Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 24 besök senaste veckan (4534 totalt) |
Re:
Så jag var lite fel ute om priser ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
_________________ Johan Boj |
||||||||
Re:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Det där är slag under bältet Magnus ... ![]() C5 är bra! Föräldrarna har en C5 cab och den är nog bättre på allting än en C4 utom frigång vid oplogat före och Miami Vice-aura. Automat är inte lika kul som manuellt, men fungerar nog helt okej. Jag hade valt C5 före NC varje dag i veckan, så länge du inte försöker racingklassoptimera. Det jag har kört av båda (och andra generationer Corvette/Miata) ger att Corvetten ger mycket mer "vardagshumor", medan Miatan kräver att man kör på mycket mer attack för att det ska bli roligt. Man kan å andra sidan köra på den attacken på vanlig väg utan att hamna i fängelse, så det är ju ett motargument. Om Fox Body Mustang är ett alternativ, kan det vara värt att titta på SN95-versionen. Lite nyare, större utbud, och vad jag förstår så är chassit väldigt till exakt likadant som på Fox Body-generationen. Jag vill också slänga in ett gott ord för MR2 Spyder (tredje generationen). Det finns några rejält billiga på Blocket, som dessutom varit till salu ett tag. Vikt och effekt liknande NB Miata, men med mittmotor och faktiskt lite mer utrymme för föraren. Packning är däremot en övning i asketism ... _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
Jag startade ju den här tråden för några år sedan, kör nu en ND1 Miata med lite trackday mods. Måste säga att känslan är riktigt bra i denna bil! Den tål också att köras varv på varv utan att överhetta vilket är skönt. Det som man kan sakna är effekt, bilen har så bra grepp i förhållande till motoreffekten så att balansera sig på lätt överstyrning som jag kunnat med min m3E46 och M2 ut från kurvorna är svårt, man ligger mest på fullgas hela tiden.
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Re:
BMW M2 F87 / G87 beroende på budget. BMW M3 E46/E90 som alternativ men där de kan behövas en liten renoverings/reparations budget. _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Tyvärr verkar det flesta bilar vara över 100.
Men Volvo 740 verkar fortfarande gå att hitta och bygga till en rolig bil för under 100 iaf. Eller tänker jag fel, kanske man inte kan köpa en rolig bil för 100 idag... Tack för alla mycket inpsperenade tips 😀👍😎 _________________ Johan Boj |
||||||||
E46 330 har varit uppe tidigare, här hittade jag en på Blocket: https://www.blocket.se/annons/140081
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||
Re:
Serva den, hjulinställning och på med tåliga bromsbelägg o ut o kör ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Av erfarenhet med min s60r som gått typ 20k och som fick kostas på 150k innan den funkade (men fortfarande kändes kass på bana) så skulle jag säga nej, man får ju typ byta allt på en bil som gått så långt. Det billigaste är alltid att hitta nån som redan är anpassat för bankörning och gärna inte har gått så långt, men problemet är ju att det fort blir dyrt, i alla fall i inköpspris. _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||||||
Spelar egentligen inte så stor roll om den har gått 10000 eller 20000 mil, bromsar, stötdämpare/fjädrar och bussningar vill man ändå byta om man blir biten av banåka.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 24 besök senaste veckan (4534 totalt) |