Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 17 besök senaste veckan (9739 totalt) |
Gjorde ett par lösa backar som man skruvar på bordet när man har lite större bitar än vad mitt skruvstycke klarar. Så fick ju prova det och då blev det en fot till en chuck som jag hade liggande så man kan spänna den på bordet. Kommer väll aldrig använda den. Men nu har jag nu en
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Det va längesedan jag la upp något här. Tänkte bli lite flitigare med detox någon tycker det är roligt att se lite metallbitar 😀
Allt är ju handvevad så kanske inte är CNC finish på grejerna. Men byggde om mitt pedalställ då jag tyckte det va lite fel vinkel på pedalerna. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Även fixat lite med mitt spakställ så jag tyckte det va lite glappig. Måste bara komma på en backspärr på något sätt
![]() ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Ja alltså mums vilka bitar! mer sånt här!
Handvevat är så mycket mer sexigt än CNC eftersom det är ett hantverk ![]() Vad kör du för kula till spakstället? Antar den har låg friktion jämfört med vanliga ledlager? |
||
Det är ju lite charmigt med hand vevat. Jag kan inte CNC så då är det inte så mycket och välja på ![]() Det är ett billigt ledlager från Wiberger. Jag har fräst ett spå i kulan till en stop skruv för att det skall fungera. Jag skall försöka lägga upp lite mer bilder vad jag gör ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 17 besök senaste veckan (9739 totalt) |