare om distansplåtar och hemmasvetsade burar... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Äh .. Säg som det är, du fick second thoughts om detdär med att göra upp på Knutstorp. ![]() |
||||
![]() ![]() Tack för att man inte är racingarrangör ![]() |
||||
f**n vad jag älskar att tolka regler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() undrar om det är dags att byta serie och terrorisera någon annan stackare än fredrik ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Detta leder in på ännu en tolkning.. om man lägger flera svetsar på varandra så det bygger mer och på så vis sammanfogar en kanske inte helt tight bur, så borde det vara grönt om man tolkar lite på ditt vis.. ![]() ![]() ![]() Det kan ju tolkas lite längre än så också. Ibland så lägger vi svetsar på jobbet som bygger uppemot 60-70 mm.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Lustigt att jag han förstärka mina a-stolpar innan rören drogs.... ![]() Edit: för tydlig _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Påminner osökt om när jag upptäckte skillnaderna mellan 2003 och 2004 års PCSR-reglemete.
2003: "Vingen får inte sträcka sej utanför bilens begränsningslinjer" Tillagt 2004: "Antenner och liknande räknas inte som begränsningslinjer" Jag kan riktigt höra den ihärdiga o tjatiga diskussionen vid besiktningen som orsakat det tillägget! ![]() |
||||
been there done that ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
får antenner sträcka sig utanför begränsningslinjen enl reglementet ![]() ![]() en tv-antenn/parabol kan se ut lite hur som helst har jag sett ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Näe nu har ju jag vant mig..... ![]() P.s till Knutstorp är det lovat att det kommer en mittstolsplacerad bil i eran klass ![]() |
||||
speedstern är nog den första bil som jag inte kommer få ngn gliring av fredrik ang ev tolkningar. den är så löjligt reglementsenligt så jag skäms ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Som sagts tidigare - inte på bilar vars främre fjäderbenstorn e sammasatta orginal med torpedväggen -- ex:: BMW E-21, Toyota Ae86 ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Då har du säkert sett att det inte finns något minimimått på hjälmkrossarstaget bara ett maxmått på hur mycket det får inkräkta på dörrhålet. Öppet för personligt val map instegsvänlighet,... _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Skraj nää inte det minsta. Men det kanske är bättre att vi gör upp i depån, min bil har en tydlig tendens att skrynkla plåt och spräcka plast och eran tenderar att spraya olja och koka bort vatten. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Kanske skulle ta o väcka denna tråd till liv igen. Håller osso på o bygger bur i en Opel Manta A -73. På denna sida: http://www.sbf-folkrace.com/document
bakvagnens fastsättningspunkter." ockej, de borde betyda typ där stötdämpanra är fastsatta. Eller är ja ute och cyklar? ![]() Sedan står det: "Baksträvor är obligatoriska och de sätts fast i huvudbågens vänstra och högra övre hörn så nära taket som möjligt, varifrån de går ner till respektive hjulhus." o ner till hjulhusen... Skall ja fästa den direkt i hjulhusen? Håller dom värkligen för det? Även om man har dom såkallade "Fastsättningsplattorna och Förstärkningsplattorna"? ![]() Är det någon ide o bygga buren så att den går o montera ut ur bilen, lr ska man svettsa fast den så den sitter där den sitter? Även på denna sida finns de utrymme för att tolka reglerna en hel del ![]() _________________ Erik Halvarsson Alfa 75TS 90- |
||||
Bur !!!
Köp en byggsats av Guss kostar ca 2500:- ,vi håller på att montera en i en Ascona A för bana och det värkar fungera bra.( jag la en Ascona på taket en gång, otroligt klena takstolpar!) Ring GUSS !! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12956 besök totalt |