Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 23944 besök totalt |
Firmans konferensrum är väl underutnyttjat? Eller vad säger Pia om att göra en mindre omorganisation i vardagsrummet? ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Ibland är det lättare än annars att få nya kamrater ... _________________ Ulf Karlsson |
||||||
Hej Peeter. Det är en Porsche 904 och en Ferrari som kallas GT. Jag är ingen Ferrarikännare så jag vet inte närmare modellbeteckning. Hälsningar från Ulf _________________ Ulf Karlsson |
||||||
Företaget är så slimmat så vi har inget konferensrum. Kanske jag kan slänga ut fikabordet, de anställda uppskattar väl en bilbana före mat och kaffe? Hälsningar från Ulf. _________________ Ulf Karlsson |
||||||
De kan väl äta vid skrivborden.? ![]() |
||||||
Hitta Ringenskisser till Carrera och Ninco bilbanor.
![]() Golvytan för Carrerabanan var 24,51 x 15,75! Acceptabelt! Carrera; ![]() Ninco; ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Fallers bansträcking är ju lite mer förenklad men nog ser man vilken bana det är
![]() - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - härunder: V V V V V V V V V V V V V V ![]() Dessutom ser man ju helt klart bitar för Fuchsrörhe eller nåt här: ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Kul att Faller bilbanorna uppmärksammas i menastream Scaletrix-världen
![]() Har en hel del Faller kvar från de yngre åren. Faller Kit 4002 med Opel Kapitän och Mercedes 220SE var min bilbanedebut. Sedan blev det lösa bitar för att kunna bygga Nortslingan, Soliuyde med flera banor. Lyckades bygga Mantorp i sin ursprungliga 4,5 km slinga också. En del Nürburgring miljö blev det också De gula boxarna och Dunlop-tornet bl.a. En fri tolkning av gamla sport-Hotell finns också lådorna. Mängder av bilar både lämpliga för rignen och mer rallyinspirerade är bevarade i varierande skick. Synd att bostaden itne tillåter en permanent bana.... För nöja mig med att kika på bitarna och alla kataloger och banguider mellan 1963 och 1975 sådär... Av någon anlednign har mina grabbar idag en Scaletrix och en Tyco, med diverse bilar och extra banbitar. Men till dessa trådars läckra 27 metersbanor är det en bit..... För de som vill veta mer om Faller rekommenderar jag: www.faller-ams.com Hr funnits en svensk klubb, Faller AMS Club Schweden. Den hittar jag emellertid inte längre på nätet. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Det här sägs vara en 1/64 skalenlig version av LeMans:
![]() http://forums.pelicanparts.com/porsc _________________ ![]() |
||||||
Re:
HO är 1:87 ![]() Synd bara att 1:32 banorna tar sån plats jag & ungarna lyckades bygga en 45m carrera evo bana i gillestugan längsta rakan var 8m lång ![]() Matar man dessutom bilarna med 19v 4amp nätaggar istället för orginalets 14,8v 0,8amp ![]() blir det fart på bilarna ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Vadå? Förstår inte vad du menar? Det blir jobbigt om man kör av någon av de här skal-bilbanorna. Så viss koppling till riktiga Nordslingan. Fast det kommer inte gör ont eller bli dyrt, bara en bit att gå.... _________________ ![]() |
||||||
http://en.wikipedia.org/wiki/1:64_sc
Small-scale slot cars are often sized to fit a standard motorized chassis, and therefore vary somewhat in scale. The mechanisms have increased in size over the years to generate more power. The so-called "HO" sized slot cars which were introduced in the 1960s at about 1:76 scale, now average around 1:64 scale. ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Pooooooower som Jeremy Clarkson skulle sagt ![]() Högre matninspänning är ett givet tilltag, tills gasreglagen börjar smälta av värmen ![]() ![]() Sen experimenterade man friskt i att göra banan halare ![]() Och Herr Bäck, FOTON!!!!!!!! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 23944 besök totalt |