Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-07 Bilsport Action Meet
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
25526 besök totalt
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4011



Klas NSX skrev:
Tyvärr missade jag både dig och bilen din men hörde rykten om din framfart på div konbanor. Imponerande!


Desamma! Tycker man sprang på "kändisar" mest hela tiden, men tydligen missade jag dig och ett gäng till? Vad gäller bedrifter så växer de alltid proportionellt med tiden sedan de utfördes...

Helena skrev:

Bilen uppförde sig helt annorlunda när den var urkopplad, hur nu ABS:en kan påverka bilens uppförande när man inte bromsar förstår jag dock inte....

Du får se till att låna bilen igen för vidare studier...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus Glantz
Huskvarna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 32



Har nu gått igenom bilderna från lördagens "hitze-schlacht" (som tysken säger), och en hel del Rejsa-kändisar lyckades fastna.
Stort grattis till Kotten som försvarade Lotus-flaggans färger i storartad stil thumbs up






























_________________
Magnus Glantz
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Fina bilder..... thumbs up

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



ThomasT skrev:
Wärhner skrev:
Dom hade ändrat lite på prissidan (RS) så det var bara första plats som fick Pris i snabbast och jämnaste.

Vad för pris var det som jag missade? inget fint hoppas jag...


Samma fråga från mig med...hoppas inget fint jag missade. Thomas, skall vi kontakta Bilsport och fråga?

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Klas NSX skrev:
kotten skrev:
Banan tyckte jag var helt OK. Med lite sidoförskjutningar och lite tajt mellan konerna ibland.


Tufft att tangera rekordtiden på provrundan för att sedan plocka 3 sekunder på tidigare rekordtiden. Detta utan Öhlins eller 4"-auspuf Har du kommit något längre med Lotus omega-motorn än sist?

hahaha...jag ligger nog lågt med Öhlins. Nöjer mig med LSS chassie vilket verkar fungera lika bra.
Gällande motorn så har jag nog lagt den på hyllan. Det får bli en hayabusa motor istället......

Ulf Lögdberg skrev:

och jag ska inte heller sticka under stol med att jag (och flera, icke namngivna, rejsaiter) med viss förtjusning satt på läktaren vid strippen större delen av dagen och såg det ena mer vansinniga bygget efter det andra passera, inget jag vill göra men kul att se någon gång per år!
/Uffe


Andreas Lidström skrev:
Tittade oxå större delen av dagen på strippåkat. Facinerande


Magnus Karlsson skrev:

PS OK, jag erkänner att jag också satt på stripp-läktaren och var förundrad större delen av eftermiddagen! =)


Jag tycker det var ytterst tufft att sitta på läktaren och raljera om - allt. Fantastiska maskiner. Hörde något om att en 924 skulle ändra inriktning till mer show och stripkörning. Var det Magnus bil? Skulle vara FETT med spinners med laserskurna tribals!

Ragnar skrev:
Håller med om att det hade varit trevligt med speaker på samma sätt som förra året! (då var det en rätt kul snubbe som fick för sig att min bil var original... )


Tyvärr missade jag både dig och bilen din men hörde rykten om din framfart på div konbanor. Imponerande!

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13375



hade det inte varit för kön så var det en perfekt dag... jag tog en runda på strippen först så klockan var 14 när jag kom till rs-banan. Men jag hann med 6 rundor ändå, bästa tid 1.11 nånting. sista rundorna hade jag typ 2 minuters väntetid emellan... ingen som fångade calibran på bild?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Klas NSX skrev:
Jag tycker det var ytterst tufft att sitta på läktaren och raljera om - allt. Fantastiska maskiner. Hörde något om att en 924 skulle ändra inriktning till mer show och stripkörning. Var det Magnus bil? Skulle vara FETT med spinners med laserskurna tribals!

Äsch, Klas, jag glömde ju säga att det var en hemlis att 924an skulle bli nästa SpoilerNytt-projekt... Sån där oljelack, tribal på hela sidorna, sax-dörrar och så klart spinners... Plus ett MegaSquirt under huven för att blidka Andreas...

Helena skrev:
Har du snurrningen med på filmen också? för om jag inte minns fel så var det vändan efter som jag snurrade...
Det skulle va kul att se så man kan lära sig något av det.

