Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (9610 totalt) |
Re:
Seså, ta klivet nu. Lika bra du går direkt in i Roadsport C. ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
Haha du är på hugget!
![]() Fått ok på liten skylt fram och beställde en Torsen 4.1 och lite annat på ebay. Får se vad det dyker upp för något. Om det kommer något. _________________ Ulf Sanden |
||
Re:
ET25 duger väl gott? Lyxigt med torsendiff med, en sån behöver jag med... Blir kalas ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||
Re:
Jag tänker att mer (lägre) inte nödvändigtvis är bättre gällande ET. Jag frågade runt lite ang ET25 vs 35 och kom i korthet fram till att lite bredare spårvidd är bra i isolering men att man samtidigt får lite påverkan på styrningen, tex bumpsteer. Vore intressant att höra en chassiingenjör förklara mer ingående hur det förhåller sig på Miator. Om det finns ett optimalt tal eller ej... För övrigt tyckte jag det var pyssligt nog att valsa mina skärmar. Ja, Brexit är enbart mög ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||
Jag skulle nog vilja säga ju bredare desto bättre rent generellt. Gäller nog även här. Körde med -70 i förhållande till original på m3an var rejält bättre än orginal. Den blev snabbare för varje gång jag breddade. Slet mer på lager så klart. Fick byta några gånger.
_________________ Ulf Sanden |
||
Just bumpster påverkas inte, men mer scrub ger större krafter (hävstång) generellt (på styrning och hjullager). Allt är ju kompromisser och vissa "kostnader" vill man bara ha om klockan godkänner dem, andra kan man stå ut med eftersom det ser snyggt ut.
|
||
Re:
nu blev man allt lite nyfiken....... /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Som vanligt bara håller på med delar inget direkt gjort med bilen. Sålde Gaz dämparna och beställt Bc racing dämpare riktigt kvalitet dämpare från Kina tror jag.
![]() Vad jag är ute efter är att kunna justera höjd utan på verkan på förspänning. De har även ett litet sortiment av linjära, progressiva och hjälp fjädrar som man kan leka med. Har nu börjat förstå att det finns vissa miata sanningar när det gäller inställningar mm. Men som vanligt kör jag mitt spår. Vi får se vad som händer. Blir kul. _________________ Ulf Sanden |
||
Re:
klart du ska köra ditt spår! ![]() ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Tack , ja kör på !
Fick lite inspiration att börja med lite enkel styling mekning och la på däcken och tog bort fjädrar och dämpare. Detta är ungefär tänkt höjd och hjulvinklar. Verkar vettigt. Et 20 camber - 3 bak -3,5 fram Höjd rideheight ca 115- 120 mm till svetsfläns. ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf Sanden |
||
Blev lite jobbat idag fast rätt onödigt. Sitter nämligen en torsen i. Så nu har jag en till salu. Typ 2 4.10 .Pris 9000 sek eller bud
_________________ Ulf Sanden |
||
Re:
Ajdå! Det var ju en överraskning men bra på sätt och vis. Är okunnig på diffar - vet du om denna skulle funka i min NA 1.8? Min uppfattning är att det är original med 3.7 utväxling som sitter i nu. Riktigt läckert stuk med nya hjulen på bilderna ovan. Nice! ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||
Efter lite googlande så kom jag fram till att den passar men inte helt 100 säker.
90 93 behöver något mer bytas men 94 och frammåt skulle visst passa. Men om detta stämmer vet ej. Tror du även har 4,10? Lägger in bilder. Den har transporterats till mig inslagen i lite oljig plast därav fuktig på utsidan. ![]() ![]() _________________ Ulf Sanden |
||
I väntan på de nya stötdämparna så blev det att besikta moppen. Man känner sig lika ringrostig varje vår och imponerad av farten. Bara att hålla I sig.
_________________ Ulf Sanden |
||
Satte i dämparna som de levererades verkade vara i alla fall lite tanke bakom. Höjden som jag tänkt mig. Lite mjuk för bana men kanske lagom för inspirerad gat körning. Första provkörning känns bra men tar i framskärmarna. Behöver skapa lite utrymme där. Bak tog inte i nu i alla fall. Får nog satsa på 12/8 till bana om dämparna fungerar till den hårdare setupen. Bara grovinställt hjulvinklar ännu.
_________________ Ulf Sanden |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (9610 totalt) |