Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 98 besök senaste veckan (6381 totalt) |
Det är bara att säga till ![]() Just den vägen, det är en rolig rackare, har svårt att tänka mig en bättre lämpad bil för dom vägarna. |
||||||
Minimalistisk men extremistisk, den här bilen har gett mig tillbaka glädjen att köra bil.
Kurviga vägar, nedväxling, mellangas, tryck på. Fördelen med minimalismen är att det där läckaget av kylarvätska är väldigt enkelt att hitta. Dra åt alla slangklämmor och passa på att göra bult check. Fit for fight igen. ![]() |
||||||
Jag kör året om och noll koll på mil/säsong men 170 har det blivit på ett år.
Nu börjar den kräva lite mer än bultcheck och allmän omtanke. Stötdämparna är stenhårda, väldigt mycket dämp, Gaz monterat och kanske testar alternativ. Erfarenheter? Däck, förbrukningsvaror, gamla R888, otroligt skojiga då fästet är uselt vilket tyvärr även inkluderar bromssträcka, inte bra. Kollar runt efter något mer "gatigt". Montera bromsljus och blinkers högre upp, har köpt men vill 3D printa smalare hållare. Lite pyssel men så skoj. ![]() |
||||||
Jag är iingen konsument av poddar, men den ska jag kolla upp. ![]()
Min Westfield går inte heller långt mellan oljebyten. ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Vi måste bli bättre på att köra mer ![]() Podden, skön nivå med lite urspårning. |
||||||
Jag måste klassa om min bil, bara gata.
Här på Mallorca finns det visserligen en bana men den ägs av några inom Porsche familjen, rätt mycket pengar och lågt behov av intäkter, dvs trackdays för de "närmast sörjande". Jag sörjer dock inte, dagens hämtning på skolan gick bra men sen fanns det en önskemål om att ta en sväng, det blev en timme i bergen. De senaste produkterna från familjen Porsche hade inte varit lika optimala. ![]() ![]() |
||||||
När var förbi hade de så man kunde hyra Radical men det för många år sedan... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Gocart är det som gäller. De bilfolk jag känner här, alltså de som kör och inte åker runt bland fincor och konsumerar massa vin, dom åker till fastlandet. |
||||||
Jag är visserligen delägare i en Ginetta men har börjat fundera.
Min bil är riktigt fin, "banifiera" den? https://cagedlaser.co.uk/product/wes Eller, hemska tanke, sälja och bygg/skapa ett hardcore banobjekt istället? Svåra beslut. |
||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Enig, stör den prydliga "gatlooken". Har snurrat runt mina tankar några varv till och stannar på ett bättre "tak" och satsar istället på en fokuserad "banbil". |
||||||
Jag lägger mer tid på att köra än skruva just nu men en liten uppgradering har det blivit.
Blinkers och bromsljus på burbågen. Gillar carbuildersolutions utbud men min senaste leverans blev belagd med 38% tillägg i förhållande till köpesumman, det blev Aliexpress istället. LED men svåra att montera, gjorde en platta med uttag för sladdar och uttag för buntband, ska komplettera med något lämpligt lim också. Prototypade i PLA, snabbt och enkelt att skriva ut men funkar inte i värme, den dubbelDIN ramen som jag gjorde till bruxet kroknade bokstavligen, PETG, hoppas att det funkar bättre. Allafall, rätt nöjd. Visst, kan köpa något färdigt men skoj att hitta praktiska områden att jobba mot, väldigt lärorikt. ![]() ![]() |
||||||
Jag har inget att rapportera om vad gäller min bil, tvättar och gasar.
Har haft lite problem med ett bränsleläckage pga en armerad bränsleslang, fick det inte tätt, gav upp och skaffade en utan armering, sen dess funkar det utmärkt. De gamla R888:orna har varit kul, men nu när asfalten är glödhet (+37°C i luften) börjar det bli väl sladdrigt Kom i kontakt med ett riktigt bra företag där hjulinställningskillen själv kör drifting - han vet vad han gör. Han gjorde ett kanonjobb med min BMW E46 efter en närkontakt med en trottoarkant. Nya främre bärarmar (inte p.g.a. smällen), nya däck (punka), och en hjulinställning som är vassare än original men ändå inte extrem för en gatbil Nästa projekt blir 4-hjulinställning för min Westfield, men först måste jag byta däck. . Det blir gatdäck med mer mönster - har lösa planer på att köra från Mallorca upp genom Frankrike, vidare längs Atlantkusten, via Belgien och upp till Sverige. Undviker man Autobahn borde det gå fint - då känns gatdäck som rätt val. ![]() För övrigt jobbade de samtidigt med ett kryssningsfartyg - bromsskivan på bilden gör inte storleken rättvisa, men den är större än alla mina tillsammans. ![]() ![]() Det är en sån bil som definitivt inte går att skruva med själv, otrolig hjulupphängning. ![]() Troligtvis tyngre än tyngre SUVs. Tog en kort provtur - lite för mycket luft i däcken så det studsar en del, men nu drar den inte i sidled vid acceleration. ![]() Gissar även att bromssträckan är tillbaka där den ska vara. Glad ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 98 besök senaste veckan (6381 totalt) |