Nja, du snurrade ju ut i sista konen av det raka partiet, på väg in i vändningen? (om nu jag minns rätt, vi käkade lunch just då på gröna läktaren mitt framför vändningen... )
EDIT: Äsch, jag kan inte läsa... Du körde en vända där du mötte traktorn, och i vändan efter så snurrades det lite... Jaja, det är ju tidig morgon ännu, man ska inte vara vaken så här tidigt på semestern!

Magnus Glantz << Riktigt fina bilder! thumbs up

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448



kotten skrev:
ThomasT skrev:
Wärhner skrev:
Dom hade ändrat lite på prissidan (RS) så det var bara första plats som fick Pris i snabbast och jämnaste.

Vad för pris var det som jag missade? inget fint hoppas jag...


Samma fråga från mig med...hoppas inget fint jag missade. Thomas, skall vi kontakta Bilsport och fråga?


Jag tror med största säkerhet att det var en Buckla även till dig.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3368



Har jag missat nåt viktigt här på Rejsa - vems är Healeyn? Eller får den plats på bilderna bara för den är så snygg? Ser ut att vara en replika med plastkaross - sant eller falskt?

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4011



Mats Friberg skrev:
Har jag missat nåt viktigt här på Rejsa - vems är Healeyn? Eller får den plats på bilderna bara för den är så snygg? Ser ut att vara en replika med plastkaross - sant eller falskt?


Antar du menar den röda?
Trevlig man från Öhlins som rattar den. Går i roadsport i vanliga fall, men pga ramsnehet efter Knutstorp så körde han Actionmeet istället för tävling. Mycket riktigt specialbygge med plastkaross. Gick riktigt fint i konbanan!

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Grattis Lars och Thomas!

...och tråkigt att Esa, som titelförsvarare inte fick igång bilen!
Hoppas det bara var något tillfälligt problem?!?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13375



finns det ingen komplett lista från rs-banan?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Martin_mcs

Här sen Jun 2004
Inlägg: 61



Ja det hade varit kul och sett en tid lista

_________________
martin röndahl
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Mats Friberg skrev:
Har jag missat nåt viktigt här på Rejsa - vems är Healeyn? Eller får den plats på bilderna bara för den är så snygg? Ser ut att vara en replika med plastkaross - sant eller falskt?


Lars Macklin heter han.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448



P.P. skrev:
Mats Friberg skrev:
Har jag missat nåt viktigt här på Rejsa - vems är Healeyn? Eller får den plats på bilderna bara för den är så snygg? Ser ut att vara en replika med plastkaross - sant eller falskt?


Lars Macklin heter han.


är det inte den som är reggad som "Hult" ?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3368



Wärhner skrev:
P.P. skrev:
Mats Friberg skrev:
Har jag missat nåt viktigt här på Rejsa - vems är Healeyn? Eller får den plats på bilderna bara för den är så snygg? Ser ut att vara en replika med plastkaross - sant eller falskt?


Lars Macklin heter han.


är det inte den som är reggad som "Hult" ?


Jo, troligtvis är det en "Hult-Healey" som är byggd med Volvodelar under plasten... rå och räsig!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2143



Citat:
Jo, troligtvis är det en "Hult-Healey" som är byggd med Volvodelar under plasten... rå och räsig!


Det är väl Automobils gamla projekt-Hult?!?

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
MG Midget -61
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



BlackAbarth skrev:
Vem körde denna, den e ju cool! Jag kör själv en -84 Abarth.




Vet inte vad killen heter som har bilen, men han är härifrån stan (Borås) och använder bilen flitigt trots att den är i utställningsskick. Mycket rolig bil att se på! thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Peeter skrev:
Grattis Lars och Thomas!

Tackar för det. Vinna är alltid roligt....

...och tråkigt att Esa, som titelförsvarare inte fick igång bilen!
Hoppas det bara var något tillfälligt problem?!?

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



*hint till kotten*

om du inte skriver I, UTAN EFTER, meddelandet du quotar så blir det mkt enklare för oss andra att se vad det är du svarar...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



ojdå...som jag har skrivit någon gång tidigare så är jag en riktig novis här på rejsa. Skall tänka på det nästa gång. Tack för hjälpen

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Eftersnack
2004-08-07 Bilsport Action Meet
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
25526 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande