Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sugen på att köra racing utan att ha värsta sortens bil?
<<   1, 2, 3
59 besök senaste veckan (2474 totalt)
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Re:

Torkel K skrev:
TPR skrev:
Vet inte hur länge sedan det var du kontaktade SPVM, men vi har ny ledning sedan årsskiftet som kan ha annan syn. Dock ska man komma ihåg att det är ju fortfarande ett sportvagnsmästerskap, så typ Volvo Cup bilar eller liknande kommer troligen inte vara så önskvärda. Däremot är hatchbacks (kommer inte ihåg om de måste vara 3-dörrars) och mer moddade standardbilar typ Special Saloon välkomna i Roadsport och Modsport.

Det korrekta svaret är hela två klick bort: https://www.spvm.se/spvm/godkanda-bilar/

"Generellt accepteras 2-dörrars karossbilar av modelltyp coupé, sedan, cabriolet och s.k. hatchback. "

Självklart är en tvådörrars Volvo cup-bil relevant för SPVM!

Kruxet blir ju där att de är få VolvoCupen bilar samt många fler som går in där då.
Men jag tycker vi släpper det hela om andra klasser för det är inte det den här tråden handlar om.

Jag är inte ute efter tips på var jag kan åka eller andra serier, det jag är ute efter är att få igång en redan oerhört bra klass som existerar men som tyvärr saknar deltagare idag.

Bygger: Renault Clio maxi
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

jimmy p skrev:
Kruxet blir ju där att de är få VolvoCupen bilar samt många fler som går in där då.
Men jag tycker vi släpper det hela om andra klasser för det är inte det den här tråden handlar om.

Jag är inte ute efter tips på var jag kan åka eller andra serier, det jag är ute efter är att få igång en redan oerhört bra klass som existerar men som tyvärr saknar deltagare idag.

Jag svarade främst för att jag vill det bästa för SPVM och inte vill att folk ska läsa felaktig info (begränsningar) om SPVM. Det en handfull läser blir så lätt "sanning", oavsett hur fel det är.

Jag förstår att det kan vara lite enerverande, men de som svarar här vill väl. Diskussionen glider in på andra klasser just för att folk söker lösningar och alternativ. Att startar en ny (eller i detta fall: Återuppliva en gammal!) klass från noll är en tung uppgift med liten chans att lyckas. Niklas uttrycker det bra i sitt inlägg!

Varje tävlingshelg har ett begränsat antal tillgängliga minuter körtid, som ska delas upp mellan klasserna. Moder Svea har ett begränsat antal galningar som vil/kan ägna sig åt racing och även de individerna delas upp mellan klasserna.

jimmy p skrev:
Vi är ett gäng som redan har bilar så.....

Perfekt! Om du kontaktar Ulf och säger "Vi är 5 förare med bilar som alla gått i SSK1 och vi vill vara med och köra" så garanterar jag att det i minimum finns ett intresse! Man kan både ge tillfälliga dispenser för att underlätta att få ut bilarna på banan och på lite sikt anpassa reglementet för att passa även era bilar. Det ÄR en enklare väg att gå, även om klassen inte kommer heta SSK1.

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Allmänt banåkaforum
Sugen på att köra racing utan att ha värsta sortens bil?
<<   1, 2, 3
59 besök senaste veckan (2474 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande